Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a6 c4 - Przekaźnik servotronika błąd działania,ciągle max wspomaganie

adriang92 11 Lut 2014 16:11 2907 7
  • #1 11 Lut 2014 16:11
    adriang92
    Poziom 8  

    Witam. Mam problem ze wspomaganiem w mojej c4 wyposażonej w servotronic. Od chwili zakupu wspomaganie strasznie lekko chodziło i o ile na parkingach jest to zaletą to w trasie wiadomo. Myślałem że ten typ tak ma bo nie wiedziałem że posiada coś takiego jak servotronic dopóki nie natknąłem sie na przekaźnik od niego. Sam magiel i zawór w nim działa ok, po wyjęciu przekaźnika utwardza sie lecz niestety maksymalnie :x Także wina leże po stronie sterownika czyli tego przekaźnika numer 357 4a0 907 307 A. Opcje są dwie nie dostaje sygnału prędkości lub go nie przetwarza. I teraz pytanie jak sprawdzić sam przekaźnik? I jak on w ogóle działa? Na zawór podaje napięcie malejące wraz ze wzrostem prędkości? Czyli na postoju dajmy na to +12v a im szybciej tym spada? Jak sprawdzić sam przekaźnik czy działa dobrze, i jak sprawdzić sygnał prędkości który do niego idzie? Mam także tempomat i to działa dobrze, a chyba mają ten sam sygnał czy sie mylę? Czy jeżeli podam przekaźnikowi zasilenie i na pin prędkości podam +12 powinno się pojawić napięcie na wyjściu na zawór?
    Niestety nowy kosztuje 520zł w ASO, używke znaleśc ciężo już łatiwej z c5 ale ma inne oznaczenie 605, 4D0 907 307A także może nie pasować.. Pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #2 11 Lut 2014 19:56
    zeimp
    Moderator Samochody

    W tym układzie masz specjalny zawór hydrauliczny, wyposażony dodatkowo w konwerter elektro-hydrauliczny, tłoczki reakcyjne, zawory zwrotne oraz zawór zamykający. To wszystko sprawia, że siła wspomagania rośnie lub maleje, czyli na parkingu siła wspomagania jest największa a jak jedziesz szybciej, to ona maleje.
    Teraz, jeśli chodzi o sterownik/przekaźnik to:
    15 - + 12v po stacyjce - 6 pin na postawce
    31 - GDN - masa - 8 pin na postawce
    W1 - Pierwszy pin zaworu maglownicy - 5 pin na podstawce - przewód z przekładni biało- czerwony
    W2 - Drugi pin zaworu maglownicy - 2 pin na podstawce
    V - trzeci pin niebieskiej wtyczki licznika. Sygnał prędkości 4 pin na podstawce (wzięty z zegarów niebieska wtyka, przewód bodajże biało-niebieski)
    d1-nie wykorzystujemy
    audi a6 c4 - Przekaźnik servotronika błąd działania,ciągle max wspomaganie
    Teraz widzisz ile możliwych usterek może być! VCDS nic nie zgłasza?

  • #3 11 Lut 2014 20:59
    adriang92
    Poziom 8  

    zeimp tak tak to już wiem, schematy widziałem i zasade też znam, w domu mam jeszcze inne audi ze sprawnym układem niestety innym przekaźnikiem także podmienić nie mogę :cry:
    Magiel jest sprawny łącznie ze sterowaniem także jego wykluczyłem, zostaje sam przekaźnik lub brak sygnału prędkości na niego. Czy jest możliwość sprawdzenia przekaźnika? Z tego co doczytałem to sygnał jest impulsowy, ale na postoju miernik powinien pokazać 12v a podczas jazdy wartość powinna spadać, nie wiem czy dobrze rozumuje ale na postoju z przekaźnika tak samo chyba wychodzi 12v, a podczas zwiększania prędkości maleje powodując zamknięcie zaworu, no bo gdy wyciągnąłem przekaźnik odcinając prąd układ utwardził się. Czyli żeby sprawdzić przekaźnik gdy podam 12v na sygnał prędkości na wyjściach powinno być tyle samo, a podczas zmniejszania napięcia powinno maleć analogicznie na wyjściu? Dobrze myślę czy to nie wyjdzie? Wiem że sygnał jest impulsowy i potrzebny do sprawdzenia oscyloskop, ale według postów znalezionych w innych tematach da sie go sprawdzić miernikiem metodą opisaną wyżej czyli stoimy 12v im szybciej tym mniejsze napięcie. Uda to sie czy to jest nierealne, oczywiście żeby upewnić sie że na kabel dochodzi sygnał.

  • Pomocny post
    #4 11 Lut 2014 21:26
    zeimp
    Moderator Samochody

    Nie sprawdzisz miernikiem, on ma w sobie zintegrowany mikroprocesor! Podstaw inny, sprawny i to będzie najprościej go sprawdzić.

  • #5 11 Lut 2014 21:42
    adriang92
    Poziom 8  

    zeimp A sygnał prędkości czy dochodzi uda sie sprawdzić miernikiem? Oczywiście tylko czy dochodzi.
    I tu jest problem bo z numerem 357 czyli 4a0907307a znaleźć jest bardzo ciężko. Różni sie czyms od tego z c5 itd czyli bodajże 605 z numerem 4D0907307a? Różni sie tylko jedym symbolem a już łatwo taki dostać używany. Nowy to koszt w aso 520zł z tym że stan 0..

  • Pomocny post
    #6 11 Lut 2014 22:38
    zeimp
    Moderator Samochody

    Da się = sygnał prostokątny (bodajże 0-5V)...

  • #7 12 Lut 2014 11:17
    adriang92
    Poziom 8  

    zeimp Dzięki wielkie za pomoc :) Idę sprawdzić sygnał jak będzie czyli siadł moduł. A elektronik był by go w stanie sprawdzić?

  • #8 12 Lut 2014 18:59
    adriang92
    Poziom 8  

    Sprawdzile sygnal predkosci w kostce, dochodzi podczas krecenia kolem zmienial sie od 0.8v do 110 czasem 11. Czyli uwalony jest przekaznik jednak. Wygląda na caly nie widac zeby cos upalone bylo.. czym one sie roznia? Z c5 albo d2 podpasuje? Tylko roznia soe jednym symbolem moj ma 4a0 a z c5 4d0.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME