Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA R620 Manual nie ma dolnej skrzyni, retardera, tachofrafu.

10 Lut 2014 09:56 4554 8
  • Poziom 8  
    Witam,
    jeżdżę scania r 620 2009 r skrzynia 6 + połówki w układzie 6x4 (ciągnik siodłowy) W aucie zginęła dolna skrzynia (raz jest raz nie ma) to samo jest z retarderem (komputer na wyświetlaczu pokazuje błąd skrzyni biegów, błąd retardera) została ograniczona moc auta.
    Nie działa również tachograf pokazuje błąd jakiegoś przewodu, na tacho cały czas jest pauza, prędkości nie pokazuje. Przypuszczam że to elektrozawór niska wysoka lub czujnik obrotu wału ewentualnie impulsator - tyle że nie jestem mechanikiem nie wiem za bardzo gdzie one się znajdują .. czy posiada może ktoś program do takiego modelu scania w którym była by opisana cała budowa skrzyni biegów, gdzie jest opisane który czujnik która wtyczka od czego. Dodam że auto posiada hydraulikę od której zbiornik z olejem i szafki z duńska zabudową są umieszczone akurat nad skrzynia więc dojście jest tylko od dołu.. z góry dziękuję za wszelką pomoc....

Dodam że do tej pory wszystko było robione w serwisie scania, teraz gdy skończyła się gwarancja grzebią się z tym pseudomechanicy z naszej firmy którzy potrafią dolać olej, ewentualnie wymienić i chyba na tym kończą się ich umiejętności..Smile
    Moderowany przez serwisantscani1:

Poprawiłem pisownię. Zwracam uwagę aby pisać posty bezbłędnie. Zdania zaczynamy z wielkiej litery a kończymy kropką, używamy również znaków przestankowych.
    To forum techniczne .... nie analfabetyczne.

• Poziom 8  
    Objawy podobne trochę mi to rozjaśniło sprawę, tyle że dalej nie wiem gdzie w skrzyni biegów znajduje się czujnik neutralnej pozycji lewarka B45..? :)