Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW POLO 2002 r.- 1,2 check engine, falujące obroty

grarmi 09 Lut 2014 07:56 8295 32
  • #1 09 Lut 2014 07:56
    grarmi
    Poziom 14  

    Witam

    Nie chciałem zakładać nowego tematu, żeby nie śmiecić. Świeci mi check engine i falują obroty o 200-300 obr/min.

    Cały czas wywala błąd:

    16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
    P0171 - 35-10 - - - Intermittent

    A poza nim to od czasu do czasu:

    17811 - EGR System: Regulation Deviation
    P1403 - 35-00 - -
    16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
    P0302 - 35-00 - -
    16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
    P0303 - 35-00 - -
    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 35-00 - -

    Sprawdzałem sondę z tym, że nie mam podanej wartości w V tylko w %.
    VW POLO 2002 r.- 1,2 check engine, falujące obroty

    W bloku 33 znalazłem taka oto wartość:

    VW POLO 2002 r.- 1,2 check engine, falujące obroty

    Zrobiłem też wykres:

    VW POLO 2002 r.- 1,2 check engine, falujące obroty

    Proszę o radę!

    0 29
  • #2 09 Lut 2014 15:57
    grarmi
    Poziom 14  

    Nikt nie pomoże?

    0
  • #3 09 Lut 2014 19:56
    sokarsg-1
    Poziom 11  

    Które Polo, który dokładnie silnik, gaz w tym bolidzie masz?

    0
  • #4 09 Lut 2014 20:04
    grarmi
    Poziom 14  

    Polo 9n, AZQ bez gazu.

    0
  • #5 09 Lut 2014 20:29
    dabu
    Poziom 31  

    Cewki, świece podmieniałeś? Do rozrządu wypadało by zajrzeć i zmierzyć ciśnienie sprężania. To tak na szybko patrząc po błędach.

    0
  • #6 10 Lut 2014 07:12
    grarmi
    Poziom 14  

    Świece mają 10 tys km, cewek nie podmieniałem, jutro jadę na pomiar kompresji.

    0
  • #7 10 Lut 2014 18:34
    sokarsg-1
    Poziom 11  

    Mi co prawda przy przeskoczeniu rozrządu wywalało też błąd czujnika hala ale u Ciebie mógł przeskoczyć o 1 ząbek aby.

    0
  • #8 10 Lut 2014 21:22
    grarmi
    Poziom 14  

    A jakie miałeś objawy?

    0
  • #9 10 Lut 2014 21:31
    dabu
    Poziom 31  

    Przeskoczenie rozrządu w tym silniku wiążę się z pogorszonym zapalaniem samochodu, check niezgodności sygnału, większym spalaniem i słabszą mocą.

    -1
  • #10 11 Lut 2014 22:30
    jacek074
    Poziom 24  

    Błąd mieszanki za ubogiej powodowany był często przez złe ciśnienie paliwa.W tym roczniku powinno być ok. 3 bar.Filtr paliwa był z wymiennym reduktorem ciśnienia,potem był zabudowany wewnątrz.Korekta procentowa 1sondy jest za duża (powinna być +-10 %).Jest błąd bo jest duża korekta na + .Za małe podciśnienie w kolektorze,powinno być ok.300mbar.,może to powodować nieszczelny egr.Można odłączyć kostkę z egr .

    0
  • #11 11 Lut 2014 22:36
    grarmi
    Poziom 14  

    jacek074 zmienić filtr paliwa na początek? Zrobić ponownie pomiary z odpiętą kostką EGR?

    0
  • #12 11 Lut 2014 22:46
    jacek074
    Poziom 24  

    Sprawdz ciśnienie paliwa na listwie.Odepnij kostkę z zaworu ,,zobacz czy lepiej będzie pracował,możesz spróbować zaadoptować zawór egr ,kanał 74

    0
  • #13 11 Lut 2014 22:57
    sigwa18
    Poziom 27  

    Gdzieś łapie lewe powietrze. Do sprawdzenia dolot czy nie ciągnie lewego powietrza ewentualnie rurki od podciśnień. Szukaj syku powietrza.

    0
  • #14 12 Lut 2014 19:11
    grarmi
    Poziom 14  

    Sprawdzałem dziś jeszcze sondę, ta przed katalizatorem ma napięcie na biegu jałowym 1,97 V, nie za dużo czasem? Ok, z tym zaworem to jutro sprawdzę. sigwa18 Właśnie słychać takie sykanie, ale za cholerę nie mogę nic zaleźć.

    0
  • #15 12 Lut 2014 19:23
    sigwa18
    Poziom 27  

    Znajdź gdzie syczy zatkaj i po problemie. Czasem stosuje metodę na dezodorant lub plak(plak zostawia tłuste plamy) Psikam i jak psiknę w miejsce i obroty wzrosną lub zafalują to w tym miejscu jest dziura.

    0
  • #16 16 Lut 2014 08:02
    grarmi
    Poziom 14  

    Panowie, powoli zaczyna brakować już opcji, odpinałem EGR, żadnej różnicy nie ma... żadnej nieszczelności nie ma, sonda wg "tolerance data" przebadana i wszystko jest ok, muszę tylko jeszcze sprawdzić ciśnienie na listwie.

    0
  • #17 16 Lut 2014 08:12
    sigwa18
    Poziom 27  

    Jak ciśnienie będzie ok to sprawdź wtryski czy czasem któryś nie podaje mniej paliwa niż powinien.

    0
  • #18 11 Kwi 2014 07:20
    zibby11
    Poziom 2  

    Grarmi udało Ci się rozwiązać problem? Mam podobny, falowanie obrotów. Jadąc 80km/h wrzucam luz, i albo spada do 0 i gaśnie, albo do 500 później 1000 i znowu 500 ( trochę pofaluje ) i zacznie chodzić na 900 obr. Gaśnie głównie na niedogrzanym silniku, fałuje jak silnik ma juz 90*C.
    Silnik AZQ.
    Proszę o pomoc..

    0
  • #19 16 Kwi 2014 19:06
    grarmi
    Poziom 14  

    Niestety nie, notorycznie wywala błąd:

    16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean
    P0171 - 35-10 - - - Intermittent

    W dodatku auto dużo pali 8,5 - 9 L ...

    0
  • #20 26 Kwi 2014 20:41
    zibby11
    Poziom 2  

    Grarmi ja swój problem rozwiązałem.
    Wymiana kompletnego rozrządu załatwiła temat. Jak ręką odjął.
    (Wymieniłem na Febi)

    Jeżeli chodzi o objawy to:
    Też poprawiała się praca silnika przy przytykaniu przepustnicy ręką, tj, objawy tak jakby łapał lewe powietrze. Wywalał mi co chwila kilka błędów (zapalał się check).
    No i tak jak pisałem wcześniej przede wszystkim falowanie obrotów i gasł.


    powodzonka...

    0
  • #21 26 Kwi 2014 21:01
    andrend
    Poziom 26  

    Sprawdź wypadanie zapłonów grupa 15, zamień cewki sprawdź czy błędy idą za wymienianą cewką, jeśli tak to cewki.

    0
  • #24 26 Kwi 2014 22:20
    diodabg
    Poziom 28  

    T5 napisał:
    Rozrzad przeskoczył.

    Albo łańcuch jest tak mocno rozciągnięty że przeskoczy niedługo i wtedy kolega będzie miał dopiero wydatek :-(

    0
  • #25 08 Cze 2014 08:17
    grarmi
    Poziom 14  

    Panowie, chyba znalazłem przyczynę... zawór EGR, odpiąłem wtyczkę, silnik chodzi idealnie równo i wywala tylko jeden błąd:
    17851 - Potentiometer for EGR (G212): Signal too Low
    P1443 - 35-00 - -

    Wyciągnąłem EGR a tam co... zaślepiony. No i teraz pytanie? Dlaczego na podpiętym EGR nie ważne czy go zaślepię czy nie silnik pracuje nierówno, a po odpięciu wszystko jest ok?

    0
  • #26 08 Cze 2014 09:35
    dabu
    Poziom 31  

    Silnik przechodzi w tryb awaryjny, podstawia parametry zastępcze. A egr uszkodzony, dlatego faluje.

    -1
  • #27 16 Cze 2014 16:54
    grarmi
    Poziom 14  

    Wyciągnąłem EGR i po podłączeniu na ostro zamyka się i otwiera... czyli co działa? No ale dlaczego na podłączonym falują obroty? Może być w jakiś inny sposób uszkodzony egr?

    0
  • #28 16 Cze 2014 21:50
    sigwa18
    Poziom 27  

    To że się otwiera to jedno. Błąd dokładnie tłumacząc to sygnał zwrotny za niski. Czyli z czujnika położenia Zaworu EGR (tu jest to potencjometr) jest za niski. Trzeba by sprawdzić czy czujnik położenia w zaworze EGR jest sprawny lub czy przewody od do niego są całe

    1
  • #29 17 Cze 2014 07:24
    grarmi
    Poziom 14  

    A jak sprawdzić ten czujnik czy jest ok? Może głupie pytanie, ale na jakiej zasadzie działa EGR? Kiedy się otwiera a kiedy zamyka? Może spróbuję go zdemontować i wtedy podepnę wtyczkę i zobaczę czy w ogóle działa sterowanie nim.

    0
  • #30 17 Cze 2014 10:22
    sigwa18
    Poziom 27  

    Trzeba by znaleźć rozpiskę pinów EGR. Podłączyć omomierz do wyjść potencjometru pozycji i wciskając zawór sprawdzać jak zmienia się rezystancja powinna liniowo bez nagłych skoków i spadków. EGR jest sterowany sygnałem PWM czyli sygnał prostokątny ze zmiennym wypełnieniem czyli szybkie zmiany 0- 12V.

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo