Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Megane scenic 1,9 dt - Nie odpala jak dłużej postoi

yogi17 07 Feb 2014 21:30 3804 8
  • #1
    yogi17
    Level 10  
    Witam,
    Mam taki oto problem. Posiadam Renault Megane Scenic z 1997r. 1,9 dt na pompie lucas. Samochód ma problem z zapaleniem jak dłużej postoi powiedzmy powyżej 7-8 godzin. Trzeba go dosyć długo mordować rozrusznikiem żeby zapalił. Wymieniłem na początek "zawór przelewowy zwrotny pompy" ale nic to nie dało. Problem polega na tym że gdzieś mi ucieka paliwo bo jak samochód dłużej postoi a ja przed odpaleniem podpompuje go tą ręczną pompką paliwową (gruszką) która jest koło filtra paliwa to auto odpala od strzała. Pompka jest miękka jak zaczynam go podpompowywać. Co może być powodem usterki ? Z góry dziękuje za wszelkie rady.
  • #3
    yogi17
    Level 10  
    Ale co może być powodem ? Gruszka ? I jak sprawdzić szczelność ?
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    yogi17
    Level 10  
    Wracam do tematu i proszę o pomoc. Otóż sprawdziłem szczelność przewodów i wygląda na to, że jest ok. Wymieniłem przewody od przelewów wtrysków, filtr paliwa i pompkę ręczną "gruszkę" . Samochód nadal rano bardzo ciężko pali chyba że 3 razy (wystarczy tylko tyle) nacisnę gruszkę przed zapalaniem to wtedy pali od strzała. Oprócz tego auto nawet na ciepłym silniku jak chwilę pochodzi to na biegu jałowym ma to na początku ma ok 600 obrotów a następnie silnik sam podnosi sobie obroty do ok 1000, zdarzało się tak że podczas zatrzymaniu na światłach auto na wolnych obrotach miało ok 1200 obrotów. Jak auto pochodzik kilka minut na wolnych obrotach i dam mu porządnie gazu raz zakopci na biało a później już nie. Oleju nie bierze. Co mogło paść ?
  • #6
    swistinioo
    Level 13  
    Na początek sprawdź stan i zapach cieczy chłodzącej i czy na uruchomionym silniku nie idą bąbelki oraz stan i zapach oleju być może że zamiast brać Ci oleju będzie go przybywało. Jeżeli coś będzie odbiegało od normy to może wskazywać na uszczelkę pod głowicą, ale najlepiej by było zrobić test ciśnienia sprężania dla wszystkich cylindrów.
    Drugie co może być to wstępna pompka paliwowa mogła się zużyć i tu polecam sprawdzić ciśnienie jakie jakie powstaje w układzie za pomocą trójnika z manometrem i porównać z danymi dla tego modelu silnika
  • #7
    yogi17
    Level 10  
    Co do oleju i płynu jest ok. Mam pytanie czy scenic 97 rok 1,9 dt ma wstępna pompkę paliwa ?
  • #8
    mpgem
    Level 12  
    Wstępna pompka jest wewnątrz pompy rotacyjnej. Przychodzi mi myśl o nieszczelności pompy wtryskowej, może luz na wałku koła rozrządu lub w innym miejscu pompy?
  • #9
    yogi17
    Level 10  
    Witam ponownie, ja dalej nie mogę się uporać z moim wehikułem. A mianowicie wymieniłem czujnik przestawiacza kąta wtrysków (chyba tak on się nazywa). Samochód rano (tj. jest po dłuższym postoju) odpala od strzała ale pojawiły się dalsze problemy tzn. lekko falują obroty tak między 700 a 1000 i czasami łapie go "czkawka" chodzi jak traktor strasznie nierówno i kopci na biało na wolnych obrotach. Jak dodam na chwilę gazu obroty się wyrównują i zostaje mu lekkie falowanie. Może to wina nadal tego czujnika bo założyłem używkę którą wziąłem od kolegi a pochodzi on z pompy lucas z renaulta kangoo ale 1,9 zwykłego diesla a nie dt jak w mojej renówce może one się czymś różnią ? wizualnie czujnik te wyglądają tak samo. Może ma ktoś jakiś pomysł o co tu może chodzić ? Zastanawiam się nad wymianą na pompę bosch czy jest to możliwe i od czego ją kupić żeby była sterowana na linkę gazu tak jak w mojej renówce a nie potencjometr?