Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pilarka stihl ms 181/c - zatarty tłok w cylindrze

maxtronix 11 Feb 2014 21:47 9018 30
Bosch
  • #1
    maxtronix
    Level 13  
    Poszukuję tłoka do w/w piły, dodam że od ms181 nie pasuje, są w nim trochę inne kanały i myślę, że to nie będzie chodzić. Może ktoś wie, gdzie można kupić oryginał?
  • Bosch
  • #2
    kamilo23
    Level 21  
    U dilera stihla nie ma? allegro? sklepy internetowe?
  • #3
    shinto
    Level 18  
    Witam. Wejdź na stronę firmy Las i ogród, a jeśli oni nie mają, strona firmy Wimet w Poznaniu.
  • Bosch
  • #5
    shinto
    Level 18  
    Ty kolego masz chyba baaardzo zły dzień..czy to tylko jeden z wielu?Pisz albo radę skoro kolega ma problem a wie że to i to nie pasuje,albo nie pisz wcale.Te cylindry wcale nie są takie same,tak na marginesie.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    hevet2
    Level 31  
    shinto wrote:
    Ty kolego masz chyba baaardzo zły dzień..czy to tylko jeden z wielu?Pisz albo radę skoro kolega ma problem a wie że to i to nie pasuje,albo nie pisz wcale.Te cylindry wcale nie są takie same,tak na marginesie.

    W przeciwieństwie do Ciebie piszę o tym czego jestem prawie pewien (mam tą piłę)
    Jak kolega Ojdyr zauważył to te same silniki. Kolega, który założył temat porównywał chyba z tłokiem od MS 180 i jest on inny. Tłoków do Ms 181 choćby na alle... jest do zatrzęsienia.
  • #8
    Tomekk06
    Level 12  
    W 181 były 2 cylindry różniące się ożebrowaniem
  • #9
    shinto
    Level 18  
    Kolega który założył ten post miał prawo pomylić cylinder z tłokiem. Widziałeś w jakimkolwiek tłoku kanały? Przecież wiesz o czym piszesz, na pewno?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Starczy już tej nonsensownej wymiany zdań. Nic nie wnoszą i szkoda czasu na jałowe dyskusje. Pozdrawiam.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    shinto
    Level 18  
    Masz rację ojdyr. Potraktuję poważnie twoją sugestię.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    kamilo23
    Level 21  
    Kolego nie zawsze tak jest że musi od razu być inny tłok. Odkręcana pokrywa kanałów daje lepsze dojście, jeśli trzeba wyczyścić cylinder z nagaru.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    Tomekk06
    Level 12  
    kamilo23 wrote:
    Kolego nie zawsze tak jest że musi od razu być inny tłok. Odkręcana pokrywa kanałów daje lepsze dojście, jeśli trzeba wyczyścić cylinder z nagaru.


    Nie zawsze lecz w tych cylindrach są różne.
  • #17
    kamilo23
    Level 21  
    No ale przecież pisze ci jak byk, że zostały zmienione ożebrowania cylindra a nie tłoki.
  • #18
    Tomekk06
    Level 12  
    kamilo23 wrote:
    No ale przecież pisze ci jak byk, że zostały zmienione ożebrowania cylindra a nie tłoki.


    Pilarka stihl ms 181/c - zatarty tłok w cylindrze

    No a przecież Ci pisałem, że zostały zmienione to trzeba Ci dowody pokazywać.
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    maxtronix
    Level 13  
    Pilarka stihl ms 181/c - zatarty tłok w cylindrze
    Bardzo proszę, teraz zapraszam do dyskusji. Różnic jest kilka: grubsze pierścienie, osadzenie dolnego to prawie 1mm za nisko, obydwa kanały są inne.
  • #22
    Waldemar z Kaszub
    Level 29  
    najważniejsza w tym układzie jest odległość od od osi sworznia do denka tłoka . Jak jest identyczna to zakładaj. Oczywiście zakładam, że średnica jest identyczna.

    .
  • #23
    Tomekk06
    Level 12  
    Waldemar z Kaszub wrote:
    najważniejsza w tym układzie jest odległość od od osi sworznia do denka tłoka . Jak jest identyczna to zakładaj. Oczywiście zakładam, że średnica jest identyczna.

    .


    Jakby tak było to by nie wprowadzali innego kształtu tłoka, kup odpowiedni do Twojego cylindra.

    A pierścienie w obu tłokach oryginalnych oczywiście są takie same różnica jest tylko w kształcie tłoka
  • #24
    Waldemar z Kaszub
    Level 29  
    Niejednokrotnie zmieniałem tłoki w dwusuwach i najważniejszą sprawą jest właśnie dystans sworzeń - denko. O ile nie występują kołki ustalające pierścienie. Czyli pierścień jest pływający.
  • #25
    User removed account
    User removed account  
  • #26
    maxtronix
    Level 13  
    Gołym okiem widać różnicę między pierścieniami, ale jak mi się wydaje to nie jest to aż tak ważne, najważniejsze są kanały, skoro w cylindrze są wycięte podobne kanały jak w tłoku to o czymś świadczy. Niestety przeryłem allegro i innych handlarzy, ale z miernym skutkiem.
  • #27
    User removed account
    User removed account  
  • #28
    hevet2
    Level 31  
    Na allegro jest cały używany silnik jeżeli gaźnik i reszta jest takie same.Ewentualnie serwis i mnóstwo pieniędzy. Jeżeli możesz wrzuć jeszcze zdjęcie cylindra. Po wszystkich bym się spodziewał takiej mnogości rozwiązań ale nie po Stihlu (ale cóż Stihl made in China).
  • #29
    Tomekk06
    Level 12  
    ojdyr wrote:
    Po numerze części szukałeś, nowy tłok ma kod 1139 030 2005 a stary 1139 030 2003

    Jeżeli chcesz mieć oryginał to, idź do serwisu Stihla, weź sporo kasy i dostaniesz bez problemu.

    Na Allegro to jakieś chińskie badziewie dostaniesz.
    Na niemieckich stronach można kupić za 70 euro plus przesyłka.


    2002 nie 2003 tłok kosztuje 160 -170 zł. Różnica między pierścieniami wynika z tego że masz zamiennik w oryginale jest jeden numer katalogowy na pierścienie 11300343002 i występują w obu tłokach
  • #30
    maxtronix
    Level 13  
    Niestety ten silnik z allegro jest trochę inny, ja mam taki cylinder jaki jest na zdjęciu, które wrzucił kol.Tomek (zdjęcie po prawej) i jak widać nie podejdzie gaźnik. Z tego co piszecie to powinien być tłok 2002 czy 2005, na moim od spodu pisze:1139 0566A, a na denku jest strzałka, która mówi chyba o kierunku wylotu spalin i nr:1k2 20:49 10 300, więc jaki może być nr tego wynalazku?