Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW 2.5TDI - Komunikat poziomu oleju się pojawia mimo że jest olej

kmmazi 10 Feb 2014 23:03 18363 14
  • #1
    kmmazi
    Level 12  
    Witam wszystkich.
    Temat pojawiający się już na forach jednak nikt nie rozwiązał tematu ani podał jak rozwiązać usterkę.

    Samochód sygnalizuje komunikat "Sprawdź poziom oleju" w silniku mimo że stan oleju jest pomiędzy minimum a maximum. Po otwarciu maski komunikat znika i równo po przejechaniu 99.6km komunikat wyskakuje ponownie.
    Sygnalizator otwarcia maski sygnalizuje poprawnie tzn. zapala się gdy maska otwarta i gaśnie gdy maska zamknięta. Lampka umieszczona od spodu maski która oświetla komorę silnika działa poprawnie, kabelki nie są przetarte itp.
    Wymieniłem olej ( Castrol Long Life) ale problem pozostał. Odpinałem też akumulator ( Minusową klemę tylko ) i dalej bez zmian.
    W serwisie VW rozmawiałem i mówią że mało prawdopodobne żeby to był czujnik i twierdzą że pewnie ktoś musiał grzebać w oprogramowaniu- choć ta opcją wydaje mi się mało prawdopodobna bo auto jest z pełną historią serwisową :)



    Podpinałem auto do VCDS i żadnych błędów nigdy silnik nie miał. Natomiast niektórzy mówią żeby sprawdzić chyba błędy liczników ale tego nigdy nie sprawdzałem i w sumie nie wiem gdzie to znaleźć.

    Auto to Touareg 2005

    Bardzo bym poprosił o radę jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.
  • #2
    bartosz123p
    Level 9  
    istnieje małe prawdopodobieństwo że czujnik oleju się zepsuł lub jakis kabelek poluznił przypalił albo komputer jedz do kogos co ma laptopa z programem i kablem i podłączy go pod laptopa i wykryje lub usunie błąd .

    Mam nadzieje że pomogłem :)
  • #3
    kmmazi
    Level 12  
    A zapomniałem dodać że podpinałem auto do VCDS i żadnych błędów nigdy silnik nie miał. Natomiast niektórzy mówią żeby sprawdzić chyba błędy liczników ale tego nigdy nie sprawdzałem i w sumie nie wiem gdzie to znaleźć.
  • #4
    kmmazi
    Level 12  
    Upss widzę że nikt nie jest w stanie mi pomóc. Chyba zły dział bo to pytanie raczej nie dla początkujących :)
  • #5
    Rychupeja
    Level 14  
    bartosz123p napisał Ci co masz zrobić.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Lecz żeby usunąć błąd musisz najpierw naprawić usterkę która go wywołuje. Masz pewnie jakiś kabel za 50zł program którego nie potrafisz dobrze obsłużyć to co my Ci tu możemy pomóc? Nie lepiej podjechać do kogoś kto posiada odpowiedni sprzęt i wiedzę?
  • #6
    kmmazi
    Level 12  
    bartosz123p wrote:
    istnieje małe prawdopodobieństwo że czujnik oleju się zepsuł lub jakiś kabelek poluźnił przypalił albo komputer jedz do kogoś co ma laptopa z programem i kablem i podłączy go pod laptopa i wykryje lub usunie błąd .


    Dzięki dla bartosz123p. No to jest oczywiste że istnieje prawdopodobieństwo że może być to czujnik tylko jak to potwierdzić. Kabelki sprawdzałem, do laptopa podpinałem- błędów VCDS nie wykrył. A wydawało by się że uszkodzony czujnik powinien wyskoczyć w kodach błędów.

    Natomiast panie "Rychupeja" forum jest po to by sobie pomagać i podpowiadać, a twój wpis jest żenujący. Podjechać do serwisu to zawsze mogę i nie potrzebuję takiej porady więc proszę jedynie o rzeczowe i merytoryczne porady.
  • Helpful post
    #7
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    kmmazi wrote:
    A wydawało by się że uszkodzony czujnik powinien wyskoczyć w kodach błędów.

    Może być zapamiętany, ale nie musi. Gdybyś znał zasadę działania owego czujnika, to byś nie gdybał...
    Sam czujnik da się sprawdzić, ale do tego Ci potrzebny oscyloskop. Jeśli już go zdobędziesz, to podłączasz do (wtyczka zapięta i tu zwróć uwagę, czy piny przewodzą co trzeba, bo może się okazać, że sam wtyk "nie łączy", zapłon włączony) do pinu 3 w czujniku i do masy. Jeśli dobry, to powinieneś mieć taki sygnał:
    VW 2.5TDI - Komunikat poziomu oleju się pojawia mimo że jest olej
    Dodatkowo możesz sprawdzić przewody do niego czy ok i zasilanie:
    -wtyczka odłączona, zapłon włączony i pomiar pomiędzy pinem 1(+) a pinem 2(-) i powinieneś mieć 12-15V. Jednak z doświadczenia wiem, że aby na 100% wykluczyć jego niesprawność, to najlepiej podstawić inny - to wszystko w temacie!
    kmmazi wrote:
    Po otwarciu maski komunikat znika i równo po przejechaniu 99.6km komunikat wyskakuje ponownie.

    Tak się dzieje w przypadku przerwanych przewodów, zwarć, etc., to w ów czas ster. silnika stosuje wartość zastępczą... Ale tego nie musisz się uczyć, bo to nie Twój zawód!
    Czynności odnośnie pomiaru samego czujnika podałem, ale to wcale nie jest powiedziane, że to jedyne (w/w) przyczyny, które mogą powodować świecenie się tej kontrolki (zegary, CAN, czy sam ster. siln. też to może powodować!).
  • #8
    WITEK1952
    Level 28  
    Witam serdecznie. Błędy licznika znajdziesz pod adresem 17. Program VAG lub polski Vag.
  • #9
    T5
    Admin of Cars group
    To że VCDS błędów nie wykrył nic nie znaczy. Masz w ręku potężne narzędzie diagnostyczne a wykorzystujesz go w 10%- centach. Dlaczego? To jest tak prosta usterka a kolega pisze że serwis poległ. :cry: Czas poszukać porządnego mechanika obok siebie. :D
  • #10
    kmmazi
    Level 12  
    No to akurat prawda że nie jestem obeznany w obsłudze VCDS ale nie od razu Rzym zbudowano :) Nie udało mi się w sieci znaleźć jakiejś "instrukcji obsługi " VCDS więc próbuję metodą prób i błędów :)
    Poza tym mam tylko wersję Lite która jest chyba dość okrojona :(

    A kolega T5 nie podpowiedział by jak to rozwiązać skoro to taka prosta usterka?

    Tu gdzie mieszkam porządnego mechanika który umie diagnozować auto nie jest łatwo znaleźć,:( Wolę sam próbować i a nóż się uda niż oddać auto jakiemuś "kowalowi" :) Zwłaszcza że usterka nie jest poważna a bardziej wnerwiająca.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    andrzej0769
    Level 19  
    Kolego wypnij klemę akumulatora na parę minut ,zapnij a kontrolka powinna zgasnąć.
  • #14
    kmmazi
    Level 12  
    Dokładnie. Odpięcie klemy plusowej zadziałało jak otwarcie maski. Po 100km komunikat się pojawił ponownie.
    non e vero italiano wrote:
    Czujnik można spokojnie emulować

    No w ostateczności można i tak ale jak by to miała byś jakaś prosta naprawa to szkoda go, bo przecież kiedyś ten czujnik może motor uratować :)
  • #15
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Instrukcję jak sprawdzić czujnik została już podana, tym samym temat uważam za wyczerpany.