Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stihl ms 023 - Remont silnika.

kalwas27 09 Lut 2014 20:07 13272 31
  • #1 09 Lut 2014 20:07
    kalwas27
    Poziom 7  

    Witam, posiadam pilarkę spalinową stihl ms 023(starszy model z rocznika 199X) jakieś 5 lat temu stanął w niej silnik, w sobotę mój syn z braku zajęcia rozłożył starą piłę. Tłok, pierścienie i korbowód są do wyrzucenia, a tu powstaje pytanie jak sprawdzić stan techniczny reszty silnika tzn. wału korbowego i misy korbowodowej? Następnie jak złożyć silnik, od czego zacząć, jak ułożyć tłok do pierwszego odpalenia? Czy macie jakieś schematy opisujące jak dokonać takiej naprawy silnika w mojej pilarce?
    Gdzie kupić oryginalne części? Jakie są koszta takich części i czy w ogóle opłaca się dokonywać takiej naprawy? Pilarkę będzie składał mój syn, który uczy się na mechanika i postanowiłem zafundować mu małe praktyki. Jeśli mu nie wyjdzie to trudno, ja myślę, że da radę, ponieważ uruchomił moją nowszą niedziałającą pilarkę (stihl ms 023, taka sama jak stara)

    3 29
  • Pomocny post
    #2 09 Lut 2014 21:04
    shinto
    Poziom 18  

    Witam.O oryginalnym tłoku i cylindrze zapomnij,szukaj cylindra kpl. marek Meteor lub AIP.Ten drugi będzie wystarczający,i niezbyt drogi.Jeżeli korbowód nie ma zbyt dużego luzu na boki,to wał jest dobry.Na pewno kup uszczelniacze i ewentualnie łożyska 6202 C3 firmy Koyo,FAG lub SKF.Są i inne firmy,ale nie znam jakości ich wyrobów.Tłok należy zawsze kierować strzałką na denku tłoka w stronę wydechu,i jeszcze następna ważna rzecz.Do składania silników stosujemy TYLKO I WYŁĄCZNIE pastę Dirko.Tubka to wydatek rzędu dwudziestuparu złotych.W każdym sklepie motoryzacyjnym do dostania.Jeśli będziesz potrzebował więcej informacji,pisz.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Umknęła mi ważna rzecz w twoim poście.Tłok,cylinder i korbowód?Więc i wał do wymiany.W pilarkach nie wymienia się samego korbowodu.Moim zdaniem naprawa mija się z celem ze względu na koszta.Ale twój wybór..

    0
  • Pomocny post
    #3 09 Lut 2014 21:06
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 09 Lut 2014 21:10
    kalwas27
    Poziom 7  

    W sobotę będę miał dostęp do pilarki, ponieważ aktualnie nie znajduje się u mnie. Zrobię kilka zdjęć, a w razie potrzeby nagram filmik ukazujący jak dopasowany jest korbowód do wału i pokażę na nim inne części. A jaki byłby koszt takiego remontu? całkowity oczywiście bez robocizny bo mój syn będzie robił to sam.

    Jeśli to tanie badziewie to jakie części mam do niej założyć? I jakie części wymienić? proszę o podanie linków np do allegro czy innych stron...

    1
  • #5 09 Lut 2014 21:11
    shinto
    Poziom 18  

    Do tej pilarki już cokolwiek szkoda zakładać. Policz koszta..

    0
  • #6 09 Lut 2014 21:13
    kalwas27
    Poziom 7  

    Tak, wiem, w sklepie "sewisie" kompletny silnik kosztował 460zł. Tylko, że ja chcę zafundować synowi te "praktyki", chcę żeby spróbował swoich sił na tym silniku. A nóż widelec może będzie pracował?

    1
  • #7 09 Lut 2014 21:16
    shinto
    Poziom 18  

    Niewiele trzeba dołożyć do nowej. To i tak w najlepszym wypadku 700-800 zł. Nie warto. Jeśli korbowód do wymiany to i wał. Teoretycznie istnieje możliwość wymiany samego korbowodu, ale nie widzę w Polsce takiej możliwości.

    0
  • #8 09 Lut 2014 21:19
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 09 Lut 2014 21:27
    shinto
    Poziom 18  

    Kompletny cylinder tzn. z tłokiem, sworzniem, pierścieniami i zabezpieczeniami firmy np.AIP to do 250 zł. Wał też np. 250 do 300. Uszczelniacze po 9 zł. łożyska np.28 zł jedno, a trzeba dwa. No i nie wiem co jeszcze wyniknie, a na pewno tak. Twój wybór. Jeśli będziesz potrzebował więcej informacji pisz.

    Pewnie nie, ale na ile wyceniłbyś taką usługę? I ile dałbyś na nią gwarancji?

    1
  • #10 09 Lut 2014 21:31
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 09 Lut 2014 21:31
    shinto
    Poziom 18  

    Oczywiście możesz kupić nowy kompletny cylinder firmy Mahle. Oryginał Stihla. Cena 660 zł, ale na pewno nie będzie badziewny.

    0
  • #12 09 Lut 2014 21:32
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 09 Lut 2014 21:37
    shinto
    Poziom 18  

    Bo większość Polaków raczej nie śpi na pieniążkach. Co do używańców, to wcale nie musi być taka oszczędność, już to też testowałem. Ale powodzenia.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Racja, wybierz co chcesz.

    0
  • #14 09 Lut 2014 21:38
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 09 Lut 2014 21:44
    shinto
    Poziom 18  

    Trafiła mi ostatnio taka stronka. Stihl MS 250, w oryginale, sprawny. Cena 350 zł. Złoty interes, faktycznie...

    1
  • #16 09 Lut 2014 21:48
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 10 Lut 2014 12:45
    Furions
    Poziom 14  

    AIP, Meteror a ja polecę CHIŃSKI zamiennik bo i tak każdy się na niego skusi.. Mimo że mam w serwisie możliwość zamawiania części oryginalnych to i tak każdy zawsze kręci głową i mówi że zaryzykuje podróbę. Do 023 dostaniesz za 120 zł i w zupełności wystarczy jeśli wał nie jest wywalony a w razie czego za 50 zł do załatwienia. :) Paliwo 1:30 i ostrożnie z szaleństwami. Zakładałem nie raz i do lekkiej pracy w 100% się nadają. I powiem że wolałbym Stihla 023 na aluminiowym zamienniku niż najtańszego Chińczyka. Ale to tylko moja opinia, wybór należy tylko i wyłącznie do klienta.

    1
  • #18 10 Lut 2014 18:28
    kamilo23
    Poziom 18  

    Jeden zaryzykuje u chwilę w miarę pochodzi, drugiemu rozwali resztę dobrych wsadzonych części. Inaczej pisząc loteria.

    1
  • #19 11 Lut 2014 10:50
    shinto
    Poziom 18  

    Może na początek ustalmy jak ta pilarka ma być eksploatowana po remoncie. Jeśli sporadycznie, odrobinę, to AIP w zupełności wystarczy. Jeśli do konkretnych prac, szukaj oryginału lub Meteor. Wał szukaj w używanych. Zdecydowanie nie polecam chińskich zamienników.

    0
  • #20 11 Lut 2014 10:52
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 11 Lut 2014 11:01
    shinto
    Poziom 18  

    Zdrowym rozsądkiem,ojdyr.Witaj.Nie jestem przeciwnikiem kupowania używanych części,ale to też loteria..Jeden sprzeda część sprawną,a drugi po prostu ją tylko sprzeda nie martwiąc się tym że ta rzecz posiada tylko wartość złomu..

    0
  • #22 11 Lut 2014 11:10
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 11 Lut 2014 11:29
    shinto
    Poziom 18  

    Wiem..Spośród zamienników ja osobiście preferuję Meteora,ale ponieważ jest drogi i czasem trudnodostepny,więc klienci wybierają AIP.Średnia cena,średnia jakość..Handel częściami używanymi też ma swoje "ciemne strony.."Zdarzyło mi się dwukrotnie oglądać inną rzecz,a potem kupić inną.Opis stanu też przeważnie jest daleki od prawdy.Ryzyko to kupowanie za pośrednictwem Allegro.Stamtąd mam dużo negatywnych skojarzeń.

    0
  • #24 11 Lut 2014 14:44
    kalwas27
    Poziom 7  

    Pilarka będzie wykorzystywana do pomocy przy ścinaniu drzew w lesie(obcinanie gałęzi). Będę z niej korzystał może 20-25 dni w roku...

    0
  • #25 11 Lut 2014 16:06
    shinto
    Poziom 18  

    Ale dość intensywnie,prawda?Znam to bo nieraz sam prowadzę wycinkę drzew trudnych,ale to jest jedno góra kilka drzew.No to wybór zamiennika Meteor.Jest niemal równie dobry jak oryginał.Wał,tak jak pisałem.Poszukaj wśród używanych.Łożyska,najlepiej Koyo ale FAG i SKF też będą dobre.

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    Kaźdy będzie dobry.Zdjęcie nie pokaże luzów korbowodu.Po prostu loteria.Łożyska i tak daj nowe,uszczelniacze też.W komplecie z cylindrem dostajesz tłok,sworzeń,pierścienie,łożysko sworznia i dwa zabezpieczenia.Tłok zakładaj zawsze strzałką w stronę wydechu.To tyle na początek.Na pewno przydadzą ci się membrany gaźnika,zależy jakiej firmy gaźnik posiadasz.Przeważnie były Walbro lub Zama,rzadko Tillotson.Nowy filtr paliwa,może powietrza..?No i ŻADNYCH SILIKONÓW!Tylko pasta Dirko.

    0
  • #26 11 Lut 2014 21:21
    Furions
    Poziom 14  

    Podepnę się pod temat chłopaki. MS 230 - nie chce zapalić nawet przez sekundę po podlaniu w gaźnik, pod świecę, samostartem. :) Cylinder i tłok wydają się dobre od strony wydechu. Ciśnienie tylko 6at, Czy to może być przyczyną i ogólnie co sądzicie o miernikach ciśnienia sprężania.? Miałem jakiś czas temu starą Stigę PS460 i mimo zatarcia, 5at paliła bez problemu ale nie miała siły w drzewie więc tak Mnie zastanawia co Wy sądzicie.

    1
  • #27 11 Lut 2014 22:03
    kamilo23
    Poziom 18  

    Wydają się a są dobre to różnica. Może być też pierścień zapieczony.

    1
  • #28 11 Lut 2014 22:06
    kalwas27
    Poziom 7  

    sprawdź z dwóch stron, w mojej "zabrakło" kawałka tłoka XD

    1
  • #29 12 Lut 2014 07:31
    shinto
    Poziom 18  

    Witam. Furions, jeżeli tłok i cylinder wydają się dobre sprawdź uszczelniacze wału w jakim są stanie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    I dokręcenie szpilek mocujących cylinder. Zdarza się, że się luzują.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Co do miernik6w, ja stosuję i są wiarygodne. Twój też pewnie jest.

    1
  • #30 12 Lut 2014 12:00
    Furions
    Poziom 14  

    Jakie ciśnienie powinno być optymalne wg.Was..?? Zawsze mnie uczyli że jeśli mniej niż 8 to trzeba rozbierać silnik i szukać przyczyny głębiej. Apropo uszczelniaczy wału to ciśnienie sprężania chyba nie ma nic do tego.

    3