Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poprawi ktoś schemat świateł tylnych? (kierunek+postojowe)

09 Lut 2014 09:26 2439 9
  • Poziom 6  
    Witam. Mógłby ktoś poprawić ten schemat? Instalacja świateł tylnych. Światła są zespolone (kierunkowskaz+postojowe). Niżej zamieszczam prowizoryczny schemat i zdjęcie lampy.

    Poprawi ktoś schemat świateł tylnych? (kierunek+postojowe)



    Edytuj
    Poprawi ktoś schemat świateł tylnych? (kierunek+postojowe)

    Przełącznik kierunkowskazów 3-pozycyjny (lewy-wył.-prawy)
    Przełącznik świateł 2-pozycyjny
    Przerywacz 3 wyjścia: +, lewy kierunek, prawy kierunek
    Czy obie lampy powinny być między sobą połączone?
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 22  
    W wielu samochodach jest tak, że źródło zasilania (odbiornik) jest zasilany z plusa poprzez bezpiecznik, ale samo przełączanie jest minusem. A jak jest u ciebie?
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 6  
    jdubowski napisał:
    Moje uwagi:
    - brak bezpieczników
    - co ze światłem stopu?
    - sprawdź w opisie do przerywacza - najpewniej połączenia które proponujesz są błędne.

    Bezpiecznik mam zamiar zamontować na kablu zasilającym. Mam już zakupioną obudowę+bezpiecznik w środku.
    Temat światła stopu pomijam, gdyż robię tą instalację w traktorku SAM.
    Problem w tym, że nie posiadam żadnego opisu przerywacza.

    sikorkam napisał:
    W wielu samochodach jest tak , że źródło zasilania (odbiornik) jest zasilany z plusa poprzez bezpiecznik ale samo przełączanie jest minusem. A jak jest u ciebie.

    Być może jest tak samo. W chwili obecnej mam to wszystko porozłączane, kiedyś to działało, ale z czasem kable sie pourywały i zostało rozłączone, żeby nie było zwarć.

    pioart napisał:
    Kolego, to co nabazgrałeś jest błędne /kierunkowskazy/ L i P to nie strony w przekaźniku. Poszukaj tematu na ten temat.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1801730.html

    Jeśli dobrze rozumiem to połączenia kierunkowskazów mają wyglądać następująco:
    + - kabel prądowy z akumulatora.
    L - wychodzący prądowy pod przełącznik ( na środkowy PIN)
    P - poprowadzić kabel pod masę.
    Pomijam pin przerywacza o nazwie 31, gdyż go nie posiadam. Jeśli źle myślę, poprawcie mnie. ;)
    P.S. Chyba, że PIN P muszę pozostawić wolny, bo wyczytałem z tematu który mi podałeś, że to jest potrzebne pod kontrolkę?
  • Poziom 6  
    Okej, czyli pin P zostaje wolny. Wielkie dzięki.

    Mam jeszcze pytanie odnośnie świateł postojowych. Z każdej lampy ( lewej tylnej i prawej tylnej) poprowadzę do przełącznika dwa kable ( nie licząc kabla kierunkowskazu). Czy potrzebne jest połączenie tych 2 lamp osobnym kablem między sobą na tyle pojazdu?
  • Poziom 37  
    "P" pod kontrolkę.
    Nie wiemy co to za instalacja i w czym montowana, generalnie dla uproszczenia instalacji można zrobić połączenie między lampami na jednym przewodzie /pozycja/. Nie zapomnij o zabezpieczeniu. A co ze STOP-em?
  • Poziom 6  
    To jest instalacja do traktorka SAM, więc kontrolki nie będzie. Stopu również nie.
    Jeśli da tak radę to nie chciałbym łączyć lamp na tyle pojazdu , lecz prowadzić każdą stronę pod przełącznik. Tak byłoby bezpieczniej dla mnie.
    P.S. Ilu amperowy bezpiecznik powinienem zamontować? W sumie będzie 4 światła.
  • Poziom 20  
    Tak mnie ciekawi. Na co ta cała instalacja skoro nie będzie jednego z najważniejszych świateł czyli STOP? :|