Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic One - Szkolenia
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CISCO EPC3925 - Duże pingi, vectra 60mb/s

L3Ny 08 Lut 2014 12:06 8616 25
  • #1 08 Lut 2014 12:06
    L3Ny
    Poziom 6  

    Witam wszystkich. Zmieniłem dostawce internetu na vectre (60mb/s)+ tv. Moim poprzednim dostawcą była osiedlówka(tv kablowa)(5mb/s). Stary internet działał bez zarzutu. Po podłączeniu tego nowego modemu w/w (zdziwiłem się że internet jest w kablu antenowym oO) występuje moj problem. Na tym internecie wystepują ogromne pingi (w grach, programach komunikacyjnych np. ts3). Próbowałem zmniejszac to jakimis programami lecz bez skutku. Teraz mam do was pytanie czy jest to mozliwe ze na intrenecie 60mb są gorsze "Warunki pracy" niz na internecie 5mb ? Czy może to kwestia jakies konfiguracji routa(do którego nie mam dostępu przez żadną kombinacje login/hasło). Dzięki za odp.

    0 25
  • Deimic One - Szkolenia
  • #2 08 Lut 2014 12:12
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Problem jest tylko po wifi, czy również przy połączeniu kablowym?
    Do panelu spróbuj dostać się tą metodą:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=13246779#13246779
    Jeśli się uda to zamieść zrzuty z poziomem sygnału sieci kablowej.

    0
  • #3 08 Lut 2014 12:15
    L3Ny
    Poziom 6  

    Tzn ten router jest podłączony poprzez kabel antenowy. Czy mam podłączyć do lapka zwkyły kabel ethernet i wtedy sprawdzic ? Bo narazie sprawdzałem tylko na wifi. Co moim zdaniem nie będzie miało znaczenia. Ale już sprawdzam.

    0
  • #4 08 Lut 2014 12:20
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Jakość połączenia wifi zależy od wielu czynników, dlatego w pierwszej kolejność zalecam test po kablu. Wyłącz na chwilę wifi, Zaporę, połącz modem z komp. kablem sieciowym i sprawdź.

    0
  • #5 08 Lut 2014 12:25
    L3Ny
    Poziom 6  

    Wyłączyłem wifi , podłączyłem kabel ethernet do lapka. I ping spadł o ponad połowe ze 160 na 60ms...

    0
  • #6 08 Lut 2014 12:30
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Zobacz, czy możesz wejść do panelu - zmień kanał nadawania na inny np. 13, zapisz i sprawdź, czy po podłączeniu kabla koncentrycznego ustawienia się zachowały. Zamieść skan sieci bezprzewodowych z programu inSSIDer.

    0
  • #7 09 Lut 2014 14:14
    L3Ny
    Poziom 6  

    Witam posiadam Internet od was z pakiecie z tv. Internet 60mb/s lecz nie moge zalogować się na router poprzez 192.168.0.1 żadna z kombinacji nie działa. Dodatkowo mam ogromny problem z tym ze na tym waszym internecie 60mb/s bardziej mi laguje jak internecie ze starej telewizji kablowej 5mb/s. Czy powinienem wykonać jakąs konfigurację routra ? Bo nie wydaje mi się że internet 60mb/s jest gorszy od tej 5tki. Liczę na odpowiedź i pozdrawiam.
    http://192.168.0.1/
    192.168.0.1
    Sobota 18:58

    Witamy,

    Informacyjnie:
    -- Na podstawie podpunktu 6.5 regulaminu świadczenia usług Abonentowi nie przysługuje dostęp do naszych urządzeń. Wprowadzanie zmian w ustawieniach modemu jest złamaniem poniższego zapisu:

    "6.5. Abonent zobowiązany jest do korzystania z Urządzenia Abonenckiego w sposób zgodny
    z jego przeznaczeniem, do utrzymywania go w stanie niepogorszonym, nieprzekraczającym
    zużycia wynikającego z normalnej eksploatacji. Abonent nie ma prawa
    dokonywać w Urządzeniu Abonenckim jakichkolwiek zmian technicznych (programowych,
    ani sprzętowych) nie zleconych przez Dostawcę Usług. Wszelkie nieprawidłowości w pracy
    Urządzenia Abonenckiego należy niezwłocznie zgłaszać Dostawcy Usług." –

    Jeśli chciałby Pan zmienić hasło dostępowe do WiFi lub nazwę sieci, kanał nadawania, możemy poczynić zmiany na Pana prośbę. W takim wypadku możemy zmienić odpowiednie dane i podać je Panu w niniejszym wątku.

    W tym momencie nie może się Pan zalogować na modem ponieważ konfiguracja po restarcie lub resecie automatycznie pobiera się z naszej sieci w formie pliku na urządzenie.

    W celu sprawdzenia, czy modem pracuje poprawnie oraz parametrów sygnału docierającego do lokalu prosimy o podanie następujących danych:
    - imię i nazwisko głównego Abonenta;
    - adres świadczenia usług;
    - numer ewidencyjny Klienta;
    - adres MAC modemu;

    [Paweł]

    Pozdrawiamy,
    Zespół Vectra

    Moja rozmowa z przedstawicielem vectry na facebooku.
    Screen z insidera
    http://pokazywarka.pl/ls0hq4/

    0
  • #8 09 Lut 2014 14:36
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Przeczytaj jeszcze raz post #2.
    A dostawca robi sobie jaja z klientów nie dając możliwości samodzielnej zmiany kanału.

    0
  • Deimic One - Szkolenia
  • #9 09 Lut 2014 14:44
    L3Ny
    Poziom 6  

    Rozumiem ale co mam wykonać dalej jak juz się tam dostane ? Zrobić screen`y ? Czy coś poustawiać ? I czy widać już czy jest coś nie tak po tym screenie z inssidera ?
    Można zmienić kanał, podając im na jaki na faceeboku. Tylko jak "szary" user ma wiedzieć jaki kanał jest dla niego odpowiedni i co to w ogóle jest ?

    0
  • #10 09 Lut 2014 14:48
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Masz zmienić kanał na 13, zapisać zmiany i podłączyć kabel koncentryczny z powrotem do modemu. A potem zamieść zrzut z inSSIDera, zobaczymy, czy sygnał i kanał się zmienił. Ogólnie duży tłok jest w okolicy.

    Dodano po 46 [sekundy]:

    PS. Obrazki zamieszczaj zgodnie z zasadami forum:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2053101.html

    0
  • #11 09 Lut 2014 15:16
    L3Ny
    Poziom 6  

    Niestety taka forma wejscia do routera nie działa. Ponieważ gdy odłączyłem kabel sygnałowy. I spróbowałem wejsc na 192.168.0.1 to wyskakuje "brak połączenia z internetem".

    Tak, firmware w razie potrzeby jest aktualizowany przez Techników na sieci oraz instaluje się automatycznie.

    Wspomniał Pan wcześniej o problemach z Internetem. Istotnie na modemie mogą występować problemy z odbieranym sygnałem. Widać straty pakietów. Aby móc sprawę przekazać do serwisu prosimy jeszcze o podanie peselu głównego Abonenta. [Paweł]

    Pozdrawiamy,
    Zespół Vectra

    Takie info dostałem od vectry przed chwilą.

    0
  • #12 09 Lut 2014 15:21
    jurek.adam
    Poziom 43  

    L3Ny napisał:
    Niestety taka forma wejscia do routera nie działa. Ponieważ gdy odłączyłem kabel sygnałowy. I spróbowałem wejsc na 192.168.0.1 to wyskakuje "brak połączenia z internetem". No i teraz z nazwy sieci zniknął przedrostek VNET i nie działa hasło (nr mac).... Wiec zostałem bez internetu
    Połącz się przez kabel sieciowy, a nie wifi.

    0
  • #13 09 Lut 2014 15:38
    L3Ny
    Poziom 6  

    OK juz wiem jak sie tam dostać.
    Tylko teraz nasuwa sie pytanie gdzie to zrobic ? Tutaj screen w tej zakładce ?
    CISCO EPC3925 - Duże pingi, vectra 60mb/s

    0
  • #14 09 Lut 2014 16:39
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Zakładka Wireless.

    0
  • #15 09 Lut 2014 17:29
    L3Ny
    Poziom 6  

    Tylko teraz nie wykrywa mi sieci... jest sieć o nazwie samej końcówki mojego mac. Na szczęście działa mi stary internet jeszcze. Oto screen (eef2d6 <- to jest końcówka mojego mac)CISCO EPC3925 - Duże pingi, vectra 60mb/s
    Po ok 20 minutach znowu pojawiła się moja sieć z początkiem VNET i oto screen.

    CISCO EPC3925 - Duże pingi, vectra 60mb/s

    0
  • #16 10 Lut 2014 02:28
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Zmian nie widać. Poproś ich, żeby ustawili Ci 13 kanał dla wifi oraz włączyli UPnP.

    0
  • #17 10 Lut 2014 10:32
    hermes-80
    Poziom 43  

    Pokaż menadżer urządzeń z widocznym sterownikiem WIFI w PC.

    0
  • #18 10 Lut 2014 15:00
    L3Ny
    Poziom 6  

    Napisali mi że widać jakies braki sygnału dochodzące do mojego łącza(technik juz sie tym zajał-niby) Jesli mi odp ze juz zrobione i nie zobacze poprawy poproszę ich o ustawienie tego co mi napisałes. a oto screen
    CISCO EPC3925 - Duże pingi, vectra 60mb/s

    0
  • #19 10 Lut 2014 15:02
    jurek.adam
    Poziom 43  

    L3Ny napisał:
    Napisali mi że widać jakies braki sygnału dochodzące do mojego łącza(technik juz sie tym zajał-niby)
    To raczej nie jest prawda, bo:
    L3Ny napisał:
    Wyłączyłem wifi , podłączyłem kabel ethernet do lapka. I ping spadł o ponad połowe ze 160 na 60ms...
    Niestety, prawie zawsze dostawcy, kiedy wyczują laika zaczynają wykręty i spychologię.

    Sterowniki do karty wifi masz najnowsze? Jeśli nie to zaktualizuj.

    0
  • #20 10 Lut 2014 15:36
    L3Ny
    Poziom 6  

    Dokładnie tak napisali.

    Po weryfikacji pracy Pana modemu wynika, iż należałoby wyregulować sygnał Internetowy, który dociera do Pana modemu. W tym celu wystawiliśmy zgłoszenie usterkowe o numerze 957185. Technik Sieci może zdalnie wykonać czynności naprawcze, jeśli jednak będzie konieczna wizyta w lokalu skontaktuje się z Panem, aby umówić się na wizytę.

    Te 2 aktualne, zaaktualizowalem "Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter".

    0
  • #21 10 Lut 2014 15:39
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Poziom sygnału z sieci nie ma nic wspólnego z sygnałem wifi. Oczywiście niech sobie regulują, skoro uznali, że trzeba. Test wykazał, że przy połączeniu kablowym problem z pingiem znika, a więc trzeba wziąć się za wifi. Pisałem co masz zrobić.

    0
  • #22 10 Lut 2014 16:17
    L3Ny
    Poziom 6  

    Tak jest poczekam na info od nich i zaraz napisze co mają zmienić.

    0
  • #23 10 Lut 2014 17:35
    hermes-80
    Poziom 43  

    Miałeś pokazać wersję sterownika.

    0
  • #26 10 Lut 2014 22:52
    L3Ny
    Poziom 6  

    Mam pytanie jak to zainstalować bo po rozkapowaniu nie ma żadnego pliku .exe do uruchomienia instalatora ?

    0