Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic 1.4 gaśnie zaraz po uruchomieniu silnika

09 Lut 2014 20:31 6468 10
  • Poziom 8  
    Witam. Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Mam Hondę Civic VI 1.4 16V sekwencja. Falowały wolne obroty, a teraz po odpaleniu silnika zaraz gaśnie, a jeszcze szybciej, gdy wcisnę pedał gazu. Zastanawiam się, czy to może być silniczek krokowy, ale nie jestem pewny. Czy to mogą być objawy jego "śmierci"? Bardzo proszę o pomoc.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 8  
    Hejka mialem podobny problem w mojej hondzie padla przepustka......zobacz ECT moze padl w sumie to napisz co juz sprawdziles i wykluczyles......moze pomoge bo duzo kwesti moze byc przyczyna...
  • Poziom 8  
    Dzięki za pomoc. Autko ogólnie kupiłem tydzień temu. Problem rozwiązany, a przyczyną była głupota. Dotychczas jeździłem vectrą z gazem II gen., więc stąd moja mała wiedza na temat sekwencji. Samochód stał pochylony, przelała się benzyna i zaraz po uruchomieniu silnika gasł. Zepchnąłem go na równe dolałem benzyny i jest dobrze. Natomiast dziwi mnie, że nie chciał mi zapalić w trybie awaryjnym na samym gazie (tak też próbowałem, ale może coś źle robiłem). Najważniejsze, że jest już OK. Dzisiaj z kolei przestała mi świecić centralka w kabinie od gazu, ale na szczęście przyczyną był spalony bezpiecznik na zasilaniu centralki przy akumulatorze. P. S. Co to jest ETC i czy może być inna przyczyna falowania wolnych obrotów poza silniczkiem krokowym? Pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    ECT-engine coolant temp sensor.. tak np. lewe powietrze w ukłwadzie dolotowym(nie szczelny kolektor ssacy , nie szcelna przepustnica , nie szczelne podcisnienia.) MAP sensor, cewki , swiece , przewody od ECU(electronic control unit-jednostka sterujaca) czujniki halla , sama jednostka uszkodzona , kondycja silnika , brak cisnienia w cylindrach , powietrze w układzie chłodzenia , nie szczelny kolektor wydechowy , sada lambda , wtryskiwacze, pompa paliwa,przekazniki itp..... (opisałem jezeli tez obroty falują) jest sporo przyczyn zawsze jest jakas pierdołka ... to super ze ci sie udało , powodzenia :-):-)
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 1  
    Witam mam nadzieję że ktoś mi pomoże bo już nie wiem co mam robić. Niedawno zakupiliśmy autko honda civic VI (fastback) i od niedawna zmagamy się z (nie)małym problemem otóż zaraz po uruchomieniu silnika gdy go podgazuje na luzie skaczą mu obroty. Najpierw spadają do ok 500 później rosną do 1000 i tak z niewielkimi wahaniami (max do 100) oczywiście sprawdzaliśmy i na silniku zimnym jak i ciepłym i to samo z tym że przyśpieszenie jest ok nie ma jakiś odchyleń. Macie może jakieś propozycje co to może być?
  • Poziom 8  
    gTr87 dzięki Ci bardzo za objaśnienie skrótów. Sondę lambda, kondycję silnika, brak ciśnienia w cylindrach, przewody, świece, cewki, pompkę paliwa raczej wykluczam, bo samochód narazie spala normalne ilości gazu, jeszcze sprawdzam (więc sonda chyba dobra i nie zapala się check engine), silnik pracuję dobrze poza tymi obrotami na luzie, nie strzela, ma pełną moc, nie muli się, pompka paliwa pracuję cicho. Czasami te obroty się uspokoją i wahają się o kilkadziesiąt do 100 obrotów. Nie chcę kupić na marne silniczka krokowego, bo to by było umoczone 150 złotych, dlatego dociekam. Jak kupowałem samochód, to wiedziałem o tym i poprzedni właściciel też mówił o silniczku krokowym.
  • Poziom 8  
    Boku3330 a te wahania to na gazie?? Czy na benzynie? Ja obecnie w Irlandii mieszkam i tu kupywalem przepustke i MAP sensor za 50. € ze szrotu i byl spokuj , opisz dokladniej te objawy ...

    Dodano po 4 [minuty]:

    CivicFastback jezeli masz mozliwosc podmiany czesci do sprawdzenia to zacznij od przepustki ale wczesniej sprawdz poziom w ukladzie chlodniczym hondy sa wrazliwe na to i czesto jest to niski poziom plynu w ukladzie....
  • Poziom 8  
    Te wahania są na benzynie i gazie. Gdy Honda pracuję na biegu jałowym, to wtedy to się dzieje. Skaczą nieraz po 500 obrotów, jak się uspokoi to po ok. 100, a czasami chodzi prawie równo. Nie jest to aż tak bardzo uciążliwe, ale nie chcę, żeby coś mu odbiło gdzieś w trasie. Za co odpowiada MAP sensor? Co powiesz na wspomniany przeze mnie uszkodzony silniczek krokowy (tzn. regulator biegu jałowego)?
  • Poziom 8  
    Map(Manifold absolute pressure sensor )jest to czujnik ktory informuje ECU o obciazeniu silnika ... odpowiada za dawkowanie paliwa i za kat wyprzedzenia zaplonu , oblicza rowniez cisnienie bezwgledne (po to by sterownik wyznaczyl odpowiednia dawke paliwa) moge podpowiedziec tylko, jak bym zagladnol to bym wiedzial... tak moze jest to silniczek krokowy badz cala przepustnica ... jezeli sam to chcesz zrobic to zacznij od wykrecenia przepustki i wyczyszczenia jej DOKLADNIE (tylko noe uszkodz jej ).. moze jest to konektor(kostka z pinami) luzna badz kable gdzies pekniete obadaj to i daj znac...a i pytanie ktory rok twojej hondy?? A moze zresetuj kaputer??
  • Poziom 8  
    To jest 96r. Civica. Na czym polega zresetowanie komputera i w jakim celu się to robi?
  • Poziom 8  
    Bylo to gdzies na tym forum opisane masz bezpiecznik fuse buckup radio wyciagasz go na pare minutek wsadzasz potem odpalasz i czekasz az zagrzeje sie silnik i wlaczy wentylator. Jest to po to by nauczyc jednostke na nowo calej pracy ( pod. Czas resetu gdy juz odpalisz auto niczego nie dotykamy np.pedalu gazu , nawiewu itp. Bo ja zle moze zaprogramwac). Taki reseik czasem pomaga ...( wielu twierdzi ze powinno sie przelanczc nawiewy itp. Lecz jest to bledne moze nie pisze poprawnie gramatycznie bo jestem obywatelem Irlandii i moim poctawowym jezykiem jest angielski to na samochodach sie znam od kad pamietam. :-) :-) :-) :-) )