Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra h 1,3 cdti - wyciek oleju z wydechu

11 Lut 2014 21:23 4974 13
  • Poziom 9  
    Opel Astra 3 z silnikiem 1,3 d . Auto od 2012 roku stało nie ruszane ,do teraz .Po odpaleniu z tłumnika końcowego wydostała się maź oleista czarna . Auto raczej nie ma utraty mocy i nie traci oleju . Olej w układzie chłodzenia niestety nie mogę stwierdzić czy poprzednio był ,bo nie było płynu , dopiero teraz napełniony został układ . W nowym płynie nie ma oleju . Była uszkodzona chłodnica intercoler (potrzaskana ) , z którego po demontażu wylałem trochę oleju i oczywiście wymieniłem chłodnice . Zauważyłem też , że chłodnica oleju jest cała w oleju . Auto odkupiłem po kolizji . Odpala bardzo dobrze , przebieg 145 tyś , rok auta 2006 .
    Nie wiem czy przyczyną jest uszkodzenie turbiny czy też długi czas stania auta , mam namyśli uszkodzenie zaworów uszczelniaczy ? Może to efekt odpalania silnika bez płynu chłodniczego ( przegrzanie ) . Płyn chłodniczy wyciek - uszkodzona chłodnica podczas wypadku . Ale w tym stanie mógł go ktoś odpalać i przegrzać .
    Może Koledzy podpowiedzą co może być przyczyną i od czego zacząć szukać ?
  • Moderator Samochody
    Podczas jazdy kopci na biało niebiesko, czy czuć w spalinach zapach oleju?
  • Poziom 9  
    Niestety nie jeździłem tym autem za wiele i zaraz po zobaczeniu tej kałuży ( mazi ) na betonie w garażu już nigdzie nie jeździłem . Dym raczej czarny . Spaliny strasznie śmierdzą i nie tak jak wcześniej - chyba czuć spalony olej .

    Dodano po 11 [minuty]:

    Zapomniałem dodać . Po konkretniejszych oględzinach po zakupie auta stwierdziłem ,że jest odcięta sonda lambda ( zapewni by nie pokazywała błędów ) . Oczywiście naprawiłem usterkę
  • Poziom 12  
    Napewno masz padniete turbo, sprawdz jakie sa luzy na wirniku, stawiam ze beda ogromne
  • Poziom 9  
    Odkręciłem turbinę - luzów na wirniku niema i turbina oprócz normalnego nalotu nagaru nie ma zabrudzeń oleju . Katalizator też nie kipi olejem . Po obejrzeniu stanu tłumników wydaje mi się że był końcowy tłumnik wymieniany naj widocznie na używany. Nie wiem co dalej sprawdzić ? Koledzy jak wypłukać tłumnik ?
  • Poziom 12  
    To auto rozgrzej porzadnie i pojezdzij Na dobrej ropie, moze to sie stalo od stania, po tak dlugim staniu proponowalbym pozmieniac wszystkie oleje i filtry no i rozrzad
  • Poziom 39  
    Płyn w chłodnicy jest, olej w silniku też (przydałaby się wymiana), zalej świeże paliwo i przejedź parę km żeby się nagrzało to co ma się nagrzać i wtedy jak będą niepokojące objawy to się martw. To co masz na betonie to pewnie sadze z tłumika pomieszane z wodą co się skropliła w wydechu bo zimno. Jak spaliny cię gryzły w oczy tzn że nie spala dobrze paliwa - tu wtryskiwacze, stare paliwo albo po postu długo nie pracował.
  • Poziom 9  
    Po założeniu turbiny ponownie odpaliłem samochód na ok 30 minut i obserwowałem spaliny i obroty , troch niepokoi mnie " cykanie " silnika większe po dodaniu gazu i puszczeniu pedała gazu na wolnych obrotach dźwięk trochę mniejszy . Spaliny już nie są czarne , raczej białe , ale nie kłęby dymu . Trochę martwi mnie że nie wskazuje temperatury silnika oraz nie załączyły się wentylatory . Ale muszę poszukać może spalony bezpiecznik ,lub tak jak czujnik temperatury zewnętrznej był skradziony odcięty .(Co Polacy potrafią zrobić aby zarobić ) Założyłem czujnik temperatury zewnętrznej od opla corsy b bo taki na razie miałem lecz niema wskazania temperatury zewnętrznej na zegarze . Może być to ten sam bezpiecznik co do temperatury silnika ? Oczywiście olej jest w silniku czarny jak smoła muszę go wymienić ., tylko że nie wiem na jaki , nie wiem jaki był zastosowany , chyba najlepszym wyjściem będzie zastosować półsyntetyk . Koledzy w którym miejscu są wskazania temperatury oraz gdzie jest czujnik temperatury silnika ? Jaki olej zastosować ? Który bezpiecznik jest od temperatury silnika i temperatury zewnętrznej ? Na jakich przewodach był założony czujnik temperatury zewnętrznej ? Może pomyliłem wtyki .W mojej astrze niema świateł halogenów przednich ale wtyczki do nich są . Czujniki temperatury zewnętrznej jak we wszystkich oplach są na zderzaku po stronie lewej ?
  • Poziom 21  
    rafal k71 napisał:
    przebieg 145 tyś , rok auta 2006
    rafal k71 napisał:
    Oczywiście olej jest w silniku czarny jak smoła muszę go wymienić ., tylko że nie wiem na jaki , nie wiem jaki był zastosowany , chyba najlepszym wyjściem będzie zastosować półsyntetyk .


    Półsyntetyk to ostateczność w tym silniku. W oryginale jest 0W30, Jeśli przebieg wiarygodny to zastosowałbym 5W30.
  • Poziom 10  
    turbo pewnie bylo zmieniane, tylko olej w wydechu pozostal, albo zalozony tlumik od auta, w ktorym kiedys padlo turbo i wywalilo olej w wydech. mialem taki przypadek juz
  • Poziom 9  
    Wymieniłem olej na półsyntetyk wymieniłem filtr oleju i wymieniłem płyn chłodniczy . przejechałem autem kilkadziesiąt kilometrów i wydaje mi się ,że problem z kopceniem przestał być problemem .Znalazłem przyczynę niepokazywania temperatury zewnętrznej , uszkodzony czujnik ten co zastosowałem , zakupiłem czujnik z potrzaskanego opla tigry i auto już pokazuje temperaturę zewnętrzną . Problem mam tylko z odczytaniem temperatury silnika proszę o podpowiedz .
  • Poziom 15  
    Polsyntetyk? Ktos ci to doradzil czy sam na to wpadles? Tylko i wylacznie syntetyk!!! Zlej to scierwo czym predzej i kup porzadny syntetyk spelniajacy normy dla tego silnika
  • Poziom 23  
    slider2002 napisał:
    Polsyntetyk? Ktos ci to doradzil czy sam na to wpadles? Tylko i wylacznie syntetyk!!! Zlej to scierwo czym predzej i kup porzadny syntetyk spelniajacy normy dla tego silnika

    GM wystarczy, żadnych cudów tam nie trzeba.
  • Poziom 9  
    auto chodzi już dobrze lecz nie mogę do tej pory odczytać temperatury silnika .