Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Objective-C] [Java] Jak nauczyć się programowania na platformy mobilne?

11 Feb 2014 16:39 2151 6
  • Level 7  
    Witam, na wstępie chciałbym powiedzieć, że od około roku interesuje się bardzo szerokim tematem jakim jest programowanie. Nie jestem do końca pewien, czy ten temat poruszam we właściwym miejscu, jednak wydaje mi się, że jest ono odpowiednie. Zaczynałem w szkole od zmory jaką potocznie nazywa się "turbo pascal 7.0". Pomimo jego problemów z grafiką (jak na XXI wiek) bardzo spodobało mi się pisanie programów. Zacząłem od mikrokontrolerów AVR firmy Atmel, pisałem w języku C na poziomie średnio zaawansowanym. Później zacząłem przygodę z C++ i Visual Studio właśnie tu miałem doświadczenie z programowaniem obiektowym. Jednak chciałbym przesiąść się na platformy mobilne - Android lub iOS. I tu zaczyna się problem. Co wybrać Android czy iOS? Z jakich źródeł się uczyć (książki, kursy itp.)? W jakich językach pisać? Co trzeba zrozumieć, aby zacząć myśleć o platformach mobilnych? Z góry dziękuje, liczą się dla mnie naprawdę każde informacje.
  • Level 28  
    Jeśli chcesz się zająć mobilnym to wszystko zależy od tego co masz. Jeśli posiadasz androida to lepiej wybrać androida. Z ios sprawa wygląda tak że musisz mieć maca (chyba nic się nie zmieniło w tej kwestii, ale sprawdź). Cenowo dla Ciebie wyjdzie taniej jak weźmiesz się za androida.
  • Level 39  
    Również polecam Android.
    Tylko od razu odradzam basic4android - to ślepa uliczka (tak jak Bascom przy AVR).
  • Level 7  
    Posiadam iMaca, mój obecny telefon to samsung galaxy s4, ale mama ma iphone, mam jeszcze ipada air. Jeżeli chodzi o sprzęt to posiadam pod jedną platforme i pod drugą. Chodzi mi o konkrety jeżeli mam zacząć z np.androidem to jakie kursy polecacie, książki itp.
  • Level 24  
    Jest ciekawe środowsko multiplatformowe xerocoder dające możliwość pisania kodu do wyboru w C/java/pascal,basic i kompiluje pod androida.
  • Level 38  
    Do Androida/Javy polecam http://www.jetbrains.com/idea/download/ za darmo (na licencji Apache 2.0). Do iOSa polecam http://www.jetbrains.com/objc/ tyle, że płatny.

    To na co chcesz pisać powinno zależeć od Twoich preferencji. Nie ma nic lepszego, ani gorszego. Apple jest upierdliwy jeśli chodzi o ich aplikacje, ale za to cała odpowiedzialność, za to co mają na store jest po ich stronie. W przypadku googla, to Ty jesteś za wszystko odpowiedzialny, ale masz większą swobodę. Chodzi mi tutaj o weryfikację aplikacji wrzucanych na store/google play.

    Z kolei Android pod względem programowania jest bardziej upierdliwy. Za to sama platforma jest bardzo elastyczna i można zrobić prawie wszystko. Do wyboru, do koloru.

    Wyjątkiem jest pisanie w celach zarobkowych. Jeśli chcesz zarobić, to zdecydowanie iOS. Google ma większe dochody ze swoich programów na tej platformie niż na swojej.

    A uczyć się najlepiej samemu, bo w książkach z reguły mają tylko API opisane, które się nie ustannie zmienia. W momencie kupowania książki o Androidzie, ona jest już nieaktualna.

    http://developer.android.com/training/index.html Ta stronka powinna być Twoim głównym dostawcą informacji.

    http://android-developers.blogspot.com/ blog na którym jest dużo ciekawych artykułów twórców Andruta

    http://www.curious-creature.org/ blog Romana Guy, twórcy rysowania w Androidzie.