Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator jako generator, sposób regulacji.

08 Lut 2014 14:45 1863 9
  • Poziom 10  
    Witam, jestem w trakcie realizacji małego projektu. Potrzebuję generatora który na wyjściu da mi prąd stały i chyba alternator samochodowy byłby całkiem wygodną i prostą opcją. Moc jaką potrzebuje to powyżej 2.5kW.
    Niestety nigdzie nie jestem w stanie znaleźć odpowiedniej dokumentacji do alternatora BOSCHA 14V 200A używanego w mercedesach. Z tego co gdzieś wyczytałem posiada on terminal z sygnałem COM (czyli jak wyczytałem jest to: sygnał wejściowy sterujący napięciem i pracą(funkcjami) regulatora napięcia). Czy w związku z tym do poprawnej pracy alternatora potrzebuję dodatkowego zewnętrznego sterownika? Czy istnieją inne możliwości uruchomienia go bez sygnału COM?
    Czy stała praca (przez 1h/doba) na obrotach 8000-10000 byłaby bardzo szkodliwa dla niego?
    Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Witam . Nie wiem jak w alternatorach z merdesesa (bosch) ale w fordzie focusie alternator jest sterowany sygnałem PWM jakieś 100Hz . Kolego podaj typ alternatora i regulatora napięcia .
  • Poziom 10  
    Niestety nie posiadam tego alternatora i ciężko mi cokolwiek znaleźć na jego temat. Mogę podać ewentualni numer A0121549802 wzięty z jednej z aukcji. Ja chcę go dopiero kupić, ale w internecie żadnych informacji o nim. Wcześniej czytałem o alternatorach z regulatorem wbudowanym i nie wymagających zewnętrznego sterowania, jednak te nowsze potrzebują dodatkowego sygnału. Chyba, że dałoby się to pominąć?
    Alternator ma być generatorem do turbinki gazowej o obrotach nawet ponad 20.000obr/min. Przekładni i sprzęgła jeszcze nie mam, na razie muszę dobrać generator. Do alternatora planowałem podłączyć aku plus dodatkowe obciążenie z przetwornika DC/AC. To tak żeby było jaśniej w temacie.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Przy takich obrotach potrzebujesz przekładni ok. 6:1. Szukaj najprostszego alternatora bez żadnych udziwnień w stylu sterowania cyfrowego.
  • Poziom 10  
    Przekładnią narazie nie chcę się przejmować, potem będę się zastanawiał jak to rozwiązać. Ale dlaczego akurat 6:1? Przy takich obrotach da mi to 3400obr/min na alternatorze co będzie trochę za mało do uzyskania większych mocy? W samochodach jest bodajże 1:2 przekładnia..

    Jak odróżnić alternator bez cyfrowego sterowania od tego ze sterowaniem cyfrowym, skoro większość nawet nie ma żadnych opisów?
  • Poziom 32  
    Jakie napięcie potrzebujesz? 2.5 KW to 180 A przy napięciu 14 V. Jedynie alternator z jakiegoś dostawczaka lub samochodu ciężarowego (100A przy 28V).
  • Poziom 10  
    Tak, potrzebuję 14V i 180/200A. Tylko nie za bardzo wiem jak odróżniać alternatory ze sterowaniem cyfrowym i bez niego. Potrzebuję tego bez, chyba że da się łatwo taki sterownik skonstruować, ewentualnie coś na atmege mogę napisać, ale internet jest strasznie ubogi w takie informacje, albo ja naprawdę nie wiem pod jakimi hasłami szukać.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Szukaj takiego, który ma tylko lampkę 'L' jako wzbudzenie.
  • Poziom 26  
    Witam . Podaj może z jakiego modelu merca jest ten alternator ?.