Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

UPC Jaki prawidłowy Downstream i Upstream?

poldek111 09 Feb 2014 12:59 16992 26
  • #1
    poldek111
    Level 10  
    Witam,

    Mode z UPC pokazuje następujące parametry. Czy są prawidłowe?

    Code:
    Downstream Channels        
    
        Power Level:   Signal to Noise Ratio:
    Channel 1:    3.1 dBmV   40.8 dB
    Channel 2:    3.9 dBmV   41.0 dB
    Channel 3:    3.5 dBmV   40.9 dB
    Channel 4:    4.2 dBmV   41.2 dB
    Channel 5:    3.3 dBmV   39.7 dB
    Channel 6:    3.1 dBmV   41.1 dB
    Channel 7:    3.1 dBmV   41.4 dB
    Channel 8:    2.2 dBmV   40.6 dB

           
    Upstream Channels       
        Power Level:
    Channel 1:   39.2 dBmV
    Channel 2:   39.4 dBmV
    Channel 3:   40.9 dBmV
    Channel 4:   41.9 dBmV

    Z góry dziękuję za pomoc
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    apfelek
    Level 2  
    Witam,

    mam problemy z internetem od 3 miesięcy dzisiaj ponownie był technik w sprawie internetu. Postanowilismy wymienić router na nowy, ale mam pewne wątpliwości jeżeli chodzi o sygnał internetu. Proszę o ocene czy parametry są poprawne przy łączu 120MB/S.
    pozdrawiam

    W innej lokalizacje mam vectre i działa wszystko ok i parametry zupełnie inne ale nie potrafie ich zinterpretować.
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • #5
    tomi31
    Level 14  
    Vectra - Upstram za wysoki, UPC - Upstram nierowny, za duze rozbieznosci
  • #6
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    drewniany80
    Level 16  
    Witam podepnę się pod temat jeżeli pozwolicie. Posiadam modem kablowy EPC3928S często modem zrywa mi połączenie i się restartuje. Przewód z klatki wchodzi bezpośrednio do modemu bez żadnych rozgałęźników. Komputer podpięty do modemu kablem a po Wi-Fi komórki tablet. Oto dane z modemu

    Downstream Channels


    Power Level: Signal to Noise Ratio:
    Channel 1: 10.7 dBmV 44.6 dB
    Channel 2: 10.5 dBmV 45.4 dB
    Channel 3: 10.0 dBmV 44.6 dB
    Channel 4: 10.9 dBmV 45.5 dB
    Channel 5: 10.1 dBmV 45.3 dB
    Channel 6: 11.4 dBmV 46.4 dB
    Channel 7: 10.5 dBmV 46.2 dB
    Channel 8: 11.3 dBmV 46.3 dB


    Upstream Channels


    Power Level:
    Channel 1: 43.5 dBmV
    Channel 2: 43.5 dBmV
    Channel 3: 45.0 dBmV
    Channel 4: 44.5 dBmV

    Czy te poziomy są właściwe czy to przez nie może następować zrywanie połączenia. Internet dobija do 200Mb down i 40Mb up.
  • #8
    User removed account
    Level 1  
  • #9
    drewniany80
    Level 16  
    Restartuje się modem, gasną wszystkie kontroli po czym zapala się na pomarańczowo część z nich i modem uruchamia się dalej. Sygnał lepiej stłumić bardziej czy mniej? Zauważyłem tez jedna prawidłowość że modem "musi" się zrestartować raz na dobę czasem o podobnej godzinie czy to może mieć jakoś ustawione dostawca. Widzę po pracy innych modemów w sieci że pracują po kilka dni natomiast ten co mam jeszcze dłużej jak 24h bez restartu nie pracował.
  • #10
    User removed account
    Level 1  
  • #11
    drewniany80
    Level 16  
    Witam rozgałęźnik TRIS210e wpięty oto rezultaty.

    Downstream Channels

    Power Level: Signal to Noise Ratio:
    Channel 1: 0.4 dBmV 46.3 dB
    Channel 2: 0.6 dBmV 47.3 dB
    Channel 3: -0.8 dBmV 46.4 dB
    Channel 4: 0.5 dBmV 47.4 dB
    Channel 5: 0.5 dBmV 46.3 dB
    Channel 6: 1.2 dBmV 48.3 dB
    Channel 7: 1.9 dBmV 48.2 dB
    Channel 8: 0.9 dBmV 47.8 dB

    Upstream Channels

    Power Level:
    Channel 1: 46.0 dBmV
    Channel 2: 45.3 dBmV
    Channel 3: 46.0 dBmV
    Channel 4: 46.0 dBmV

    Czy coś jeszcze należyz tym zrobić czy tak zostawić ??
  • #12
    User removed account
    Level 1  
  • #13
    ssanchez
    Level 10  
    Witajcie. Pozwolę sobie odświeżyć ten temat. Od kilkunastu dni mam duże problemy z internetem w UPC. Mam łącze 250 Mb/s, ale średnie prędkości jakie uzyskuje to 100-130 Mb/s, w ciągu dnia często też spada do 6 -10 Mb/s. Połączenie jest kablem, modem to Technicolor TC7200U. Problemem jest to, że modem loguje się jedynie na 4 kanały downstreamu, zamiast na wszystkie 8 i stąd nie mogę osiągnąć pełnej prędkości łącza. Wygląda to tak:

    UPC Jaki prawidłowy Downstream i Upstream?

    Miałem wizytę serwisanta z UPC, który jednak pechowo przyjechał w momencie, gdy akurat modem zalogował się na 8 kanałów i było w porządku. Ale już godzinę później wszystko wróciło do "normy" z ostatnich dni.

    Co jakiś czas restartuję modem lub przywracam ustawienia fabryczne. Czasem wskoczy na wszystkie 8 kanałów, ale wtedy mam prędkości ok. 10 Mb/s. Np. ostatnio wyglądało to tak:

    UPC Jaki prawidłowy Downstream i Upstream?

    Czyli niby wszystko OK, ale prędkość zmierzona speedtestem wyszła taka:
    http://www.speedtest.net/result/5309150510.png

    Czy ktoś mógłby spojrzeć na te wartości downstream-u i napisać co może być przyczyną problemu?
  • #14
    User removed account
    Level 1  
  • #15
    ssanchez
    Level 10  
    Dziwne rzeczy się dzieją. Aktualnie modem wskoczył na 8 kanałów, wygląda to tak:

    UPC Jaki prawidłowy Downstream i Upstream?

    Czy te parametry są dobre? Bo test w speedtest.net wyszedł tak: http://www.speedtest.net/result/5309720198.png

    Czyli delikatnie mówiąc jest mało ciekawie. Czyli może być tak, że mimo, że modem działa na 8 kanałów będę miał lipne prędkości, bo coś jest spaprane w moim budynku? Oczywiście zgłoszę to ponownie do UPC, ale znając życie to znowu zbagatelizują problem.
  • #16
    User removed account
    Level 1  
  • #17
    ssanchez
    Level 10  
    Chciałbym wierzyć w ich dobre intencje ;) Problem był już raz zgłaszany, jak pisałem miałem wizytę serwisu parę dni temu, ale panowie stwierdzili, że nic złego się nie dzieje, że podobno jest jakaś modernizacja sieci na moim osiedlu i do wczoraj to miało niby zostać naprawione. Powiedzmy że miałem pecha, bo wpadli akurat gdy łącze zaczęło działać jak powinno, no ale co to za technik, który nie sprawdzi choćby stanu okablowania na klatce, jeśli mówię jemu, że problem mam od kilkunastu dni, a to że akurat się poprawiło na chwilę nic nie znaczy... Ale ok, dzięki za pomoc, będę ich męczył do skutku :)
  • #18
    User removed account
    Level 1  
  • #19
    ssanchez
    Level 10  
    Mały update tego wątku. Miałem ponowną wizytę serwisanta. Problem potwierdzony - modem loguje się tylko na 4 kanały DS, przez co nie osiągam pełnej prędkości łącza. No i tyle. Serwisant nie był w stanie stwierdzić co jest dokładnie przyczyną problemu. Podobno jest jakaś poważniejsza awaria gdzieś na moim osiedlu i jedyne co zasugerował, to pisanie reklamacji. Podejrzewam, że czeka mnie dłuższa walka z nimi, ale pożyjemy, zobaczymy.
  • #20
    User removed account
    Level 1  
  • #21
    ssanchez
    Level 10  
    Ok, dzięki za sugestię, rzeczywiście bez sensu płacić za łącze, które tylko w teorii mam 250 Mb/s. Ale mam jeszcze prośbę. Czy mógłbyś zerknąć jeszcze raz na parametry downstreamu?

    UPC Jaki prawidłowy Downstream i Upstream?

    Jestem kompletnym laikiem, ale wydaje mi się, że te liczby są chyba w porządku. Nie wiem o co tutaj chodzi, ale od 2 dni modem loguje mi się już na 8 kanałów. W speedtest.net wychodzi 230-240 Mb/s, czyli jak być powinno. No ale już realne transfery przy pobieraniu mam na poziomie max. 4-5 MB/s, czyli 5 razy wolniej niż teoretycznie powinienem wyciągać. Pobieram testowo oczywiście po kablu z szybkich serwerów jak np. ftp.atman.pl. Ciągle coś to łącze blokuje niestety.
  • #22
    User removed account
    Level 1  
  • #23
    ssanchez
    Level 10  
    Wydaje mi się, że to jest jednak ciągle zbyt wolno. Załączam print screen z JDownloader-a.

    UPC Jaki prawidłowy Downstream i Upstream?

    Zresztą pamiętam, że wcześniej 'wyciągałem' pełną prędkość nawet przy pobieraniu pojedynczego pliku. Rzadko zdarzały się takie spowolnienia, a już na pewno nie na tych szybkich serwerach. No ale to jeszcze przy poprzedniej umowie (miałem 120 Mb/s i prędkości downloadu średnio 12-13 MB/s).
  • #25
    ssanchez
    Level 10  
    Dziękuję za chęć pomocy. Przewertowałem dokładnie podlinkowany temat. Rzeczywiście problem podobny do mojego. Pierwsze co zrobiłem to instalacja programu Auslogics BoostSpeed, który pomógł autorowi tamtego tematu. U mnie co prawda wykrył jakieś niepoprawne wpisy, ale naprawienie ich nic nie dało. Nie pomogła też instalacja Fiber Power Optimizer od UPC. Próbowałem pobrać ten Axel for Windows, ale link z tamtego tematu już wygasł, a wersja jaką udało mi się znaleźć na googlach u mnie nie działa (na Win 10).

    Jeśli chodzi o inne opisywane tam kwestie - kartę sieciową mam zintegrowaną, obsługuje 1 Gbit, w opcjach mam włączone "1.0 Gbps Full Duplex". Dodatkowo przeinstalowałem sterowniki karty sieciowej. Wydaje mi się, że w systemie nie mam nic namieszane, zresztą przez jakiś czas wszystko działało jak trzeba, dopóki właśnie nie pojawiły się te problemy z logowaniem modemu tylko na 4 kanałach. Jeszcze dla pewności uruchomiłem z bootowalnego USB Linuksa Mint. No i tam również transfery na poziomie max. 5 MB/s.

    Dzisiaj odwiedziłem znajomego, który ma od UPC pakiet FB 120 i chwilę sobie potestowałem. I u niego wszystko śmiga błyskawicznie. Niezależnie od tego czy pobiera jeden plik, czy kilka na raz, to transfery osiąga praktycznie maksymalne dla takiego łącza. Przykładowo, sprawdziliśmy ftp.atman.pl, jeden plik 5GB.dat, pobieranie przez przeglądarkę i transfer 13-14 MB/s bez nawet chwilowego spowolnienia. A u mnie ściągając ten sam plik transfer nie przekracza 5 MB/s, a łącze mam teoretycznie 2x szybsze. Zresztą to samo zaobserwowałem na "normalnych" stronach, typu dobreprogramy.pl, instalki.pl czy inne tego typu z szybkim downloadem. No i u znajomego pliki (oczywiście ściągane pojedyńczo) "lecą" z maksymalną prędkością, a u mnie max. 6 MB/s. Nawet na takim Youtube wydaje mi się, że widać różnicę w ładowaniu się filmów, mimo że mam niby 2x szybsze łącze. W każdym razie zdecydowanie coś jest u mnie nie tak, że ten internet się "dusi", mimo, że w różnych speedtestach osiągam już od paru dni 230-240 Mbit.

    Poczekam jeszcze z tydzień, jeśli się nie poprawi to pozostaje mi pisanie reklamacji. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
  • #26
    User removed account
    Level 1  
  • #27
    ssanchez
    Level 10  
    A jednak wina ze znacznie zaniżonymi transferami leżała po stronie systemu. Znajomy przyjechał do mnie ze swoim komputerem i po odpaleniu okazało się, że wszystko działa jak trzeba. Nie wiem co tam się poprzestawiało i kiedy. Podejrzewam, że mogły mi w systemie namieszać programy typu Odkurzacz czy CCleaner, których używam od pewnego czasu. W każdym razie po reinstalacji Windowsa mam prędkości pobierania powyżej 20 MB/s. Z ftp.atman.pl "leci" 26-28 MB/s przy pobieraniu jednego pliku. Tak więc problem rozwiązany, mam tylko nadzieję, że UPC już więcej nie namiesza z tymi kanałami downstreamu ;) Jeszcze raz dzięki za pomoc.