Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Tucson - olej w zaworze EGR

przemas19694 11 Lut 2014 20:16 6276 4
  • #1 11 Lut 2014 20:16
    przemas19694
    Poziom 14  

    Witam. Od pewnego czasu świeci się w moim Hyundai Tucson 2lCRDI 113KM symbol silnika w kolorze pomarańczowym. Po podłączeniu do komputera okazało się, że awarii uległ zawór EGR. Wg mechanika dostał się do niego olej. Błąd został wykasowany. Ale po dwóch tygodniach znowu lampka zapaliła się. Mechanik wyczyścił zawór, ale wg niego jest to tymczasowe. Lepiej kupić nowy. Faktycznie, po kilkunastu dniach lampka znowu zapaliła się. Moje pytanie: skąd olej w zaworze? Czy wymiana zaworu coś pomoże? Nadmieniam, że turbina jest już wysłużona, w środku sporo oleju, mam zamiar ją regenerować. Samochód stracił trochę na mocy, ale dalej jeździ bez problemu. Dzięki za podpowiedzi i sugestie.

    1 4
  • #2 11 Lut 2014 20:54
    tkoziol

    Poziom 19  

    sam sobie odpowiedziałeś na pytanie turbina goni olej najpierw ją zrób potem kup zawór egr bo inaczej go uszkodzisz

    0
  • #3 11 Lut 2014 21:03
    przemas19694
    Poziom 14  

    Krótko mówiąc nie ma co wymieniać zaworu EGR przed naprawą turbiny. Czy po naprawie turbiny wystarczy czyszczenie EGR, czy jednak trzeba go wymienić? Zawsze chodzi o pieniądze;(

    0
  • #4 04 Sty 2015 17:43
    Jan.R
    Poziom 1  

    Jakiś czas temu miałem problemy z samochodem (Hyundai Tucson, silnik 2.0 140KM, diesel). Ok. 5 miesięcy wcześniej zaobserwowałem wzrost zużycia paliwa. Podejrzenia padły na zły flirt lub złe paliwo. Wymieniłem filtr, ale to nic nie zmieniło. Następnie pojawiły się problemy z uruchomieniem. Auto zapalało, a po kilku sekundach gasło. Po kilkukrotnych próbach, silnik zapalał. Podczas prób uruchomienia pojawiał się dziwny, metaliczny zapach spalin oraz zauważyłem słabą reakcję silnika na pedał gazu. Moment przyspieszenia był gwałtowniejszy. Problem z zapaleniem pojawił się również przy rozgrzanym silniku, gdy próbowałem ruszyć po kilkuminutowym przestoju. Znajomy mechanik po podpięciu komputera do złącza diagnostycznego sczytał komunikat o błędzie czujnika położenia wału korbowego (impulsator). Po zresetowaniu usterki silnik zapalił i miał problemy z wejściem na obroty. Po dłuższej chwili udało się, samochód pracował normalnie. Następnego dnia znów wystąpił problem z zapaleniem. Po kolejnym zresetowaniu błędu silnik nie wchodził na obroty. Wymieniłem czujnik . Zapaliła się kontrolka „check engine”. Próbowałem rozłączyć akumulator, co powinno usunąć błąd. Następnego dnia podczas próby uruchomienia silnika błąd zniknął, ale silnik nie wchodził na obroty. Następnie znalazłem informację, że niestabilna praca silnika, spadek mocy i osiągów, trudności z zapalaniem, zapalenie kontrolki „check engine” oraz zwiększone zużycie paliwa mogą świadczyć o zanieczyszczeniu zaworu EGR oraz po części zanieczyszczony filtr DPF. Po przeczyszczeniu zanieczyszczonego zaworu EGR (zablokowanie przepustnicy przez zanieczyszczenia ze spalin) wszystkie problemy zniknęły. Samochód zapalił i od tamtej pory pracuje prawidłowo. :D

    0
  • #5 16 Mar 2016 18:04
    przemas19694
    Poziom 14  

    Witam po dłuższej nieobecności. Dałem sobie spokój z wymianą zaworu EGR. W międzyczasie "ukręciłem" wał korbowy w silniku! Okazuje się, że w silnikach 113KM jest to usterka czasami zdarzająca się. Opiłki metalu dostały się z olejem do turbiny i też ją uszkodziły. Jak usłyszałem od mechanika kwotę wymiany silnika, sprzedałem samochód. Nigdy więcej używanego diesla!!!

    1