Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tatra 108-4 V8 9,9L potrzebuję porad w obsłudze.

sq1gqp 10 Lut 2014 09:02 927 4
  • #1 10 Lut 2014 09:02
    sq1gqp
    Poziom 23  

    Witam. Mam taki silniczek oraz mało wiedzy na jego temat.

    Czy mógłby ktoś udzielić mi kilku porad dotyczących obsługi bieżącej tego urządzenia?

    Silnik V8 chłodzony powietrzem z dwoma wiatrakami.

    Moje podstawowe pytania dotyczą kilku manipulatorów:
    1. Do czego w pompie paliwa jest drugie cięgno (jedno to gaz z funkcją gaszenia) drugie... niewiem.
    2. Do czego służy dziwny mechanizm umieszczony na dole bloku silnika w okolicy lewego wentylatora. Prowadzi do niego dźwignia, urządzenie wygląda jak jakaś pompka i pracuje w charakterystyczny sposób. Pociągając dźwignię obraca się sworzeń w urządzeniu a cofając dźwignię sworzeń stoi i słychać grzechotkę (jak przy grzechotce do nasadek). Ogólnie systematyczne wachlowanie dźwignią prowadzi do obrotu sworznia urządzenia w jednym kierunku.
    Może to jakaś pompa? Nie idą do tego żadne wężyki.

    3. Są tam dwa "mokre" filtry powietrza. Jak powinno się je czyścić i jaki olej oraz w jakich ilościach stosować?

    0 4
  • #2 10 Lut 2014 09:20
    kkknc
    Poziom 41  

    Filtry czyścisz z pozostałości czyściwem. Olej zalewasz do znaku. Ta grzechotka to płytkowy filtr oleju. Służy do jego oczyszczania. W samochodach podłączało się to pod sprzęgło. Drugie cięgno w pompie to zdaje się gaszenie

    0
  • #3 10 Lut 2014 11:33
    sq1gqp
    Poziom 23  

    Cześć, dzięki za odpowiedź.

    Czym jest to czyściwo ? To jakiś płyn? Filtr jest jakby metalową siatką.

    Jeśli chodzi o ten filtr oleju, to skoro nie jest podłączony kiedy i jak należy go używać ? Co dokładnie powoduje pokręcanie tym filtrem?

    Jeśli ta druga dźwignia to gaszenie to oznacza, że jest źle wyregulowana pompa gdyż jestem w stanie gasić ją dając gaz na minimum.

    Dodano po 2 [godziny] 8 [minuty]:

    Dowiedziałem się, że ten silnik był stosowany w Tatra 128

    0
  • #4 10 Lut 2014 11:41
    kkknc
    Poziom 41  

    Po prostu szmatami, same dekle. W razie oporów ze strony szlamu, można użyć nafty. Olej ten sam co do silnika Jak silnik stacjonarny to raz na jakiś czas pociągnąc parę razy za dzwignie.

    1
  • #5 10 Lut 2014 11:43
    sq1gqp
    Poziom 23  

    Aha, jasne.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo