Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 143 v8 500 - Intercooler

09 Lut 2014 15:58 3225 19
  • Poziom 7  
    Witam
    Czy wie ktoś do czego służy klapka z siłownikiem przed intercoolerem w scani z silnikiem v 8 ?

    Drugie moje pytanie to jaki większy intercooler mogę zamontować do silnika scani v 8 aby go nie uszkodzić a zyskać parę kucyków?Silnik oczywiście DSC 14 na pompie wtryskowej z EDC
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • OptexOptex
  • Poziom 38  
    Pytasz do sprężarkę, czy chłodnicę powietrza?
    Zresztą niczego nie osiągniesz- ta sprężarka jest dobrana optymalnie.
    Więc zapomnij.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    W Scanii 3 serii w praktycznie wszystkich modelach był stosowany tzw. Bypass sterowany czujnikiem temperatury zamontowanym w rurze dolotowej Bypassu o wartosci ok. ??? 38stC (wartość z pamięci moze się roznic +-5stC) najczęściej powietrze omijalo intercooler (silownik wysuniety) Aby powietrze szło w całości poprzez intercooler należy odłączyć zasilanie elektrozaworu.
  • OptexOptex
  • Poziom 7  
    Właśnie o to mi chodzi co wyjaśnił serwis-gh .Problemem w scani 3 serii było dymienie na czarno przy rozpędzaniu co powodowało nie spalanie całego paliwa.
    A czy pominięcie lub całkowity demontaż tzw.bypassu nie sprawi ze więcej powietrza trafi do cylindrów a co za tym idzie lepsze spalanie i brak kopcenia?

    Przeglądając różne fora i tematy na elektrodzie doszedłem do wniosku ze ten typ tak ma w trojce scani.
    Może ktoś dawno temu poprawił producenta i pamięta jak to zrobił .Bo większość trójek wyjechało do Arabów
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Niczego nie trzeba wyrzucać. Wystarczy odłączyć zasilanie i po kłopocie. Lepiej sprawdź stan walka rozrzadu i czujników temperatury i ciśnienia doładowania.
    Lampka EDC gaśnie po odpaleniu?
  • Poziom 7  
    EDC gaśnie i cała elektronika sprawdzona wszystkie czujniki komputer wiązka i co tylko steruje pompa sprawdzone i podmienione. Wałek rozrządu sprawdzony
  • Poziom 38  
    Łącząc bypasem pozbawiasz właśnie chłodzenia powietrza więc w tej samej objętości jest mniej tlenu i to mogło by tym bardzie być przyczyną dymienia.
    Kolega dobrze podpowiada- problem leży gdzie indziej, włącznie z wtryskiwaczami.
  • Poziom 7  
    Za radą kolegi rozłączyłem elektrozawór sterujący bypassem.Efekt jeszcze gorzej dymi.
  • Poziom 38  
    Czujnik ciśnienia doładowania sprawdzony statycznie i dynamicznie?
  • Poziom 7  
    Czujnik wymieniony był na nowy tak samo temperatury, sterownik też był zamieniany oraz potenciometr gazu
  • Poziom 38  
    A wtryskiwacze (koncówki)? skoro ich nie ująłeś w odpowiedzi..
  • Poziom 7  
    Pompa wtryskowa była sprawdzana przez trzy rożne serwisy boscha i twierdzą że jest w bardzo dobrej kondycji , wtryskiwacze zostały założone nowe na serwisie scani.
  • Poziom 30  
    To jeden wtrysk do wyciągnięcia i sprawdzenia jaka końcówka siedzi czy poprawna,kiedyś walczyli z taką babcią miesiąc okazało się że ktoś założył złe końcówki przekładane było wszystko z drugiej sprawnej maszyny nie kopcącej nawet pompa na końcu przełożono wtryski i kopcenie ustało jak ręką odjął była to R144 praktycznie taka jak twoja.
  • Poziom 38  
    bombel52 napisał:
    Pompa wtryskowa była sprawdzana przez trzy rożne serwisy boscha i twierdzą że jest w bardzo dobrej kondycji

    To trzy razy za dużo- jeśli auto odpala bez problemu a jeszcze dymi na czarno, to pompa może być tylko za dobra.
    No chyba, że się zacina nastawnik, ale nie widzę związku.

    Euro 2 ma prawo do kopcenia, dlatego wprowadza się już euro 6. :D
    Stary wylatany silnik ma wszędzie luzy- na rozrządzie zwłaszcza i wałki wyjechane
    Kompresja nie wiadomo jaka- Rolsa nie zrobisz z tego.

    Te wtryskiwacze sprawdzić i mapę EDC. Potem wymienić silnik na nowy. Co nie ma 2 miliony? :)
  • Poziom 7  
    Silnik nie ma 2 miliony a 70 tysięcy od naprawy głównej porządnej naprawy.Zgoda ze Euro 2 kopci i zdaje sobie z tego sprawę Lecz silnik ten ma ewidentnie gdzieś usterkę tylko pytanie gdzie ?
    Dla porównania ten sam silnik Euro 1 z pompą na tzw.drucie nie dymi
    Silnik ten kopci jak stary parowóz przy rozpędzaniu tyle że na czarno ,po czym przestaje gdy silnik wejdzie na 1500-1700 obrotów.
    Chodzi mi po głowie żeby wywalić regurator elektryczny i założyć mechaniczny .
    Tylko w naprawie samochodów chodzi o diagnozę i usunięcie usterki w zgodzie z orginałem a nie przeróbki.Przynajmniej mnie tak uczono .
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Ten silnik ma Euro 1!(EC94) Emisja cząstek stałych jest28 razy większa od Euro5.
    Euro2 w silnikach 14 litrowych (EC96) w Scanii weszło dopiero z 4serią z pompami ze zmiennym kątem wtrysku (H pompa), silniki 460 i 530hp. A to ze masz dokument w którym jest napisane to co innego przecież to Polska właśnie!
  • Poziom 38  
    Jest zbyt duża dawka paliwa, tyma samym za mało powietrza.
    Ciśnienie doładowania wzrasta z obciążeniem i obrotami, więc następuje ograniczanie dawki paliwa to i przestaje kopcić.
    Ale właśnie trzeba sprawdzić, jaka jest wartość statyczna w barach czujnika doładowania i dynamiczna.
    Temperatura paliwa, temp. wody- te trzy rzeczy decydują o dawce.
    Ale, jeśli wtryskiwacze leją to dochodzi też 4 czynnik.

    Czy cały układ dolotu jest szczelny i wydechu do turbiny?
    Zamknij górala mechanicznie i przygazój- zobaczysz wycieki spalin.
    Czszelność intercolera i połączeń to następna świętość.
    Sciągnij przewód ssawny od turbiny i obejrz łopatki, czy są nie uszczerbione.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Miałem kiedyś 8-10 lat temu na diagnozie MOXY z silnikiem 14litrowym, na EMSie i intercoolerem Industrial (w cieczy) dymił niesamowicie. Okazało się że krzywki walka miały za mały wymiar i zawory nie otwierały się jak powinny. Wtryski oryginalne ze Scanii pompa wyremontowana i ustawiona jak Bóg przykazał (dawki, Lerlauf, HDK, RW, sprawdzone przebiegi) turbina nowa, silnik po remoncie, nowy wałek i.... dalej dymi. Okazało się że rozrząd jest przestawiony względem wału. Więc nie było jednej przyczyny lecz więcej.
  • Poziom 7  
    Jest różnica miedzy pompą seri 3 z silnika 500ps a silnika 460 530 seri 4 pod względem reguratora prędkości ? oraz czy da się zaadoptować pompę 4 seri do elektroniki z 3 seri jeśli tak to w jaki sposób?
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Pompa z serii 3 z regulatorem prędkości obrotowej RQV ma moc 470hp, a z regulatorem RE30 czyli EDC 500hp. W serii 4 było tylko EDC z regulatorem RE31 (HDK + kat wtrysku), a 530 posiadał dodatkowo klapę szmerów ssania (na wlocie Intercoolera) inne wtryskiwacze i inny soft w EDC . Aby zaadoptować pompę należy zmienić napęd pompy w przedniej części silnika oraz dołożyć nową wiązkę EDC oraz czujnik doładowania (co najmniej) nowe wtryskiwacze (1 z czujnikiem wtrysku) ze zmienioną komorą spalania w tłokach, i innymi krzywkami na wałku rozrządu i na koniec ze zmienioną obudową koła zamachowego i samym kołem zamachowym z 2 czujnikami. Teraz widzisz jaka jest różnica między Euro 1 a Euro 2 w silniku 14 litrów. Nadmienię tylko że remont podstawowy pompy H z łożyskami to wartość około 12.000 netto. Pozostałe informacje PW.