Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scenic 1.9 dci f9q 812 2004r - dymi na niebiesko jak rozgrzany

brutus2009 09 Cze 2014 18:18 15687 51
  • #31 09 Cze 2014 18:18
    domex32
    Moderator na urlopie...

    tidia napisał:
    Kolego mozesz przyblizyc troche ten wątek,, gdzie i jak moze lac przed turbo?


    Jeśli olej znika z silnika i nie ma zbytnio wycieków, może uciekać pierścieniami tłokowymi i będzie wyrzucany do wydechu, ale może również puszczać olej gorąca strona turbiny, i też będzie olej w wydechu.

  • #33 14 Cze 2014 17:14
    brutus2009
    Poziom 9  

    Zrobiłem pomiary ciśnienia oleju:
    - ok800 obr. - 30 psi czyli ok.2bar
    - ok3000obr - 60 psi czyli ok4.1 bar

    Proszę o podpowiedź jakie powinno być prawidłowe.

  • #34 14 Cze 2014 18:29
    stetryczały tetryk
    Poziom 12  

    Ano może. Może walić olejem w dolot lub w wydech. Bo jest łożyskowana i uszczelniana z obu stron. Przed czyli olej wali w dolot, za czyli olej wali w wydech. Im wyższa temperatura, tym więcej wali. A gdzie wali to już się zapytaj turbiny, ma różne fochy. Po takiej naprawie to się myje IC, tam potrafi być nawet kilka litrów oleju. Olej nie kopci się na niebiesko, może być siwy dym albo czarne sadze.

  • #35 14 Cze 2014 18:49
    1franek1234
    Poziom 10  

    Masz bardzo dobre ciśnienie

  • #36 14 Cze 2014 19:15
    stetryczały tetryk
    Poziom 12  

    No nie żartuj w ten sposób. Ciekawe ile bije przy 5k RPM. Oczywiście oleju nie ubywa. :D

  • #37 14 Cze 2014 21:16
    brutus2009
    Poziom 9  

    stetryczały tetryk napisał:
    Ano może. Może walić olejem w dolot lub w wydech. Bo jest łożyskowana i uszczelniana z obu stron. Przed czyli olej wali w dolot, za czyli olej wali w wydech. Im wyższa temperatura, tym więcej wali. A gdzie wali to już się zapytaj turbiny, ma różne fochy. Po takiej naprawie to się myje IC, tam potrafi być nawet kilka litrów oleju. Olej nie kopci się na niebiesko, może być siwy dym albo czarne sadze.


    Kolego, powyżej napisałem że po naprawie czyściłem IC i przewody.
    Wiem że turbo potrafi różne fochy odstawiać, ale to jest trzecie z kolei...ale może mam pecha...

    Dodano po 5 [minuty]:

    stetryczały tetryk napisał:
    No nie żartuj w ten sposób. Ciekawe ile bije przy 5k RPM. Oczywiście oleju nie ubywa. :D


    Nie wiem ile bije przy 5k , są nowe pierścienie, panweki itd... nie chcę go kręcić do 5k RPM.
    Nie wiem o co Ci chodzi w tym poście? Jeśli wiesz ile powinno być prawidłowo to napisz, jeśli nie...
    Nigdzie nie pisałem ,że oleju nie ubywa, nie dopowiadaj za mnie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    1franek1234 napisał:
    Masz bardzo dobre ciśnienie


    Tak myślałem,że coś koło tego powinno być, ale dokładnie nie wiem.
    Dzięki za potwierdzenie.

  • #38 14 Cze 2014 23:30
    stetryczały tetryk
    Poziom 12  

    No to nie zrozumiałeś aluzji. Masz za dużo. No i gdzieś ten olej musiało wywalić. Szkoda, że nie ma zdjęć. Dam se uciąć, że ten silnik jest obrzygany jak żul po kradzionej wódce. Ty jesteś mechanikiem? Bo PSI na Bar też jakoś "wyspowo" przeliczasz. :D

  • #39 15 Cze 2014 08:23
    apwarsztat
    Poziom 7  

    przerabiałem ten temat w scenic-u parokrotnie
    gdy zimny - obwód świec żarowych
    gdy rozgrzany - nieszczelność turbo, często może się komuś wydawać że niema luzu na zimnym ale rozszczelnienie następuje po osiągnięci wysokiej temperatury
    trzecia przyczyna dymienia i oleju w układzie leży po stronie odmy, jeśli olej masz przed turbo to zdemontuj odmę ( skraplacz oleju ) jak zwał tak zwał tam gdzie masz wlew oleju i bagnet jest czarna puszka z skraplaczem dokładnie przedmuchaj wymyj benzyną lub naftą wszystkie przewody i chłodnicę powietrza
    jeśli po tej operacji przed turbo będzie sucho to problem z głowy
    jeśli po turbo pojawi się olej spraw jasna kompresor do wymiany
    jeśli uszczelniacze na zaworach są nieszczelne to biały dymek będzie cały czas czy zimny czy ciepły taki stan rzeczy naj częściej pojawia się po mocnym przegrzaniu silnika

  • #40 15 Cze 2014 09:56
    brutus2009
    Poziom 9  

    stetryczały tetryk napisał:
    No to nie zrozumiałeś aluzji. Masz za dużo. No i gdzieś ten olej musiało wywalić.


    Jakiej aluzji??? Czego mam za dużo??? Tak pisałem to kilka razy olej wywala w układ wydechowy.
    Po raz kolejny proszę, jeśli wiesz jakie powinno być prawidłowe ciśnienie to napisz, jeśli nie wiesz proszę nie pisz bzdur.

    Dodano po 7 [minuty]:

    stetryczały tetryk napisał:
    Dam se uciąć, że ten silnik jest obrzygany jak żul po kradzionej wódce. Ty jesteś mechanikiem? Bo PSI na Bar też jakoś "wyspowo" przeliczasz. :D


    Nie wiem jak jest obrzygany żul po wódce, więc ten wątek opuszczę.
    Nie jestem mechanikiem, nigdy nie pisałem że jestem !!!
    PSI na BAR przeliczam wysypowo ???

    - ok800 obr. - 30 psi czyli ok.2bar (dokładnie 2.068423)
    - ok3000obr - 60 psi czyli ok4.1 bar (dokładnie 4.136847)

    Proszę nie wypowiadaj się już w tym temacie...

    [/quote]

    Dodano po 8 [minuty]:

    apwarsztat napisał:
    przerabiałem ten temat w scenic-u parokrotnie
    gdy zimny - obwód świec żarowych
    gdy rozgrzany - nieszczelność turbo, często może się komuś wydawać że niema luzu na zimnym ale rozszczelnienie następuje po osiągnięci wysokiej temperatury
    trzecia przyczyna dymienia i oleju w układzie leży po stronie odmy, jeśli olej masz przed turbo to zdemontuj odmę ( skraplacz oleju ) jak zwał tak zwał tam gdzie masz wlew oleju i bagnet jest czarna puszka z skraplaczem dokładnie przedmuchaj wymyj benzyną lub naftą wszystkie przewody i chłodnicę powietrza
    jeśli po tej operacji przed turbo będzie sucho to problem z głowy
    jeśli po turbo pojawi się olej spraw jasna kompresor do wymiany
    jeśli uszczelniacze na zaworach są nieszczelne to biały dymek będzie cały czas czy zimny czy ciepły taki stan rzeczy naj częściej pojawia się po mocnym przegrzaniu silnika


    Też podejrzewam turbo, trzecie z kolei , ale wszystko na to wskazuje.
    Tak jak pisałem wcześniej na odpiętej odmie też dymi, IC i doloty czyściłem.

  • #41 16 Cze 2014 18:06
    stetryczały tetryk
    Poziom 12  

    Tłumaczyć jak jełopowi, masz za duże ciśnienie oleju. O ile dobrze mierzysz. No i zgodnie z twoim życzeniem, już się nie odzywam. Baw się dalej w podmianki i miej żal, że nikt ci nie chce pomóc.

  • #42 17 Cze 2014 01:15
    brutus2009
    Poziom 9  

    stetryczały tetryk napisał:
    Tłumaczyć jak jełopowi, masz za duże ciśnienie oleju. O ile dobrze mierzysz. No i zgodnie z twoim życzeniem, już się nie odzywam. Baw się dalej w podmianki i miej żal, że nikt ci nie chce pomóc.


    Żeby stwierdzić że ciśnienie jest za wysokie, trzeba wiedzieć jakie powinno być prawidłowe, nawet taki Trol jak ty powinien to zrozumieć !!!

    Nie masz zielonego pojęcia o tym silniku więc...wyłącz się z tego tematu.

  • #43 17 Cze 2014 04:58
    atip
    Poziom 15  

    Co z odprowadzeniem oleju z turbo? Może przytkane i dlatego "kopci" na niebiesko - pali olej i to dość dużo, że aż wydechem leci :(
    ewentualnie nieszczelność między pierścieniami i cylindrem - nowe pierścienie są "okrągłe" a cylinder może owalny?
    sprawdź odpływ z turbiny - łatwiej.
    Uszczelniacze zaworowe dają efekt lekkiego dymienia tylko na początku zaraz po odpaleniu, to nie ich wina w tym przypadku.

  • #44 17 Cze 2014 11:38
    brutus2009
    Poziom 9  

    atip napisał:
    Co z odprowadzeniem oleju z turbo? Może przytkane i dlatego "kopci" na niebiesko - pali olej i to dość dużo, że aż wydechem leci :(
    ewentualnie nieszczelność między pierścieniami i cylindrem - nowe pierścienie są "okrągłe" a cylinder może owalny?
    sprawdź odpływ z turbiny - łatwiej.
    Uszczelniacze zaworowe dają efekt lekkiego dymienia tylko na początku zaraz po odpaleniu, to nie ich wina w tym przypadku.


    Odpływ oleju sprawdzony.
    Co do owalu cylindra, zgadzam się ,ale kompresja taka jak pisałem w pierwszym poście, więc...

  • #45 17 Cze 2014 13:37
    atip
    Poziom 15  

    Spalanie na niebiesko i plucie olejem to ewidentnie silnik gdzieś bierze olej i go spala.
    Jeśli pluje olejem z wydechu to musi dostawać się całkiem spora ilość tego oleju.
    Co z teorią kolegi apwarsztat

    apwarsztat napisał:

    przerabiałem ten temat w scenic-u parokrotnie
    gdy zimny - obwód świec żarowych
    gdy rozgrzany - nieszczelność turbo, często może się komuś wydawać że niema luzu na zimnym ale rozszczelnienie następuje po osiągnięci wysokiej temperatury
    trzecia przyczyna dymienia i oleju w układzie leży po stronie odmy, jeśli olej masz przed turbo to zdemontuj odmę ( skraplacz oleju ) jak zwał tak zwał tam gdzie masz wlew oleju i bagnet jest czarna puszka z skraplaczem dokładnie przedmuchaj wymyj benzyną lub naftą wszystkie przewody i chłodnicę powietrza
    jeśli po tej operacji przed turbo będzie sucho to problem z głowy
    jeśli po turbo pojawi się olej spraw jasna kompresor do wymiany
    jeśli uszczelniacze na zaworach są nieszczelne to biały dymek będzie cały czas czy zimny czy ciepły taki stan rzeczy naj częściej pojawia się po mocnym przegrzaniu silnika


    Dodano po 1 [minuty]:

    Żadne uszczelniacze "pierścienie czy uszczelniacze zaworów - chyba że połamane" nie powodują dostawania się tak dużych ilości oleju.

  • #46 17 Cze 2014 19:01
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Turbo puszcza olej.

    Nie możliwe jest żeby w DIESLU przez pierścienie leciał olej wydechem bo nie ma podciśnienia nad tłokami, raczej lekkie nadciśnienie.

  • #47 19 Cze 2014 16:20
    brutus2009
    Poziom 9  

    Właśnie wyciągnąłem turbo i jest...suche jak pieprz...(tzn.środek, wirnik,kierownice itd)
    Ale jaja, a w wydechu olej.
    Co do ciśnienia oleju , autodata podaje 3,5bar/3000 obrotów

  • #48 19 Cze 2014 16:51
    stetryczały tetryk
    Poziom 12  

    A spodziewałeś się, że będzie zawalone olejem czy jak? No i tak wymienisz na jeszcze 10 "turbin". Nie masz pojęcia co robisz i jeszcze pyskujesz. Ale AD ci nigdy nie podawała, że masz mieć 2 bary na jałowych. Wywala ci z drugiej strony, czy tak ciężko to zrozumieć? Urwał nać, toż to wciąż jakoś ssie i w którąś stronę pompuje.

  • #49 19 Cze 2014 20:44
    domex32
    Moderator na urlopie...

    brutus2009 napisał:
    Właśnie wyciągnąłem turbo i jest...suche jak pieprz...(tzn.środek, wirnik,kierownice itd)


    No to już wiesz, że w spalinach oleju nie ma.

    Turbo puszcza to leci przez wirnik ale "podkładka" nie pozwala aby olej poszedł na wirnik tylko cieknie po muszli i spływa do wydechu, miałem dość takich przypadków, jak odkręcisz wydech i będziesz dawał gazu to zobaczysz ścieżkę oleju.

  • #50 19 Cze 2014 22:12
    stetryczały tetryk
    Poziom 12  

    Zapomniałeś dodać, że stąd ten niebieski dym;) Ale to tak już na marginesie. Bo mnie telepie na starość jak ktoś pieprzy, że w Diesel na niebiesko dymi. Bo turbina, bo pierścienie. Może na niebiesko (niebiańsko nawet) jak wydech zawalony i w końcu się to gówno wyplute zaczyna dopalać.

  • #51 14 Lip 2015 00:45
    GIERSZYŃSKI
    Poziom 1  

    witam mam taki sam problem ze scenic 1.9 dci czy dałeś radę go naprawić ? bardzo proszę od odp dziękuję i pozdrawiam

  • #52 14 Lip 2015 09:15
    CommonRail
    Poziom 27  

    tidia napisał:
    ale przed czyli skąd?


    Jak będzie walił olej z kolektora wydechowego, to z kąd inąd, jak nie z samego silnika? Zaślep egr, daj odmę do butelki i pojeździj trochę.

  Szukaj w 5mln produktów