Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia - Wypinanie konektorów z wtyczek Bordnetz

jacekpk83 08 Feb 2014 00:01 7413 13
    jacekpk83
    Level 10  
    Witajcie,

Proszę o podpowiedź jak (skutecznie) wypiąć konektorki z przewodami z wtyczek sterownika Bordnetz? Podłączam alarm do Fabii 1 ("skodowski" z serii BKA) i muszę wypiąć - zgodnie z instrukcją - kilka przewodów z kostek sterownika, przepiąć je do wtyku okablowania alarmu, a w zwolnione miejsce wpiąć przewody z wiązki alarmowej. Wszystko mam już zrobione, zostały same podłączenia.

Problem tylko w tym, że za jasną cholerę nie mogę wypiąć tych konektorów. Nie jestem zawodowym elektrykiem samochodowym, ale różne rzeczy z elektryką związane w życiu robiłem, także w samochodach. Piszę to by uprzedzić podejrzenia o lamerstwo i/lub posiadanie dwóch lewych rąk. Trochę tematów związanych z przeróżnymi instalacjami przerobiłem, ale tak "upierdliwego" rozwiązania jak wyciąganie tych konektorków dawno nie trafiłem. Zwolniłem plastikowe zabezpieczenie wtyczki - żeby nie było wątpliwości. By wysunąć konektorek z przewodem trzeba "zgnieść" skrzydełka blokujące cofanie się konektora. Nijak nie udało mi się tego jednak zrobić. Próbowałem igłami, spinaczem do papieru, małym śrubokrętem, pęsetami. "Wszystko ch", jak śpiewały Elektryczne Gitary.