Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zainstalować sterowniki Nvidia pod Debian 7 Mate?

08 Lut 2014 15:58 1602 5
  • Poziom 8  
    Witam, to znowu ja.
    Teraz mam owy problem bo jakoś udało mi się zrobić coś, że na Debianie działał głos, poszperałem trochę i teraz jest lajtowo działa normalnie ale do rzeczy.
    Jestem początkującym "Linuksiarzem" i nie wiem jak zainstalować sterowniki od producenta Nvidia. Gdy posiadałem Ubuntu & Lubuntu wchodziłem w dodatkowe sterowniki i samo się pobierało i instalowało, w Debianie tak nie ma i tutaj jest problem. Pobrałem sterowniki pod swoją kartę, mam je w folderze "Pobrane" (używam Firefoxa). Jak zainstalować owe sterowniki? Gdzie wstawić plik NVIDIA-Linux-x86-331.38.run? Proszę o pomoc, z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zakładka |Dodatkowe informacje| ze strony ze sterownikami nVidia:
    [...]
    Instrukcje dotyczące instalacji: po zakończeniu pobierania sterownika, zmień katalog na ten, w którym znajduje się pakiet sterownika i zainstaluj go, wpisując jako użytkownik "root" polecenie sh ./NVIDIA-Linux-x86--pkg1.run

Jednym z ostatnich kroków procesu instalacji będzie propozycja zaktualizowania Twojego pliku konfiguracyjnego X. Zaakceptuj ją lub zmodyfikuj swój plik konfiguracyjny X samodzielnie tak, by używany był sterownik X firmy NVIDIA; ewentualnie uruchom nvidia-xconfig W celu uzyskania szczegółowych instrukcji, zapoznaj się z treścią pliku README.
  • Poziom 8  
    Jak zainstalować sterowniki Nvidia pod Debian 7 Mate?
    Taki sam błąd jak na powyższym zdjęciu.
  • Spec od komputerów
    Sterowniki nvidia są w repozytoriach. Instaluje się przez apt-get lub w synaptic.
    Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    A jak dokładniej zainstalować?
  • Spec od komputerów