Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

honda civic.. nierowno pracuje na zimnym silniku

02 Kwi 2005 15:42 11469 8
  • Poziom 10  
    witam.. mam problem,, moja honda po odpaleniu na benzynie po chwili zaczyna dziwnie pracowac jakby ja zalewalo.dzieje sie tak tylko rano jak stoi cala noc albo po pracy jak stoi caly dzien. nie dzieje sie tak jak krutko stoi, pomomo tego ze jest zimna. analiza spalin jest dobra bo jest robiona na cieplym silniku. jak sie zagrzeje jest wszystko oki. ale jak jest zimna to strasznie brzydko to brzmi. dzieje sie tak odkad zalozylem instalacje gazowa. gosciu od gazu tlumaczy ze to nie jego wina. co moge miec popsute.???
  • Poziom 10  
    A bierze ci olej?
    Moze pierscionki prosza sie o wymiane?
  • Poziom 31  
    nie wiem, czy honda to posiada, ale u mnie za falowanie wolnych obrotow jest odpowiedzialny silniczek krokowy, ktory trza umiejetnie przeczyscic, albo reset komputera przez odlaczenie na pare minut klemy z aku, a po podlaczeniu i odpaleniu musi pochodzic kilka minut az sie wentylator wlaczy... moze ci to cos pomoze....
  • Poziom 16  
    czy to jest hondzina nz 2 gaznikach??
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Silnik gdy jest zimny pracuje na ssaniu. To fakt oczywisty. Za dobór odpowiedniego składu mieszanki i wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu odpowiada komputer, który pozyskuje informacje z czujników a w szczególności sondy (sond) LAMBDA. Możliwe, że "gazownik" podczas instalacji przypadkowo ją uszkodził, czego efektem może być właśnie taki rezultat.

    Jednak to nie musi być to. Otóż może to być problem błędów w komputerze. Błędy można wykasować i sprawdzić, czy problem ów się powtarza, czy minął. Najszybciej czyni się to tak:
    √ Jeśli posiadamy alarm wyposażony w syrenkę z własnym zasilaniem, to powinniśmy ją dołączonym do niej kluczykiem wyłączyć, aby się nie przerazić, gdy zacznie "wyć" podczas operacji kasowania błędów.
    √ Jeśli mamy radio z zabezpieczeniem w postaci konieczności wpisania kodu po odcięciu zasilania i ponownym jego podaniu, to powinniśmy najpierw znaleźć (przygotować) ów, aby później nie zastanawiać się, gdzie on jest lub czy wogóle go jeszcze gdzieś mamy...
    √ Na wyłączonym zapłonie (kluczyki wyjęte ze stacyjki) odłączamy klemę dodatnią od akumulatora. Jak chcemy, to i ujemną możemy również odpiąć, ale nie jest to konieczne.
    √ Zasiadamy za kierownicą i wciskany pedał hamulca roboczego. Trzymamy go przez około 30 sekund. Na wyłączonym zapłonie i podczas ewentualnych uszkodzeń hamulec i światła stopu zawsze świecą. Taka postawa spowoduje szybkie i bezpiecze a za razem pewne rozładowanie wszystkich elementów układu zasilania no i przede wszystkim komputera (kondensatory, itp.), na czym właśnie nam zależy.
    √ Ponownie podłączamy dodatnią klemą do akumulatora (w przypadku odłączonych obu klem, najpierw ujemną a później dodatnią).
    √ Aktywujemy ponownie kluczykiem syrenkę alarmu.
    √ Zasiadamy w fotelu kierowcy i przekręcamy kluczyk w stacyjce do postaci "ZAPŁON" - jednak nie uruchamiamy rozrusznika, nie odpalamy silnika.
    √ Po około 10 sekundach dopiero aktywujemy rozrusznik celem uruchomienia silnika.
    √ Jeśli problem minął, to oznacza, że winą za objawy należało obciążać komputer, jeśli dolegliwość pozostała - problemu należy poszukiwać gdzie indziej.
    √ Na koniec w przypadku zabezpieczonego radia kodem, wpisujemy odpowiednią kombinację wcześniej przygotowaną celem rozkodowania radia.
    √ Po resecie kompa zaleca się przez kilka kilometrów (najlepiej przez 20, ale tu są różne opinie) jeździć dosyć spokojnie, bo wtedy komputer sam "uczy się" wszystkich parametrów pracy silnika i na ich podstawie później dobiera skład mieszanki itp. Jeśli będzie się jeździło na maksa, to później może w standardzie więcej palić, bo komp będzie podawał mieszankę, jakiej się nauczył podczas ostrej jazdy.

    Ja sprawdziłbym jeszcze:
    √ Jakość paliwa - przez jakiś czas tankować można z żalem najlepsze paliwo, celem wyeliminowania winy kiepskiej benzyny.
    √ Świece - Co jakiś czas warto zmienić świece zapłonowe. Sprawdź, w jakim są stanie i jeśli wskazuje on na znaczące ich zużycie, wymień je na nowe zalecane przez producenta pojazdu. Nie ładuj się w wynalazki, nawet markowe (Bosh, Iskra :sm23: ). W MAZDAch montuje się świece DENSO lub NGK, które lepiej spisują się od niekiedy droższych świec firmy BOSH. W instrukcji do swojej Hondy na pewno będziesz miał wyszczególnione, jakie modele i jakiego producenta Honda zaleca do tych silników.
    √ Przewody Wysokiego Napięcia - jeśli są liche, sparciałe, popękane, sztywne, to znaczy, że nadają się już tylko do wymiany. Jeśli chodzi do nie, to kupować warto wyłącznie oryginalne (podobnie, jak jakiekolwiek uszczelki do silnika).

    Powodzenia :P
  • Poziom 10  
    Nie wiem jaką Hondą jeździsz. Ja mam 1,5 Vtec na wtrysku (1995). Silnik /a dokładnie rozrząd/ ma specyficzną budowę. Nacisk na zawory przenoszony jest za pomocą rolek. Jeśli luzy zaworowe są za małe (a tak miałem) to gęsty olej nie dawał się wycisną spomiędzy rolek i krzywek zaworów. Efekt - zawory na zimnym silniku się nie domykały i auto przerywało, nie miało mocy, dymiło. WYREGULUJ LUZY ZAWOROWE.
  • Poziom 10  
    sprobuje z tym resetem kompa. oleju nie bierze. poprostu jest tak jakby nie bylo ssania. dostaje paliwo ale nie moze go spalic i dlatego tak dziwnie chodzi. podejrzewam silnik krokowy sie zabrudzil. ale jeszcze sprobuje reset. dzieki
  • Poziom 2  
    A czy wyciagniecie bezpiecznika od pamieci (BACK-UP 7.5A w przedziale silnika)na kilkanascie sekund daje te same rezultaty?
  • Poziom 10  
    problem. zostal rozwiazany. po skasowaniu komputera problem znika lecz za jakis czas wraca. to nie komputer lapie bledy tylko jakis zawor od paliwa sie zawiesza i to jest tego przyczyna. mozna smialo z tym jezdzic. przeszkadza troche ale nic sie nie poradzi..