Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba 6L2 - Co może być przyczyną bicia przy hamowaniu?

09 Lut 2014 19:13 1833 10
  • Poziom 11  
    Witam
    Mam taki problem otóż przy hamowaniu jak lekko nacisnę pedał to czuć bicie na kierownicy i samochód trochę żabkuje. Jak mocniej wcisnę hamulec to bicie ustaje. Myślałem, że to wina skrzywionej tarczy ale przetoczył mi sąsiad obie i trochę objawy ustąpiły, ale jak trochę więcej pojeżdżę to zaczyna znowu bić po kierownicy. Sąsiad tokarzem jest bardzo dobrym więc raczej na pewno niczego nie skrzanił więc stawiam na to, że tarcza ma już "zmienioną strukturę wewnętrzną metalu" i wraz z rozgrzaniem bardziej się wykrzywia. Jutro zamierzam kupić nowy komplet tarcze + klocki ale chciałem się upewnić aby pieniędzy nie wyrzucić w błoto. Otóż czy coś jeszcze oprócz skrzywionej tarczy może być przyczyną wyżej opisanych problemów?
    Pozdrawiam
  • Poziom 23  
    Na 99% tak jak napisałeś winna jest któraś z tarcz, ale spotkałem się kiedyś ze skrzywioną(lekko) piastą,obiawy były podobne, z tym że były również wyczuwalne bicia podczas jazdy,a przy hamowaniu dwa razy mocniejsze,ale u Ciebie to raczej tarcze.Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    W czasie jazdy, żadnego bicia nic tylko przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca.
  • Poziom 1  
    Witam.Ostatnio Przerabialiśmy to w vw crafterze.Były zapieczone tłoczki w zacisku, tak że brały jedną stroną.Ale koledzy też mają rację bo w moim przypadku pomogła wymiana tarcz i klocków i zastosowanie odp.smaru na tłoczki bo niemiaszki zastosowali jakąś białą wazelinę
  • Poziom 14  
    sokarsg-1 i co było przyczyną drgań?
  • Poziom 11  
    Widzisz jak zwykle zapomniałem zamknąć temat.

    Przyczyną bicia była krzywa tarcza, po wymianie tarcz i klocków bicie ustało.
  • Poziom 11  
    Panowie i Panie niestety problem powrócił po pól roku to znaczy znowu zaczynam czuć lekkie bicie na kierownicy przy leciutkim hamowaniu. Muszę rozebrać zaciski i z związku z tym mam parę pytać:
    1.Czy w sprzedaży są zestawy naprawcze razem z tłoczkiem (czy tam tłoczek oddzielnie i oddzielnie oringii), pytam bo nie mogę znaleźć w katalogu inter....?
    2. Jak zatkać odpięty od zacisku przewód hamulcowy, bo wolał bym uniknąć zaciskania na chama przewodu hamulcowego jak co to po niektórzy radzą w poradnikach na necie? Może ktoś pamięta jaki tam jest gwint to bym zawczasu dorobił sobie jakiś korek?
    3. Jak łatwo, niełatwo jest zapowietrzyć pompę ABS' u, bo wszędzie przed tym ostrzegają ale nie piszą ile płynu hamulcowego musi zejść aby doszło do zapowietrzenia? Czy jeśli będę pilnował poziomu w zbiorniczku wyrównawczym to będę miał pewność, że nie zapowietrzę ABS' u?
    4. Polecacie jakiś smar do tłoczków hamulcowych czy pierwszy lepszy do tego celu (do tłoczków hamulcowych)wystarczy?
    5. Skoro już będę odpowietrzał hamulce to bym sobie wymienił cały płyn hamulcowy. Pytanie przez który zacisk najlepiej przepompować stary płyn czy to bez różnicy?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Zanim zaczniesz grzebać przy tłoczkach to sprawdź luzy w zawieszeniu: sworznie, końcówki drążków, drążki, tuleje wahaczy.
    Nie zawsze bicie kierownicy przy hamowaniu to wina hamulców.
    1 Są całe zestawy - tłoczki, oringii, smar.
    2 Zacisnąć go "żabką" (klucz Morsea)
    3 Wystarczy pilnować płynu w zbiorniczku.
    4 Jest w zestawie naprawczym - pkt 1
    5 Zacznij od koła które jest najdalej. Póki nie będzie leciał świeży płyn z przewodu. Później nie ma to już znaczenia które koło następne (o ile układ nie jest zapowietrzony). Ogólnie nie ma to znaczenia - można zacząć od przednich bo przez nie szybciej wypompujesz stary płyn ze zbiorniczka. Możesz też odpowietrzyć przy okazji wysprzęglik.
  • Poziom 11  
    Cytat:
    2 Zacisnąć go "żabką" (klucz Morsea)

    Jesteś pewny, że nie zniszczę w ten sposób, albo nie osłabię tego przewodu? Nie chciał bym aby mi on pękł w czasie jazdy?

    Zawieszenie sprawdzę dokładnie wedle rady.
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 38  
    grala1 napisał:
    Ja tak robię.

    Po co żabki, skoro wyciek w bardzo kulturalny sposób można zablokować zabezpieczeniem / gumowym kapturkiem/ z odpowietrznika? Jak zablokujesz upływ w zbrojonych siatką przewodach?