Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Technik Elektryk - Faber CK
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opinie o samochodzie marki Renault Magane

stasiek435 09 Lut 2014 15:21 2055 8
  • #1 09 Lut 2014 15:21
    stasiek435
    Poziom 7  

    Co sądzicie o samochodzie marki Renault Megane z silnikiem diesla:?: Proszę o szczere opinie.

    0 8
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #2 09 Lut 2014 16:45
    zed71
    Poziom 22  

    której generacji? który rocznik?

    0
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #3 14 Lut 2014 10:33
    Miksson
    Poziom 10  

    Mogę wyrazic swoją opinie o Renault Megane Scenic I 1.6 benzyna. Kupując to auto wiedziałem o problemach z tą marką, ale czegoś takiego się nie spodziewałem. Samochód jest bez wypadkowy, jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny to naprawdę cudo, bez korozji, pęknięc itd. Natomiast żywotnośc mechaniczna i elektroniczna to katastrofa. Co dwa lata (ok. 10 - 15 tyś km.) uszczelka pod głowicą wraz z rozrządem, rozwalona nagrzewnica, wieczne spadki masy na różnych kablach oraz na stykach. Może to taki egzemplarz ale ja już nigdy tego nie kupie.

    0
  • #4 14 Lut 2014 13:28
    elemen_th
    Poziom 29  

    Ja ujeżdżam megane 1 1.6 8V, kupiłem 1,5 roku temu za 1500zł w stanie średnim, za 500zł doprowadziłem do dobrego i jeżdżę, nic nie robię i działa, wozi do pracy zawsze i niezawodnie. Nawet jak by się popsuła to najdroższa część kosztuje 100zł a do naprawy wystarczy komplet chińskich kluczy i kawałem miejsca żeby zaparkować :) Największym problemem jest rdza, ja mam rocznik 96 i gnije niestety bo żeby nie słaba blacha to było by to auto niezniszczalne prawie.

    0
  • #5 21 Mar 2014 14:51
    mendos4
    Poziom 9  

    Mam Megane 2003 1,6 benz. już 6-ty rok. Przejechałem 60 tyś km. W tym czasie wymieniłem tarcze ham. z tyłu , zepsuł mi się podnośnik p.l. szyby i "stanęły" wycieraczki (to jest wada fabryczna tego auta - mechanizm wycieraczek pracuje w "jeziorku" wodnym z powodu często zapychającego się drenu odwadniającego podszybie). Samochód ma słaby hamulec ręczny który każdorazowo przed corocznym przeglądem wymaga "rozruszania". Auto jest skomplikowane w obsłudze z powodu katastrofalnego "dojścia" do niektórych elementów które użytkownik powinien teoretycznie wymienić sobie sam (żarówki przednich reflektorów, bezpieczniki, filtr kabinowy). Do wymiany oleju potrzebny jest specjalistyczny klucz 8-ka kwadrat imbus. Jeśli chodzi o diesle to ogólnie znaną w silniku 1.5 przypadłością są obracające się po ok. 100 000 km panewki. Silnik 1.9 podobno jest trwalszy lecz problemy z panewkami tez w nim mogą wystąpić. Natomiast jeśli chodzi o właściwości jezdne to jazda tym samochodem po równych drogach jest dużą frajdą natomiast na nierównych jezdniach mój samochód ma tendencję do utraty przyczepności na zakrętach (amortyzatory ok - sprawdzane na przeglądzie).

    0
  • #6 23 Mar 2014 19:23
    nioop

    Specjalista AGD

    Posiadałem Renault Megane I z silnikiem 1.6 rocznik bodajże 97'
    Bardzo negatywnie wspominam.. Auto kupiłem bezwypadkowe, naprawde zadbane i ja również starałem się o nie dbać.. Ale finansowo mnie wykańczało.. Kosztowało 7tys zł i fakt częsci naprawde tanie.. Tyle ze ja włożyłem do swojej hmm.. myśle ze około 15 tys zł przez 4 lata użytkowania.. Baa.. Dwa razy wymieniałem silnik.. - Tego silnika nie da się uszczelnić, on zawsze będzie ciekł.. elektronika, która przynajmiej raz w tygodniu nie pozwala Ci odpalić auta.. Rdza zjada z każdej strony to auto.. - Także ja nawet jednego plusa nie mogę znaleść dla tego samochodu.. Nigdy więcej Renault..

    0
  • #7 25 Mar 2014 10:49
    elemen_th
    Poziom 29  

    nioop napisał:
    Tego silnika nie da się uszczelnić, on zawsze będzie ciekł
    Mój nie cieknie, rocznik 96 przebieg 200k - prawdziwy :)
    nioop napisał:
    elektronika, która przynajmiej raz w tygodniu nie pozwala Ci odpalić auta
    Od 1,5 roku pali jak zły zawsze i w każdej temperaturze (mimo ledwo kręcącego akumulatora!)
    To moja druga meganka z takim samym silnikiem 1.6, w zasadzie jest to konstrukcja sprzedawana jeszcze niedawno w dacii logan, gdzie lekko unowocześniony spełnia normy euro 5.

    Mając auta z francji nauczyłem się jednego, auto się co chwilę kaszani to zmień mechanika! To jest największa wada aut francuskich, partacze nauczeni naprawiać golfa młotkiem. Od roku (odkąd usunąłem usterki, które były przy kupnie) nie dotknąłem nic w moim aucie, dolewam paliwa a no i kupiłem akumulator bo zdychał zimą.

    nioop napisał:
    Baa.. Dwa razy wymieniałem silnik.
    Ciekawe co zrobiłeś, że trzeba było wymieniać silnik? Albo co Twój ultra mechanik stwierdził.

    0
  • #8 25 Mar 2014 11:19
    mczapski
    Poziom 38  

    Brawo elemen_th. Taka też jest moja ocena. Takie samochody faktycznie mają zbyt wiele rozwiązań specjalistycznych aby naprawiać je bezrozumnie. Opinię tworzą ludzie nieprzygotowani do użytkowania i obsługi nowszych technik. Tymczasem są to całkiem zbliżone do innych pojazdy. I jak wszędzie można spotkać się z przypadkiem złośliwym. Ale to jest nie tylko domena mechaników samochodowych. Ostatnio spotkałem z kilkoma stomatologami w sprawie mego uzębienia i też tragedia. Każdy spec ma inne spostrzeżenia i inne podejście do problemu.
    Zatem dopowiem, że użytkowaliśmy Megane z 2002 i Lagunę z 2000. I jeśli się w porę przeciwdziałało usterkom to istotnych problemów nie było. Obecnie cóka użytkuje Lagunę 2004 i ja się do niej nie dotykam. Od czasu do czasu słyszę, że ma jakieś kłopoty, ale ona nie ma pojęcia o samochodach więc korzysta z usług warsztatów przy każdej sposobności.

    0
  • #9 25 Mar 2014 19:09
    nioop

    Specjalista AGD

    Wyszczególniając - Pierwszy raz silnik poprostu się "skończył" przy 250 tys km , drugi natomiast dostał sporego wycieku na drodze, zanim zdążył mi dać o tym fakcie było juz po panewkach..
    Ja miałem mnóstwo problemów z immo, raz był wymieniony, kilka razy naprawiany.. Wkońcu został całkowicie pominięty.. Ze dwa tygodnie po pominięciu immo padła cewka..
    Nie jest to kwestia złego podejścia ani też zaniedbań z mojej strony , auto poprostu się psuło mi na potęge..
    Ze nie wspomne o wariujących kierunkach, niedziałających wycieraczkach, niedziałającym nawiewie (wada fabryczna, trzeba było pominąc instalację fabryczną jak znalazłem tutaj na forum)
    Do tego dochodzi rdza.
    Wiadomo ze to zalezy na jaki model się trafi.. Może być zadbany , serwisowany i będzie sie sypadł a drugi po 15 właścicielach i będzie jeździł..
    Ja wyraziłem swoje doświadczenie , które niemiło wspominam i konkretnie mnie zraziło do marki Renault.
    Później użytkowałem BMW , z którego byłem niesamowicie zadowolony, przez trzy lata poza wymianą oleju itp nie było ani jednej awarii..
    Obecnie uzytkuję dwie generację nowszego Opla i również mam podobne zdanie jak o Renault..

    0