Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Regulator PWM do silnika. PMDC - brak pełnej regulacji obrotów

10 Feb 2014 11:23 2688 7
  • Level 12  
    Witam w 2014r!
    Mam problem z regulatorem obrotów j/w.
    Przy pokręcaniu potencjometrem regulacja następuje dopiero pod koniec obrotu osi potencjometru. Co może być tego przyczyną?
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 16  
    Witam

    Bez wglądu w schemat nic konkretnego nie można powiedzieć.
  • Level 12  
    Zdobyłem schemacik tego urządzenia:Regulator PWM do silnika. PMDC - brak pełnej regulacji obrotów
  • Level 16  
    Witam

    Uważam, że układ ze schematu nie ma prawa działać gdyż jest na nim
    kilka błędów np. odwrotnie podłączona dioda D1 czy nieprawidłowe miejsce podłączenia
    silnika.
    Na stronie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2571667.html znajdziesz sprawdzony,
    poprawny układ regulatora.
    Cały wybór różnych schematów znajdziesz wpisując w googlach "regulator obrotów silnika DC" po włączeniu przeglądarki w opcję " grafika".
  • Level 12  
    No tak ale jest to schemat fabrycznego urządzenia, które działa ale nie w pełnym zakresie. Co do diody to masz rację. Wklejam jeszcze płytę z elementami i tu również widać, że dioda ma pasek od strony kondensatora zasilania. Regulator PWM do silnika. PMDC - brak pełnej regulacji obrotów
  • Level 12  
    Witam jeszcze raz.
    Pomiar napięcia na silniku przy maksymalnych obrotach wykazał 8,3V.
    Wygląda to tak jakby układ 555 nie otwierał całkowicie MOSFETÓW IRF3710.
    Może zmienić pojemność kondensatora C1 na większy? A może układ 555 jest wadliwy?
    A dioda D1 jest prawidłowo spolaryzowana. Odwrotne jej połączenie spowodowało by brak zasilania stabilizatora 7808 a tym samym zasilanie 555.
  • Helpful post
    Level 14  
    Kolego po pierwsze to kondensatory 100uf/50V oraz 47uf/50V są rozerwane.
    Idąc dalej 7808 wymień przynajmniej na 7810.
    Zmierz sobie napięcia zasilania nóżka nr 8 oraz napięcie sterujące nóżka nr 3 będziesz miał obraz w ilu % masz wysterowane tranzystory i tak jeśli
    8=8V 3=7,5V masz praktycznie 99% otwarte tranzystory po tym łatwo dojdziesz czy 555 dobrze steruje tranzystorami.
    Tak na marginesie ten układ bardzo słabo nadaje się do sterowania silnikami jestem ciekaw kiedy C5 odsłoni swoje wnętrze :)
  • Level 12  
    Regulator w koszu temat zamykam.