Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czynności po wymianie turbospręzarki alhambra 115ps 1,9 tdi

autotrek 10 Lut 2014 23:37 3804 8
  • #1 10 Lut 2014 23:37
    autotrek
    Poziom 2  

    Witam, mam pytanie do grona fachowców..czy trzeba robic wymianę oleju filtra i czyszczenie intercoolera przy wymianie turbiny w seat alhambra 2001 1,9 tdi? Turbina wciągneła olej, ale nic niby sie nie stało, nie doszło do samozapłonu, auto odpala. Prosze o pomoc.

  • #2 11 Lut 2014 18:19
    Rychupeja
    Poziom 14  

    w przypadku montażu nowej turbosprężarki:
    1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą być czyste i nieuszkodzone.
    2. Filtr powietrza musi być całkowicie czysty i wolny od zanieczyszczeń.
    3. Należy sprawdzić cały układ dolotowy wraz z kolektorem ssącym (ewentualne czyszczenie lub usprawnienie).
    4. Należy usunąć zniszczone uszczelki i wymienić na nowe przy kolektorze wydechowym i przy połączeniu z rurą wydechową.
    5. Usunąć wszystkie plastikowe elementy zaślepiające turbosprężarkę
    6. Zalać turbosprężarkę niewielką ilością czystego oleju i obrócić wałkiem turbosprężarki kilkukrotnie – obrót powinien być swobodny.
    7. W zależności od typu turbosprężarki przymocować turbosprężarkę do kolektora wydechowego lub bloku silnika używając nowych uszczelek. Przymocować rurę wydechową.
    8. Przewód doprowadzający i odprowadzający olej musi być drożny i czysty. Przepływ oleju nie może być ograniczony. W przypadku elastycznych przewodów należy sprawdzić czy nie są uszkodzone wewnątrz. Sprawdzić czy przewód doprowadzający nie jest zbyt blisko źródła ciepła. Poziom oleju prawidłowy lecz niedrożny przewód spływowy powoduje wyciek oleju z turbosprężarki.

    9. Przymocować przewód powietrza
    10. Użyć nowych filtrów: powietrza, oleju, paliwa.
    11. Jeżeli to możliwe obracać wałem korbowym przez 10-15 sekund bez uruchomienia silnika w celu pełnego zalania olejem przewodów oraz samej turbosprężarki. Uruchomić silnik i utrzymywać wolne obroty przez 3 do 4 minut.
    12. Wyłączyć silnik i sprawdzić czy nie pojawiły się przedmuchy spalin oraz należy sprawdzić poziom oleju w silniku.
    13. Jeżeli nie stwierdzono nieprawidłowości turbosprężarka została zamontowana prawidłowo.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Tak od siebie jeszcze dodam. do punktu 3. Ja zawsze odłączam za intercoolerem wąż i jadę się przejechać żeby wyrzuciło nagromadzony olej z intercoolera.

  • #3 11 Lut 2014 20:49
    T5
    Moderator Samochody

    Rychupeja napisał:
    Ja zawsze odłączam za intercoolerem wąż i jadę się przejechać żeby wyrzuciło nagromadzony olej z intercoolera.
    Widziałem taki silnik po takiej jeździe.Wyrzuciło olej ale nie do końca- tłoki leżały na drodze.
    Intercooler zawsze należy opróżnicć z resztek oleju a węże najlepiej przepchnąć szmatą.

  • #4 11 Lut 2014 23:27
    autotrek
    Poziom 2  

    stokrotne dzięki rychupeja... wszystkie czynnosci wykonam według twoich wskazówek...dodam, że pojawiła sie kolejna zagadka w misce olejowej sa opiłki jakby wióry po gwintowaniu nakretki 10...mniej wiecej takiego rozmiaru..nie wiem co o tym mysleć silnik pracował do końca nie pukało nie stukało.. napewno smok był tym zawalony co mogło sie przyczynic do umarcia turbo...a czy nie działający egr miał jakis wpływ na to uszkodzenie?

  • Pomocny post
    #5 12 Lut 2014 02:03
    Zbyniu123
    Poziom 12  

    Kolego, turbo zawsze pada z jakiegos powodu, najczesciej jest to brak odpowiedniego smarowania gdyz uzytkownik auta nie stosowal sie do interwalow serisu, i poprostu na smogu jest maz nie przepuszczajaca oleju do pompy oleju i turbawka chodzi sobie na sucho, czesto tez przewod doprowadzajacy olej do turbo jest wkrecony na srobke z filterkiem na ktorym tez zbiera sie syf i sie poprostu zatyka, dla tego ja jak wymieniam turbo to plucze caly silnik jak najlepiej moge ropa, potem po czyszczeniu zalewam olejem i robie pare set kilometrow i znowu zmieniam olej razem z filtrem, z wydechu jak nie masz filtra czastek stalych to powinno sie samo wypalic wszystko, a dolot tak jak koledzy wyzej napisali

  • #6 12 Lut 2014 08:00
    toku74
    Poziom 31  

    Nie wiem, czy to Cię zaiteresuje, ale przy każdej wymianie turbiny należy zdjąć miskę, umyć ją i smok oleju /chyba, że źle robię/. Ale jak piszesz o wiórach to pewnie to robiłeś.

  • Pomocny post
    #7 12 Lut 2014 09:55
    SiemensVOL
    Poziom 12  

    Witam.
    Ja osobiście zawsze demontuje intercooler i go myje w środku. Zanieczyszczenia chłodnicy powietrza są istotne z 2 powodów:
    1) zmniejsza się ogólne pole przekroju kanałów chłodnicy co powoduje problem z przepływem powietrza (min może powodować wzrost temp powietrza dolotowego co jest mocno niepożądane)
    2) utrudnia wymianę temperatury miedzy rozgrzanym przez turbinę powietrzem a otoczeniem (jednym słowem intercooler nie działa w pełni wydajnie
    Sprawa dotyczy przede wszystkim aut z intercoolerem położonym w poziomie, w którym dodatkowo zalega nadmiar oleju silnikowego.

  • Pomocny post
    #8 12 Lut 2014 16:11
    Rychupeja
    Poziom 14  

    autotrek napisał:
    stokrotne dzięki rychupeja... wszystkie czynnosci wykonam według twoich wskazówek...dodam, że pojawiła sie kolejna zagadka w misce olejowej sa opiłki jakby wióry po gwintowaniu nakretki 10...mniej wiecej takiego rozmiaru..nie wiem co o tym mysleć silnik pracował do końca nie pukało nie stukało.. napewno smok był tym zawalony co mogło sie przyczynic do umarcia turbo...a czy nie działający egr miał jakis wpływ na to uszkodzenie?


    z tym pytaniem o egr był podobny temat poczytaj tutaj:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2012564.html
    Jak długo masz to auto? Być może
    poprzednik gwintował otwór miski do korka oleju (bo np przy dokręcaniu zerwał gwint) nie zdejmując jej i stąd te opiłki,
    Zastosuj się także do powyższych wskazówek kolegów: tj. wyczyścić dobrze ten intercooler i smoka w misce i miskę olejową i powinno być ok :D.
    Możesz się też zastosować do porad Zbyniu123 choć ja tak nie robię bo to dodatkowe koszty i dodatkowa zabawa jest. Czyszczę i dmucham tylko sprężonym powietrzem

  • #9 14 Lut 2014 21:58
    autotrek
    Poziom 2  

    problem rozwiązany turbinka działa rewelacyjnie. DZIĘKUJĘ ZA POMOC !! :D

    Dodano po 5 [minuty]:

    diagnoza usterki - stara turbina padła ponieważ wąż spływowy był niedrożny część metalowo gumowa się rozszczepiła, na zewnatrz nie widoczne jednak w srodku się skręciła i sklejała co blokowało spływ oleju i jednoczesnie olej przedostawał się na łopatki i na wydech ...no i piekne chmury z tłumika !!!!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME