Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA R620 Manual nie ma dolnej skrzyni, retardera, tachofrafu.

10 Lut 2014 09:56 4554 8
  • Poziom 8  
    Witam,
    jeżdżę scania r 620 2009 r skrzynia 6 + połówki w układzie 6x4 (ciągnik siodłowy) W aucie zginęła dolna skrzynia (raz jest raz nie ma) to samo jest z retarderem (komputer na wyświetlaczu pokazuje błąd skrzyni biegów, błąd retardera) została ograniczona moc auta.
    Nie działa również tachograf pokazuje błąd jakiegoś przewodu, na tacho cały czas jest pauza, prędkości nie pokazuje. Przypuszczam że to elektrozawór niska wysoka lub czujnik obrotu wału ewentualnie impulsator - tyle że nie jestem mechanikiem nie wiem za bardzo gdzie one się znajdują .. czy posiada może ktoś program do takiego modelu scania w którym była by opisana cała budowa skrzyni biegów, gdzie jest opisane który czujnik która wtyczka od czego. Dodam że auto posiada hydraulikę od której zbiornik z olejem i szafki z duńska zabudową są umieszczone akurat nad skrzynia więc dojście jest tylko od dołu.. z góry dziękuję za wszelką pomoc....

    Dodam że do tej pory wszystko było robione w serwisie scania, teraz gdy skończyła się gwarancja grzebią się z tym pseudomechanicy z naszej firmy którzy potrafią dolać olej, ewentualnie wymienić i chyba na tym kończą się ich umiejętności..Smile
    Moderowany przez serwisantscani1:

    Poprawiłem pisownię. Zwracam uwagę aby pisać posty bezbłędnie. Zdania zaczynamy z wielkiej litery a kończymy kropką, używamy również znaków przestankowych.
    To forum techniczne .... nie analfabetyczne.

  • Poziom 8  
    Objawy podobne trochę mi to rozjaśniło sprawę, tyle że dalej nie wiem gdzie w skrzyni biegów znajduje się czujnik neutralnej pozycji lewarka B45..? :)
    I właśnie taki rysunek skrzyni biegów potrzebował bym na którym było by opisane który czujnik gdzie się znajduje..?? jeżeli ktoś coś to był bym wdzięczny..:)

    Super mechanicy na warsztacie stwierdzili że taki problem rozwiąże tylko serwis scania. (To potrwa bo przecież z awarią tachografu nie mogę jechać, więc viking i te sprawy, gdyby to było w Polsce to już bym jechał naprawionym i się śmiał..:)
    A mi zależy na tym aby uruchomić auto i zarabiać..:) No i oczywiście żeby im japy opadły że jednak dało się bez serwisu :)

    Chciał bym również przeprosić za moją ortografię,ale nie przeczytałem regulaminu przed założeniem nowego tematu,a na co dzień nie używam w pisowni PL znaków.
  • Spec od Mercedesów
    Wg mnie wszystkiemu winien jest brak sygnału z czujnika do tachografu. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ kabel łączący czujnik z tachografem. Każdy warsztat legalizujący powinien mieć taki kabel uniwersalny na stanie. Wystarczy podpiąć taki kabel na zewnątrz auta - prosto z czujnika do tachografu (na próbę)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Należało by podać typ skrzyni - przydatne.
    Kody ewentualne z GMS, COO.
    Poniżej rysunek z umiejscowieniem B45 ..... B16 to czujnik biegu wstecznego.

    kubus_xx napisał:
    tachograf pokazuje błąd jakiegoś przewodu
    ''Jakiegoś''..... z takim podejściem faktycznie pozostanie CI serwis .....

    SCANIA R620 Manual nie ma dolnej skrzyni, retardera, tachofrafu.
  • Poziom 8  
    Witam bardzo dziękuje za przydatne podpowiedzi,
    1. Na pisałem że na tachografie wyświetla się błąd jakiegoś kabla bo nie pamiętam dokładnie jaki był komunikat,a nie za każdym razem po przekręceniu kluczyka wyświetla się on..
    2.Nie bardzo wiem gdzie znajdę dokładne oznaczenie skrzyni,jest ona 6 biegowa z połówkami .
    3.Nie mam pojęcia co to GMS,COO..??
    4.Bardzo dziękuje za rysunek na pewno się przyda ale za jakieś 3-4 godziny będę miał najnowsza wersję scania multi wiec będę miał wszystko czarno na białym
    5.Po za tym jestem tylko kierowca nigdy z niczym nie miałem problemów bo wszystko było robione w serwisie scania.Moja wiedza mechaniczna jest na poziomie podstawowym(wymiana kół,wycieraczek,czy żarówek,choć do tych pierwszych i tak wzywam serwis na drogę..:)Moje jedyne narzędzia to łyżeczka od jogurtu a za 4 miesiące przesiadam się na nówkę streamlina 620 więc wszystkie problemy znowu znikną na 3-4 lata..:) Bardziej od tej wiedzy przydaje mi się angielski i norweski,ale pomyślałem ze może jakoś będę w stanie pomóc panom "Mechanikom"
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    kubus_xx napisał:
    Nie mam pojęcia co to GMS,COO..??
    Instrukcja odczytywania kodów usterek

    kubus_xx napisał:
    za jakieś 3-4 godziny będę miał najnowsza wersję scania multi wiec będę miał wszystko czarno na białym
    Oprócz tego potrzebna jest wiedza, skoro nie wiesz co to COO czy GMS w/w soft niewiele CI da o ile w ogóle go uruchomisz.

    kubus_xx napisał:
    Moje jedyne narzędzia to łyżeczka od jogurtu
    I sugerowałbym przy tym pozostać .... bo szkód można więcej zrobić.
  • Poziom 8  
    Spoko nie jestem jakimś Tłukiem bez szkoły, tylko po prostu jestem zadania "nie moje żelastwo nie mój problem"...:)gdyby było moje to bym się przejmował,a po co się wysilać skoro myjnia-myje,servis-naprawia,a kierowca jedzie.. harmonia zachowana każdy robi to za co ma zapłacone..:)
    W każdym razie zadzwoniłem po kolegach tu i tam oczywiście sugerując się informacjami z forum znalazłem osobiście przyczynę którą był pęknięty(nie przepalony) bezpiecznik oraz zaśniedziały kabel od akumulatora do tachografu..:)
    Jest nowy kabel,nowy bezpiecznik błędy zniknęły wszystko lata jak trzeba...:)
    Norwescy"Mechanicy" są pełni podziwu o Szefie nie wspomnę...:)
    Temat do zamkniecia..
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wiec pogratulować ... dodam tylko
    kubus_xx napisał:
    tachograf pokazuje błąd jakiegoś przewodu


    nie jakiegoś, zapewne miałeś komunikat na tacho ''brak zasilania'' co już powinno Ci dać podpowiedź, co do bezpiecznika .... to sam miałem kilka takich przypadków w różnych obwodach, efekt starości/jakości bezpiecznika.

    Zamykam, szerokości.