Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato 2.3 MJ - Silnik przerywa podczas dodawania gazu

09 Lut 2014 21:45 19353 38
  • Poziom 7  
    Witam

    Fiat Ducato 2,3 MultiJet rok 2006 (w nowej budzie, silnik Iveco)

    Zacznę od początku

    Koło miesiąca temu po odpaleniu silnik nierówno pracował,obroty falowały, silnik się dławił i nie za bardzo reagował na gaz....
    Po chwili pracy wskakiwały obroty i już było ok. z dnia na dzień było coraz gorzej. Wizyta u mechanika...padnięty jeden wtrysk i na zimno nie palił na jeden cylinder.
    wtrysk wymieniłem ale nie było zbyt wielkiej poprawy. odpalał lepiej ale podczas jazdy strasznie przerywał i poszarpywał, szczególnie pod górkę lub gdy się dodawało gazu.
    no i ogólnie był bardzo słaby.
    Kolejna wizyta u mechanika....test na przelewach...wszystkie wtryski do wymiany.
    Wtryski wszystkie cztery są po regeneracji w specjalistycznej firmie na stołach Boscha, z gwarancją i wydrukami z testów
    Po odpaleniu chwilę nierównej pracy ( jakies 3 sekundy) i potem ok....
    Jedzie dobrze wszystko ok, lecz troszkę słaby..ale jest mróz...silnik zimny więc myślę, że to przez to... i faktycznie rozgrzał się i ma kopa....po przejechaniu ok 40 kilometrów silnik zaczyna lekko przerywać,poszarpywać podczas dodawania gazu. I tak jest za każdym razem....jak zimny to pracuje ok, nie przerywa ale nie ma tyle mocy. Jak się rozgrzeje to ma kopa ale poszarpuje.
    Zachowanie jakby na ułamki sekund nie dostawał paliwa.
    Znów wizyta u mechanika i nie wiadomo co jest grane.
    Komputer nic nie pokazuje, żadnych błędów. Ciśnienie na listwie i na pompie jest prawidłowe...

    Może ktoś ma pomysł co to może być, bo nie chcę bez sensu wymieniać połowy silnika.
  • Poziom 9  
    ja bym wymienił filtr paliwa, sprawdził przewody paliwowe i wyczyścił smok w baku.
  • Poziom 7  
    Filtry wymienione wszystkie, przewody paliwowe sprawdzone
    Jedynie bak nie czyszczony.
    aczkolwiek w firma, która regenerowała wtryski nie znalazła na wtryskach objawów i efektów zanieczyszczenia układu paliwowego.
  • Poziom 22  
    sprawdź jeszcze raz na przelewy jezeli wyjda slabo masz przyczyne
  • Poziom 7  
    Dawka wtrysku jest na pewno ok.

    a skąd te kody miały by być??
  • Poziom 7  
    a te kody to gdzie znajdę?
    to któryś z tych numerów na górze wtrysków?
  • Poziom 19  
    jak wtryski są nowe to kody są wybite na cewce, ale jeśli były regenerowane to maszyna która robi regeneracje wylicza nowe kody ima, tak więc powinieneś je dostać na kartce papieru do każdego wtrysku osobno.
  • Poziom 7  
    Nie wiem

    Dzwoniłem do firmy od regeneracji i do mechanika
    Jedni i drudzy twierdzą, że nie jest potrzebny taki zabieg, chyba ze ECU nie widzi wtrysków. W moim przypadku zczytał je bez problemu.
    Zresztą Diesel-Partner (firma od regeneracji) stwierdzili, że nie nadają nowych kodów.

    Test na przelewach na zregenerowanych wtryskach wyszedł ok, czyli paliwo podają dobrze.
    Myślę, że jeśli byłby to problem wtrysków (bądź ich kodów) to nieprawidłowe działanie było by cały czas.
    Samochód zachowuje się jakby działał na 3,5 cylindra
  • Poziom 19  
    Ja nie twierdzę że jest to problem wtrysków, ale zapłaciłeś za coś, co nie zostało do końca dobrze zrobione, kody ima są ważne, a twoje ECU samo ich na pewno nie sczytało, twoje ECU ma porostu zapisane stare kody ima. Jeśli chodzi o te kody to ja jak je wpiszę to widzę dosyć sporą różnicę niż jak ich nie wpiszę.

    Dodano po 58 [minuty]:

    mshaft napisał:

    Test na przelewach na zregenerowanych wtryskach wyszedł ok, czyli paliwo podają dobrze.
    Myślę, że jeśli byłby to problem wtrysków (bądź ich kodów) to nieprawidłowe działanie było by cały czas.
    Samochód zachowuje się jakby działał na 3,5 cylindra


    Czyli jak test przelewowy zrobiony to znaczy że wszystko ok, no to ok. Ale jeszcze jest dawka wtrysku, jego rozprowadzanie paliwa (pylenie). Sam napisałeś że po regeneracji wtrysków masz te niepokojące objawy.
  • Poziom 7  
    Do każdego wtrysku dostałem jedynie coś takiego. 4 takie wydruki
    tylko nie wiem który to kod ima i czy w ogóle jest Fiat Ducato 2.3 MJ - Silnik przerywa podczas dodawania gazu
  • Poziom 7  
    Gdzie to mogę sprawdzić? w ASO?
  • Poziom 21  
    Gadka o kodowaniu ale pisze jak byk ze objawy wychodza po 40 kilometrach.czyli jak sie cos dobrze rozgrzeje to zaczyna dawac ciala.
  • Poziom 7  
    Dziś odebrałem z ASO.
    Stwierdzili, że był problem z wiązką która idzie z komputera do zaworu EGR (dziwne, że komputer tego nie pokazywał) był błąd komunikacji, który powodował złą cyrkulację spalin - samochód dusił się własnymi spalinami.
    Po wstawieniu nowej wiązki zapliła się kontrolka, że uszkodzony czujnik wody w filtrze paliwa - wymienili (całą obudowę bo jest to nierozbieralne).
    Spalona też jest świeca na 3 cylindrze.

    więc odebrałem, odpaliłem i jadę..... zimny dalej słabawy - mówią, że wina spalonej świecy, cylinder nie ma grzania i potrzeba chwili żeby się rozgrzał.
    Jak się rozgrzał to jest ok, nie tnie się już. Aczkolwiek dla mnie to dalej nie ten samochód. jest jakby mniej elastyczny, przy mniejszej prędkości na wysokim biegu kiedyś bez problemu przyspieszał bez redukcji, teraz mogę o tym zapomnieć - poszarpuje ( np jechałem 60km/h na 6 biegu).
    Nie wiem...wymienię świecę i uszczelnię wąż powietrza z turbiny do silnika bo przy silniku jest małe pęknięcie ( ucieka powietrze - nie wiązać ze sprawą bo usterka wystąpiła jak jechałem do ASO, zaczęło mi gwizdać pod maską)

    Dam znać czy będzie lepiej

    diagnostyka+ obudowa filtra paliwa + filtr + nowa wiązka + wymiany wiązki i obudowy = 1665 zł brutto
  • Poziom 19  
    Pewnie udrożnili podciśnienie które idzie do EGR bo przeważnie jest przytkane, dodatkowo pewnie wgrali jeszcze aktualizacje centralki bo nowy soft poprawia pracę egr, a co do mocy to na pewno nie jest winna jedna spalona świeca.

    Dodano po 2 [godziny] 22 [minuty]:

    mshaft napisał:

    diagnostyka+ obudowa filtra paliwa + filtr + nowa wiązka + wymiany wiązki i obudowy = 1665 zł brutto


    Zastanawia mnie tylko ta nowa wiązka do EGR, nowa wiązka oznaczało by nowa cała wiązka na silniku bo innej opcji nie ma, a to już by wyszedł dużo większy koszt.
  • Poziom 7  
    Też mi temat z nową wiązką nie pasuje.
    ALe ogólnie pieniądze wyrzucone w błoto. W poniedziałek dzwonię i składam reklamację, bo kasę wzięli...z zapewnieniem, że jest już ok a nie jest.
    Dziś zabrałem syna i wyskoczyliśmy sobie pojeździć..no i kicha
    Dalej poszarpuje, szczególnie jak się jedzie ze stałą prędkością, jak przyspieszasz delikatnie to też, Nie ma problemu przy agresywnej jeździe...jak mu daję w pi...de to jest ok.
    nie mam pojęcia co to jest.
    Da się jeździć ale jest to wkurzające
  • Poziom 22  
    Głupie pytanie ale czy wydech jest drożny ?
  • Poziom 7  
    W sprawie mojego samochodu żadne pytanie nie jest głupie, ale wydech jest drożny:)
  • Poziom 7  
    W ASO z człowieka robią wariata. Zadzwoniłem żeby przekazać iż wzięli kasę za nic i ich naprawa i wydane 1600 zł ni nie dały. Oni stwierdzili że praca (po odpaleniu i zimnym silniku) jakby na 3 cylindry i brak mocy dopóki sie nie rozgrzeje to wina spalonej świecy, a o tej usterce mnie informowali.
    Co ma do jasnej ciasnej do tego świeca!?
  • Poziom 22  
    Zleć test sprężania i test przelewowy wtryskiwaczy, bo inaczej wymienią Ci całą wiązke, sterownik a na koniec zrobią kalibracje podłokietnika
  • Admin grupy Samochody
    Wymień tą świecę i złóż reklamację. Dopóki będzie spalona będą mieli wymówkę.
  • Poziom 7  
    Sprawa się pogorszyła

    Teraz jak się rozgrzeje to w trasie max 105-110 km/h.
    I np przyspieszamy z 70km/h i zaczyna szarpanie jednoczesnie powoli przyspiesza,po czym na chwile dostaje kopa i znów traci moc....masakra
    wczesniej jechał normalnie tylko lekko przycinał a teraz brak mocy tylko chwilowo dostaje kopa. Czlowiek jedzie jak na koniu, podskakuje na fotelu ze nie wiem:)
    Pół sekundy jest moc sekunda nie ma,pół sekundy jest dwie nie ma i tak w kółko.
    Jak wyczuje ze złapał moc i dam mu po gazie i rozpędze do 120-130 to w miare jedzie...do najbliższej górki...
    Jutro kolejny mechanik go bierze...z ASO na razie rezygnuje,nie stać mnie na ich naciąganie
  • Poziom 20  
    Przepływomierz powietrza do sprawdzenia oraz jego wiązka. Czy podczas braku mocy czuć że turbo nie pompuje? Sprawdź jeszcze czujnik doładowania łącznie z przewodami.
  • Poziom 7  
    No jest takie wrażenie jakby turbo nie pompowało. Ale na wolnych obrotach jak dodajesz gazu to powietrze daje.
  • Poziom 20  
    To że "daje" to jeszcze nic nie znaczy. Musi być odpowiednia wartość.
  • Poziom 11  
    Zobacz czy ten wąż od turba sie nie rozwarstwia od wewnątrz.
  • Poziom 7  
    No i jest prawdopodobna przyczyna

    Wtryski poszły na testy i się okazało, że świeżo regenerowane a 3 mają niesprawne końcówki a w czwartym do wymiany końcówka i coś tam jeszcze.
    Na testach przelewowych było ok, ale jak poszły na testy pylenia to już nie tak różowo
    Teraz ciekawe czy Diesel-Partner uwzględni reklamacje czy będzie ściemniać i robić pod górkę.