Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xsara II 1.4 2003 - Pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Słychać trzaski.

09 Lut 2014 19:00 4119 11
  • Poziom 14  
    Witam, nie ma tygodnia bez problemów z cytryną (Xsara II 1.4 2003).
    Ledwo do domu dojechałem bez zmiany biegu (na trójce przez połowę miasta jechałem na zielonych światłach - taki fuks).
    Po wciśnięciu pedału sprzęgła zostaje on w podłodze, a podczas wciskania słychać głośne trzaski (od pewnego momentu). Nie wysprzęgla. Ciągnie tą linkę, ale w pewnym momencie słychać trzask i dalej nie ciągnie. Linka nie jest zerwana (otworzyłem maskę i pociągałem mocno za linkę - trzyma się, nie wyszła).
    Tak wygląda linka (nie moje zdjęcie):
    http://i.imgur.com/XrE2cpk.jpg
    Od strony pedału widać tylko ten biały element po prawej, linkę i tę czarną tulejkę. Dzwoniłem do mechanika i mówił, że to może być uszkodzony ten biały plastik (to jakiś zaczep linki? Jak to się nazywa?).
    Tutaj macie filmik jak to działa (a raczej nie działa, bo nie da się wrzucić biegu (dźwięk jest trochę słaby, te trzaski są tak jakby "mocniejsze"):
    https://www.youtube.com/watch?v=JxrtbefzLBc
    Chcę kupić właśnie ten biały element. To jest dostępne tylko w ASO, czy trzeba kupować całą linkę?
  • Poziom 12  
    Łożysko wysprzęglika , albo docisk sprzęgła, tak czy tak wymienia się komplet po demontażu zobaczysz pewno taki efekt Xsara II 1.4 2003 - Pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Słychać trzaski.
  • Poziom 14  
    Wątpię, że to jest to. Jechałem (tak, jakoś ruszyłem z jedynki - sam nie wiem jak) po awarii na tym sprzęgle przez 10 km przez miasto (cały czas na trójce i zielone światła). Nie mogłem zmieniać biegów. Podobno jest to zaczep linki sprzęgła + zapinka. Myślę, że wcześniej słyszałbym objawy w postaci szumów/tarcia etc.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Przecież wiesz z innego forum, że raczej masz linkę z samoregulacją. Więc wymiana linki i do przodu. Jak widać samochód funkcjonuje jedenasty rok więc swoje przeszedł, nie narzekaj.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Linka na bank, kiedyś jechałem z kumplem Clio, trzask trzask i po chwili pedał w podłodze i koniec jazdy, okazało się ze linka się zerwała
  • Poziom 23  
    carck3r napisał:
    Wątpię, że to jest to. Jechałem (tak, jakoś ruszyłem z jedynki - sam nie wiem jak) po awarii na tym sprzęgle przez 10 km przez miasto (cały czas na trójce i zielone światła). Nie mogłem zmieniać biegów. Podobno jest to zaczep linki sprzęgła + zapinka. Myślę, że wcześniej słyszałbym objawy w postaci szumów/tarcia etc.
    A te trzaski co pisałeś w pierwszym poście?to niby z kąd?bo napewno nie od linki, docisk i łożysko się skończyło i tyle.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Trzaski są od zrywającej się linki.
  • Poziom 14  
    Byłem w sklepie, ale powiedzieli mi, że nie da się kupić tej jednej części. Pokazał tylko jakąś "zapinkę sprzęgła", która tak wyglądała:
    http://i.imgur.com/OhzmI9b.jpg

    Nowa linka 103 PLN.

    Tutaj macie film, na którym widać jak pracuje łapa sprzęgła przy wciskaniu pedału sprzęgła (wciskam, zostawiam i po chwili odpycham ręką ku górze).
    https://www.youtube.com/watch?v=Hdne5Sk_dpI
  • Poziom 39  
    Pewno nie nakłonisz nas do prezentu w postaci linki. Mam wprawdzie taką wymontowaną w związku z podejrzeniami o zużywanie się, ale po [pierwsze od silnika 1,6, 16 a po drugie nie wiem gdzie się znajdujesz. Jeśli już szukasz opcji tańszej to można stosować linkę bez samoregulacji.
  • Poziom 14  
    Nie no, ja chcę kupić linkę z samoregulacją. Chciałbym się tylko upewnić, że objaw ukazany na ostatnim filmiku nie jest od uszkodzonego docisku/łożyska.
  • Poziom 14  
    Jutro kupuję nową linkę i świece zapłonowe przy okazji, bo dawno nie były wymieniane. Ta linka ma być jakiejś konkretnej marki? Musi mieć taką plastikową blokadę?
    http://i.imgur.com/ebMlL9j.jpg

    Świece jakie kupić najlepiej?
  • Poziom 14  
    Wymieniłem całą linkę sprzęgła i działa. Mogę jeździć :D.