Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5 fl 2002 AVF tiptronic zdychał aż zdechł

07 Lut 2014 19:52 3426 5
  • Poziom 9  
    Witam!
    Mam wielki problem.
    Auto:
    Passat b5 fl 1.9 TDI AVF tiptronik od 6 lat mój.
    Problem:
    Przed trasą ok 150km wszystko było ok. Po ok 40 km zapaliła się kontrolka ESP, nie poczułem niczego nadzwyczajnego, zgasiłem silnik, zapaliłem i kontynuowałem podróż bez świecącej kontrolki. Po 30 km dotarłem do wielkiego miasta z zaświeconym ESP, stając na światłach czułem nadzwyczajne wibracje dotarłem do 1 z 4 celu, zgasiłem, ponowne zapalenie trwało ok 2 minut. Poczułem spadek mocy, dojechałem do 2 z 4 celu, zapalanie go zajęło jakieś 3 minuty, spadek mocy był jeszcze większy. Przy celu 3 z 4 zapaliłem go w ok 3 minuty, w drodze miałem wrażenie że zaraz zgaśnie, nie zmieniał biegów trzymał do 4 tys obrotów. Przy 4 ostatnim celu pomyślałem że to zatkany filtr i przy pomocy dostępnych narzędzi zdołałem zlać syf z filtra. Po długiej próbie uruchomienia silnika udało się, zgasiłem i zapaliłem ponownie, zapalił na dotyk. Chodził dobrze przez ok 200m. Zaczął szarpać przy ruszaniu i zwalniać. Po ok 500 m rozwijał prędkość max 5 km/h. Zatrzymałem się na stacji chodził na postoju ok godziny. Na pedał gazu reagował tak że 2 mm strzałka się uniosła przy pedale w podłodze. Zgasiłem wezwałem pomoc, przy lawecie nie dało się już go odpalić. W domu to samo. Błędy które były na kompie na drugi dzień:

    5 Faults Found:
    17675 - PD Unit Injector: Cylinder 3 (N242)
    P1267 - 35-10 - Regulation Range Exceeded - Intermittent
    17671 - PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241)
    P1263 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
    17677 - PD Unit Injector: Cylinder 4 (N243)
    P1269 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
    17668 - PD Unit Injector: Cylinder 1 (N240)
    P1260 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
    17964 - Charge Pressure Control
    P1556 - 35-00 - Negative Deviation
    Readiness: 0 0 X X X


    Wymieniłem już filtr paliwa i pompę vacum.
    Czy to możliwe żeby 4 pompki na raz padły?
  • Poziom 34  
    Dognij znane piny
  • Poziom 9  
    Dodam że na placku pali na 2 sekundy, a na postoju jak jeszcze chodził miał spalanie bez gazu na fisie 3.3l/h a 3.4 l/h w pedale w podłodze.

    Dzięki jokerro zaraz sprawdzę.
  • Poziom 9  
    Piny nic nie dały. Po wykasowaniu błędów nie powracają.
  • Poziom 9  
    Jak pali na placku to znaczy że pompki są sprawne?
  • Poziom 9  
    Problemem okazały się cztery pompki.
    Po wczorajszym odebraniu od mechanika zauważyłem że na wolnych obrotach na biegu jałowym spalanie jakie pokazuje FIS to 0,2 l/h i silnik wpada w wibracje.
    Może ktoś podesłać o ile stopni trzeba obrócić śrubę przy regulacji przy silniku AVF?