Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pierwsze auto do 6,5 tys.

domin2114 11 Lut 2014 20:37 7059 40
  • #1 11 Lut 2014 20:37
    domin2114
    Poziom 8  

    Witam planuje zakup pierwszego auto do 6,5 tys. jestem studentem i przyszedł czas na zakup czegoś dla siebie. Stawiam na auto z LPG , myślałem nad VW Passat'em b5, Volvo V40, lub Audi a4 b5, silnik minimum 1,8 cmm, roczniki 1997 r. - 1999 r. Co sądzicie o tych modelach ? czy może pchać się w innym kierunku ? Moje piorytety to żeby samochód był w miarę ekonomiczny, niezawodny( trudno mówić o niezawodności pojazdu 16 letniego no ale ;)) , "żeby się prezentował xD ".

    0 29
  • #2 11 Lut 2014 20:59
    Frogi221
    Poziom 10  

    Wg mnie, najlepszy dla Ciebie był by Opel Vectra w "opakowaniu" B lub C. Sam miałem Opla Vectre B z silnikiem 1.8. Spalanie wynosiło 6-6.5 na 100 KM. Oczywiście benzyna, bez gazu. A tobie polecam go! Bardzo dobry sprzęt. Audi A4 nie polecam. Sąsiad posiada i co kilka lat zawieszenie do wymiany. Bynajmniej na podlasiu, na tych drogach.

    1
  • #3 11 Lut 2014 21:03
    domin2114
    Poziom 8  

    Szczerze myślałem o Vectrze, ale słyszałem, że lubi go rdza i jest paliwo żerny ;/

    0
  • #4 11 Lut 2014 21:09
    Frogi221
    Poziom 10  

    domin2114, u mnie rdzę jedynie było widać między progiem, a drzwiami ale to odrobinę. Bynajmniej w C, u kolegi nie ma póki co. Co do paliwa, jeżeli wszystko jest ok. powinien brać ok. 6-7 litrów na 100 KM. U mnie czujnik położenia wału był rozwalony i samochód brał aż 9 litrów! :O Po wymienieniu czujnika brał 6 litrów.

    0
  • #5 11 Lut 2014 21:13
    domin2114
    Poziom 8  

    Przeglądając oferty to autko dość konkurencyjne cenowo ;) a jak wygląda komfort jazdy ? Bo szczerze się przyznam nie siedziałem nawet w takim xD

    0
  • #6 11 Lut 2014 21:15
    Frogi221
    Poziom 10  

    Jeździłem Oplem Vectrą B i powiem, że nawet komfortowo, wygodnie, i te ruszanie nim, leciutkie ;).

    0
  • #7 11 Lut 2014 22:08
    my41s
    Poziom 32  

    Vectra B jakaś zadbana byłaby w porządku. Tylko wątpię w te 7l/100km. Twoje wybory (może oprócz volvo) - za te pieniądze to będzie złom...

    domin2114 napisał:
    silnik minimum 1,8

    Za ubezpieczenie więc sam raczej płacił nie będziesz? :)
    domin2114 napisał:
    żeby samochód był w miarę ekonomiczny, niezawodny( trudno mówić o niezawodności pojazdu 16 letniego no ale :wink:)

    Toyota Corolla, Yaris/Starlet, przy czym raczej nie będzie
    domin2114 napisał:
    się prezentował

    0
  • #8 11 Lut 2014 22:22
    krau
    Poziom 20  

    A może Xantia II gen. Bardzo przyjemne autko, a niedoceniane. A i złodzieje nie chcą tego kraść. :D

    -1
  • #9 11 Lut 2014 22:28
    my41s
    Poziom 32  

    To ja jeszcze bym dołożył:
    Peugeot 406 i Fiata Albea (może i nawet Stilo), Forda Mondeo lub Focusa, Lancię Lybra.

    0
  • #10 11 Lut 2014 22:37
    cikol
    Poziom 27  

    e30/e36 318is. Silnik na łańcuchu o całkiem przyjemnych osiągach i utrzymaniu

    0
  • #11 11 Lut 2014 22:38
    domin2114
    Poziom 8  

    oczywiscie , że samochód ubezpieczony na tzw. "Babcie " ;) takie czasy, Focus wyglada nade interesująco chodź najbardziej jestem za Volvo, jak na tamte czasy posiada prawie wszystko i wizualnie tez nie wyglada źle. ;)

    0
  • #12 11 Lut 2014 22:44
    bartol84
    Poziom 7  

    Witam
    Polecałbym także Peugeota 406 po lifcie (czym młodszy tym się lepiej prezentował).
    Audi 1.8T :) z lpg. Passaty tez miały te silniki ale w poprzek (passat większy w środku).

    Teraz jeszcze pytanie: 6.5 tys to za samo auto czy łączny koszt z przerejestrowaniem i wstępnymi wymianami podstawowymi jak olej, rozrząd itp ?

    0
  • #13 11 Lut 2014 22:47
    my41s
    Poziom 32  

    bartol84 napisał:
    Audi 1.8T :) z lpg. Passaty tez miały te silniki ale w poprzek (passat większy w środku).

    Ja natomiast w tej cenie trzymał bym się z daleka od Audi/VW. Może jeszcze Seaty by jakoś uszły... Ibiza II FL/Cordoba jest nawet całkiem fajnym autkiem. Na początek w sam raz.

    0
  • #14 11 Lut 2014 23:01
    bartol84
    Poziom 7  

    my41s napisał:
    a natomiast w tej cenie trzymał bym się z daleka od Audi/VW.


    Owszem. Ale turbo daje frajdę z jazdy kiedy trzeba a kiedy nie trzeba to potrafi spalanie utrzymać w znośnym przedziale.

    Dodałbym jeszcze do rozmyślenia Audi A6 C4 ale z silnikiem 1.8 125KM. Już był to sensowny silnik pod względem konstrukcji i eksploatacji (do jazdy bez szaleństwa) a zawieszenie jeszcze miało jeden wahacz z przodu a nie 4 na koło. No i wyposażenie komfortowe. Tylko wymiary auta no i nie wiem czy cena by była w przedziale :)

    0
  • #15 12 Lut 2014 11:45
    Alfred_92
    Poziom 32  

    bartol84 napisał:
    my41s napisał:

    Dodałbym jeszcze do rozmyślenia Audi A6 C5 ale z silnikiem 1.8 125KM. Już był to sensowny silnik pod względem konstrukcji i eksploatacji (do jazdy bez szaleństwa) a zawieszenie jeszcze miało jeden wahacz z przodu a nie 4 na koło. No i wyposażenie komfortowe. Tylko wymiary auta no i nie wiem czy cena by była w przedziale :)

    W tej cenie to tylko rozklekotane 2.5 tdi i zazwyczaj w automacie.
    Powiem szczerze że stoję przed podobnym wyborem co kolega i w podobnym budżecie, z tą różnicą że samochód dla mnie musi być duży ze względy na mój wzrost (203 cm), natomiast vectry b staram się unikać jak tylko mogę (chociaż początkowo też za nią się rozglądałem) a to ze względu na wszechobecną korozję oraz mizerne prowadzenie, pod tym względem dużo lepiej wypada peugeot 406 którego koszty utrzymania też są stosunkowo niskie.

    0
  • #16 12 Lut 2014 14:00
    my41s
    Poziom 32  

    Alfred_92 napisał:
    z tą różnicą że samochód dla mnie musi być duży ze względy na mój wzrost (203 cm),

    Widziałbym jakiegoś minivana :)

    0
  • #17 12 Lut 2014 16:52
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Nie podobają mi się takie autobusy :D

    Dodano po 8 [minuty]:

    Alfred_92 napisał:
    Nie podobają mi się takie autobusy :D

    Auta za którymi ja się rozglądam to Volvo 850/s70/v70, Lancia Kappa, ew Volkswagen Passat b5, Audi A6 c4 oraz e39. Jestem świadom że te auta w tej cenie będą co najwyżej w stanie średnim, dlatego rozmyślam nad tymi dwoma niemcami ze wzgl. na ceny części, bo koszty mechaników mi odchodzą. Ja w sumie za samochodem niespiesznie rozglądałem się już od roku, ale teraz kiedy blacharka w moim aucie jest już w stanie mało zdatnym do użytku pora zacząć szukać auta energiczniej. Najchętniej kupiłbym samochód z uszkodzonym silnikiem za adekwatną cenę, niestety czy to w przypadku Passata czy a6 c4 jest ciężkie.

    0
  • #18 12 Lut 2014 18:45
    domin2114
    Poziom 8  

    Chyba postawię na v40 zagazowanego. Może ma ktoś jakieś doświadczenia co do tego modelu ? jak znosi gaz , rdze ? ;)
    do bartol84 zamierzam kupić do 6,5 tys a o rejestracje i wymianę olei bede się martwił później ;)

    Dodano po 4 [minuty]:

    A może Audi a4 b5 ale sięgnąć po rocznik 96 i szukać zadbanej ?

    0
  • #19 12 Lut 2014 20:28
    Alfred_92
    Poziom 32  

    A4 b5 zadbanej w tych pieniądzach w tym kraju raczej nie znajdziesz, zdatną do jazdy owszem. Co do V40 to sprawdzić czy nie cieknie skrzynia, czy progi i podłoga cała, ale to z resztą norma w przypadku sprawdzania każdego auta. Zapomniałbym staraj się unikać v40/s40 zagazowanego z silnikiem 1.8(to są silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny-silniki mitsubishi i zagazowane sprawiają więcej kłopotu niż to warte).

    0
  • #20 13 Lut 2014 17:08
    wichurewicz
    Poziom 24  

    1.8T lub E39 za 6500 zł. Oto co znaczy życie na krawędzi.

    0
  • #21 13 Lut 2014 17:12
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Poza Vectrą B wszystko w tej cenie będzie życiem na krawędzi. Natomiast Vectra już sama w sobie jest życie na krawędzi przez korozję.

    0
  • #22 13 Lut 2014 17:54
    marsi253
    Poziom 9  

    audi a4 w oplu sypie się karoseria:)

    0
  • #23 13 Lut 2014 18:09
    krzysiek1959
    Użytkownik obserwowany

    Witam.Kolego Damianie weż pod uwagę późniejsze naprawy.Jeżdziłem kilkoma zachodnimi markami i wiem jakie drogie są części zamienne.

    0
  • #24 13 Lut 2014 18:35
    Alfred_92
    Poziom 32  

    krzysiek1959 napisał:
    Witam.Kolego Damianie weż pod uwagę późniejsze naprawy.Jeżdziłem kilkoma zachodnimi markami i wiem jakie drogie są części zamienne.

    Z VAGiem raczej nie będzie zbyt drogo poza zawieszeniem (chociaż tutaj też nie jest źle wbrew obiegowej opinii). Ogólnie to trzeba mieć szczęście i tyle (u mnie w samochodzie dla przykładu 90% części mechanicznych jest jeszcze oryginalnych z 1990r (łącznie z termostatem :D ), natomiast karoseria już się poddała.

    0
  • #25 13 Lut 2014 19:18
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Jak ma się prezentować, to nie musi jeździć przecież. Chociaż komu można obecnie zaimponować starym Audi albo Volkswagenem to nie wiem, ale boję się pytać.

    0
  • #26 13 Lut 2014 19:28
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Nikomu, ale eksploatacja tych samochodów suma sumarum wychodzi najtaniej ze wzgl na ogromny wybór zamienników.

    0
  • #27 13 Lut 2014 19:42
    wichurewicz
    Poziom 24  

    No bez żartów, 1.8T za 6500 zł nie będzie tanie w eksploatacji pod żadnym względem.

    A zamienniki mają też inne marki, więc argument słaby. Może jakby chodziło o kompletną egzotykę w stylu jakichś amerykańskich dziwadeł albo krótkoseryjnych modeli, to jeszcze, ale nic takiego się nie pojawiało tutaj. Fiat ma oryginalne części nieraz śmiesznie tanie, co dopiero zamienniki. Podobnie Opel, Daewoo i wielu innych.

    0
  • #28 13 Lut 2014 22:12
    Alfred_92
    Poziom 32  

    No dobra to od siebie mogę dorzucić Peugeota 406, ceny części zaskakująco tanie w porównaniu z innymi francuzami, ponadto całkiem przyjemne auto.

    0
  • #29 13 Lut 2014 23:14
    bartol84
    Poziom 7  

    Miałem przyjemność prowadzić volvo 850 kombi z silnikiem 2.5. ekstra maszyna, trwały silnik ale gniły trochę. Nie wiem jak z częściami itp ale prowadzenie, komfort jazdy bardzo na plus. Z tego co kolega-pasjonat marki mi opowiadał to już v70 nie były takie dobre jak 850 pod względem trwałości elementów (zorientowali się jak wszyscy że to się nie opłaca). Jak się trafi dobry stan 850 polecam kupić.


    Odnośnie audi a4 b5 1.8T z 95 mam wgląd do samochodu kolegi od 3 lat. Po kupnie wymienił turbo na regenerowane, rozrząd,olej, któreś wahacze (zamiennik), zamontował nowy gaz to do tej pory nie miał z nią drastycznych problemów (sprzęgło jeszcze nie wymieniane a przejechał 60 tys/na liczniku obecnie 260tys). Przez ten czas jeździł po Polsce a potem zagraniczne wypady. Turbo się przydawało na trasie. Realne spalanie na trasie 2000 km mieliśmy 12 litrów gazu (prędkości 130-150) full zapakowane auto. Po mieście 12-15 ale normalna jazda, przy "zabawach" i kręceniu do odcięcia spalanie 25. Po tylu latach mogę spokojnie powiedzieć że 1.8T nie robi dużo większych kosztów niż inne auta, warunkiem było kupienie niezajeżdżonego auta co jest możliwe. Sam rozważam Sharana z 1.8t bo przekonałem się do tego silnika a nie tdi.

    0
  • #30 13 Lut 2014 23:23
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Serio 850 gniły ? w v70/s70 tego problemu nie ma. A dwa że takie 2.5 swoje wypije nawet w gazie. Ja osobiście poluję na Lancię Kappę JTD, ale ciężko w mojej okolicy znaleźć z jtd. Jestem świadom że najtaniej nie będzie ale samo auto mnie urzekło i przede wszystkim się w nim wygodnie mieszczę.

    0