Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat b5 fl 2002 AVF tiptronic zdychał aż zdechł

x2yzz 07 Feb 2014 19:52 4431 5
  • #1
    x2yzz
    Level 10  
    Witam!
    Mam wielki problem.
    Auto:
    Passat b5 fl 1.9 TDI AVF tiptronik od 6 lat mój.
    Problem:
    Przed trasą ok 150km wszystko było ok. Po ok 40 km zapaliła się kontrolka ESP, nie poczułem niczego nadzwyczajnego, zgasiłem silnik, zapaliłem i kontynuowałem podróż bez świecącej kontrolki. Po 30 km dotarłem do wielkiego miasta z zaświeconym ESP, stając na światłach czułem nadzwyczajne wibracje dotarłem do 1 z 4 celu, zgasiłem, ponowne zapalenie trwało ok 2 minut. Poczułem spadek mocy, dojechałem do 2 z 4 celu, zapalanie go zajęło jakieś 3 minuty, spadek mocy był jeszcze większy. Przy celu 3 z 4 zapaliłem go w ok 3 minuty, w drodze miałem wrażenie że zaraz zgaśnie, nie zmieniał biegów trzymał do 4 tys obrotów. Przy 4 ostatnim celu pomyślałem że to zatkany filtr i przy pomocy dostępnych narzędzi zdołałem zlać syf z filtra. Po długiej próbie uruchomienia silnika udało się, zgasiłem i zapaliłem ponownie, zapalił na dotyk. Chodził dobrze przez ok 200m. Zaczął szarpać przy ruszaniu i zwalniać. Po ok 500 m rozwijał prędkość max 5 km/h. Zatrzymałem się na stacji chodził na postoju ok godziny. Na pedał gazu reagował tak że 2 mm strzałka się uniosła przy pedale w podłodze. Zgasiłem wezwałem pomoc, przy lawecie nie dało się już go odpalić. W domu to samo. Błędy które były na kompie na drugi dzień:

    5 Faults Found:
    17675 - PD Unit Injector: Cylinder 3 (N242)
    P1267 - 35-10 - Regulation Range Exceeded - Intermittent
    17671 - PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241)
    P1263 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
    17677 - PD Unit Injector: Cylinder 4 (N243)
    P1269 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
    17668 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240)
    P1260 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
    17964 - Charge Pressure Control
    P1556 - 35-00 - Negative Deviation
    Readiness: 0 0 X X X


    Wymieniłem już filtr paliwa i pompę vacum.
    Czy to możliwe żeby 4 pompki na raz padły?
  • #3
    x2yzz
    Level 10  
    Dodam że na placku pali na 2 sekundy, a na postoju jak jeszcze chodził miał spalanie bez gazu na fisie 3.3l/h a 3.4 l/h w pedale w podłodze.

    Dzięki jokerro zaraz sprawdzę.
  • #4
    x2yzz
    Level 10  
    Piny nic nie dały. Po wykasowaniu błędów nie powracają.
  • #5
    x2yzz
    Level 10  
    Jak pali na placku to znaczy że pompki są sprawne?
  • #6
    x2yzz
    Level 10  
    Problemem okazały się cztery pompki.
    Po wczorajszym odebraniu od mechanika zauważyłem że na wolnych obrotach na biegu jałowym spalanie jakie pokazuje FIS to 0,2 l/h i silnik wpada w wibracje.
    Może ktoś podesłać o ile stopni trzeba obrócić śrubę przy regulacji przy silniku AVF?