Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Traffic/Vivaro - ABS dziwny przypadek.

08 Lut 2014 18:20 8016 19
  • Poziom 40  
    Witam,
    ciekaway przypadek, tj. Traffic 2001r, ABS system TRW.
    Wyrzuca błąd c1035 - czujnik tył lewy (przerwa/zwarcie w obwodzie).

    Czujnik zmieniony; błąd skasowany, ale uwaga!!! WYSTARCZY NASTĄPIĆ NA PRÓG AUTA tj. poruszać karoserią, nawet przy wsiadaniu na miejsce kierowcy.
    Błąd wraca, kasujesz a on za każdym wsiadaniem się znów pojawia.

    Co zrobione, sprawdzona wiązka, dwa nowe czujniki, zasilania.
    Można uderzać w moduł ABS - nic.
    Szarpiesz wiązką, czy wtyczką od sterownika ABS, kostek czujników - nic.

    Ale tylko przechylisz karoserię - ABS się zapala, rejstruje w/w błąd.

    Sugestie? Zostaje jeszcze sterownik, ale...
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 17  
    decybel91 napisał:
    sprawdzona wiązka

    Chyba jednak trzeba to jeszcze raz sprawdzić tym razem dokładniej.
  • Poziom 19  
    A może woda pływa w sterowniku ?
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 40  
    Mateusz@ napisał:
    decybel91 napisał:
    sprawdzona wiązka

    Chyba jednak trzeba to jeszcze raz sprawdzić tym razem dokładniej.



    Tak, dokładnie masz może 1m kabla, sprawdzone po kilka razy włącznie z próbą zwarcia. Pozatym wszystko inne z pompy ABS także sprawdzone.

    Cytat:
    A może woda pływa w sterowniku ?


    Odziwo nie, wtyk suchy, sterownik również, jego uderzanie, poruszanie, itp brak efektu.

    Dodam, że auto bez ESP.
  • Admin grupy Samochody
    Próbuj na kablach zasymulować wsiadanie do auta. Połącz piny ze sterownika innym kablem z czujnikiem.(w lagunie 2 nie tak dawno miałem taki ewenement że wsio sprawne a świeci. okazało się że wtyczka przy czujniku syfiła)
  • Poziom 30  
    Robiłem kiedyś Primastara dla kolegi z podobnymi cudami i po sprawdzeniu wiązki do tylnego czujnika żarówką halogenową upaliło się całkowicie. Nie wiem dokładnie w którym miejscu był problem bo tym czasowo na próbę puściłem i polutowałem kabel ze sterownika do czujnika i tak ciągle jeździ...
  • Poziom 40  
    Czujnik na krótko polutowny - nic.
    Zostaje jeszcze sterownik na pompie, jeśli wróci będę grzebał.
  • Poziom 14  
    z lewej pod maska jest skrzynka prądowa zobacz pod nią tam leci wiązka do sterownika abs, lubi się tam przecierać instalacja. powiadom o wynikach...
  • Poziom 11  
    Cześć, czytałem o przypadkach błędu c1035 i bywało tak że c1035 mimo opisu tylnego lewego koła, w rzeczywistości dotyczyło lewego przedniego koła. Do sprawdzenia, przewody, złącze oraz to co do tej pory było sprawdzane, tyle że w lewym przednim, ale najpierw podłącz sterownik i odłączaj po kolei czujnik i sprawdzaj jaki błąd dotyczy jakiego koła, sam się przekonasz który błąd odpowiada za który czujnik. Pozdrawiam.
  • Poziom 42  
    Dlaczego sterownik ABS został gdzieś wysłany , była H2O , czy tylko same podejrzenia?
    Opisany efekt i występowanie usterki (błędu) to nic innego jak przytarcie WEWNETRZNE przewodu "elastycznego" pomiędzy czujnikiem a karoserią. Lutowanie wtyczki nic nie da!
  • Poziom 30  
    emeryt2 napisał:
    to nic innego jak przytarcie WEWNETRZNE przewodu "elastycznego" pomiędzy czujnikiem a karoserią. Lutowanie wtyczki nic nie da!

    decybel91 napisał:
    dwa nowe czujniki

    Kiedy kolega ma urodziny ? Kupimy okulary :-)
    Oczywiście bez obrazy ;)
  • Poziom 40  
    Czujniki odpinane po kolei. Kolejność się zgadza.

    Chodziło o powrót auta nie samego sterownika :)

    Kabel wymieniony od czujnika po sterownik ABS - bez zmian.
    Zresztą sam kabel nie wykonuje żadnego ruchu podczas ruchu karoserii.
  • Poziom 25  
    Weź kolego utnij 4 przewody przy pompie ABS (sterowniku) z tylnych kół i zamień miejscami będziesz wiedział czy wiązka czy jednak sterownik ABSu do naprawy
  • Poziom 42  
    Zresztą sam kabel nie wykonuje żadnego ruchu podczas ruchu karoserii.

    Zawieszenie tył i przód w tym samochodzie jest na sztywno jak w taczce??
  • Poziom 28  
    PiM_FM napisał:
    Weź kolego utnij 4 przewody przy pompie ABS

    Tak, a potem je polutuj i wygląda to jak po tsunami, poważny elektryk potrafi ewentualnie powypinać piny z wtyczki...
  • Poziom 20  
    Poruszaj wtyczką ABS i zobacz, czy wyskoczy błąd.
  • Poziom 25  
    LoLek85 napisał:
    PiM_FM napisał:
    Weź kolego utnij 4 przewody przy pompie ABS

    Tak, a potem je polutuj i wygląda to jak po tsunami, poważny elektryk potrafi ewentualnie powypinać piny z wtyczki...

    Kolego chodziło mi o genezę a jak to zrobi to jego sprawa
  • Poziom 30  
    tatanka napisał:
    Poruszaj wtyczką ABS i zobacz, czy wyskoczy błąd.

    Po wpisach widać że kolega decybel91 jest mechanikiem z górnej półki więc taka porada raczej nie na miescu. ;)
  • Poziom 19  
    Autor tematu znalazł już przyczynę i może chce się nią pochwalić ???

    Ciekaw jestem co się faktycznie tam dzieje lub stało.
  • Poziom 40  
    Przyczyna znaleziona na 90%, czyli sterownik ABS, klient póki ci nie zdecydował się na jego wymianę.