Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Touran BKC 2004r. - G85 nie daje się skalibrować.

09 Lut 2014 12:33 15033 6
  • Poziom 16  
    Przyjechał do mnie touran po wymianie sprzęgła w zaprzyjaźnionym warsztacie.Aku był odpięty ok.2dni.Po tej naprawie znajomy próbował skalibrować czujnik skrętu CDIF-em ale nie poszło.Podłączyłem VCDSa we wspomaganiu kiery widzi:


    Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 1KX-909-14X-44.CLB
    Oznaczenie elementu: 1K1 909 144 G
    Komponent i/lub wersja: EPS_ZFLS Kl.6 1401
    Kodowanie:
    Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
    VCID: 2F661573BE920B60891
    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

    02546 - Położenie krańcowe układu kierowniczego
    005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja
    Ramka zamrożona:
    Przebieg: 400 km
    Temperatura: 26.0*C
    Napięcie: 12.50 V
    Napięcie: 12.30 V

    00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
    000 - -
    Ramka zamrożona:

    Nie da się ich wykasować, świeci się koło kier.na żółto i esp.Niby standard ale po zalogowaniu 40168 i nastawach 060 pokazuje OK w pierwszym oknie ale ESP nie znika i oczywiście wartości kąta cały czas 0°. Nastawy robiłem też w 03/ABS i to samo okno 2 pokazuje OK i nic.Błąd w ABSie odnośnie G85 po kalibracji znika.Po jeździe pojawia się tylko czujnik abs tył prawy.Po kalibracji G85 w 44/Wsp.kier. błędy nie znikają i nie da sie ich wykasować.
    Podejrzewam uszkodzenie G85 gdyz 00778 to brak nastaw jak i padnięty G85.
    Co o tym sądzicie?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Przy sprawnym czujniku i odpięciu akumulatora po chwilowej jeżdzie sam wraca bez kalibracji.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Miałem kiedyś podobnie w touranie po wymianie aku po kalibracjach jazda próbna ostro ruszyć , zahamować kierownica w prawo w lewo najlepiej na ostrych zakrętach i dopiero po takiej jeźdie zgasło wszystko i wspomaganie się włączyło , a zanim zgasło to jazda trwała około 10 km.
    Przed tym należało by naprawić ten czujnik abs ale spróbuj dłużej ostro pojeździć.
  • Poziom 17  
    ja też meczyłem ostatnio golfa 5 i nie poszło
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Zeby ta procedura zadziałała ABS musi być sprawne, czyli ten czujnik trzeba ogarnać, wystarczy się przejechać pareset metrów, ruszasz z kołami na wprost później skret w lewo w prawo na wprost i juz, czy jakoś podobnie, procedura jest w necie wystarczy poszukac.
  • Poziom 16  
    Dzięki za wszystkie wypowiedzi.Temat przerabiałem wiele razy ale ten turanik to jakiś ewenement.Jeżdżone było już przed kalibracją i po ok.100km.Podczas kalibracji na postoju błędu czujnika abs-u nie ma gduż jest wykasowany, więc myślę że nie wpływa na cały proces.Co innego podczas jazdy, może faktycznie namówić właściciela na wymianę.
  • Poziom 16  
    Wymiana skorodowanej piasty załatwiła sprawę(koło foniczne rozsadziła rdza).Po wymianie i przejechaniu 100m zgasł ESP a po zatrzymaniu i max. w lewo i prawo zgasła kiera. Dzięki i "pomógł" poleciały.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Wniosek z tego taki że sterownik wspomagania najpierw żąda informacji o sprawnym ABS/ESP a potem dopiero sam się naprawia włączając wspomaganie.A przecież nic by nie zaszkodziło jakby wspomaganie działało tylko ESP nie.