Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra c 1.8 - Szarpanie przy ruszaniu

09 Lut 2014 20:19 12801 7
  • Poziom 9  
    Witam, chciałbym sie poradzić, Mam taki problem, kiedy samochód jest zimny, np. po nocnym postoju kiedy ruszam to często szarpie, czasem aż tak stuka. Kiedy sie zagrzeje, wskazówka temperatury sie uniesie to szarpanie ustaje, wystepuje ono tylko przy ruszaniu, potem przy zmianie biegów cisza. Wydaje mi sie że to wina sprzęgła ale nie jestem peny, co o tym sadzicie? Vectra c 1.8 122km rok 2005 przebieg 150tys km. bez gazu
  • Moderator - Systemy Grzewcze
    Może EGR się zblokował.
  • Poziom 10  
    a czy nie ma problemu przy odpalaniu cyka od pierszego

    Dodano po 3 [minuty]:

    a swieczki kiedy zmieniałeś
  • Poziom 9  
    Odpala zawsze ok pierwszego, silnik chodzi idealnie, równo a świece wymieniałem jakieś 5 tys km temu. To szarpanie, tak mi się wydaje ze pochodzi od sprzęgła, musze jeszcze sprawdzić poduszki skrzyni i silnika
  • Poziom 8  
    zobacz tylko czy jak go gasisz to tez nim szarpnie lub delikatnie zabuja to ci powiem co moze byc bo jestes blisko a i egr w benzyni gdzie on jest sie pytam ha ha
  • Moderator - Systemy Grzewcze
    OLAF mech napisał:
    a i egr w benzyni gdzie on jest sie pytam ha ha


    poszukaj to znajdziesz ehhhh

    Vectra c 1.8 - Szarpanie przy ruszaniu

    Proszę Panie "mechaniku" :please:
  • Poziom 26  
    piracik napisał:
    Może EGR się zblokował.

    Autor tematu pisze, że szarpanie tylko na zinym silniku - to raz
    Na zimnym silniku sterownik raczej nie stara się recyrkulowyć spalin - to dwa
    Ten EGR posiada potencjometr dający sygnał zwrotny - zawieszenie zaworu generuje od razu błąd - autor tematu nic nie wspomina o błędzie EGR'a - to trzy
  • Moderator - Systemy Grzewcze
    To, że na zimnym silniku silnik raczej nie otwiera EGR nie znaczy, że ten nie mógł się zblokować w pozycji uchylonej. Chyba zgodzisz się, że jeżeli tak byłoby to na zimnym by szarpał, a na ciepłym byłby spokój?

    Jeździłem z zablokowanym EGR ponad dwa lata i uwierz mi mimo potencjometru nie daje żadnego błędu.
    Fartem zablokował mi się w pozycji zamkniętej.
    Komp czytał, że zawór jest cały czas zamknięty, ale błędu nie wykazał.