Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pilarka stihl ms 181/c - zatarty tłok w cylindrze

maxtronix 11 Feb 2014 21:47 9939 30
  • #1
    maxtronix
    Level 13  
    Poszukuję tłoka do w/w piły, dodam że od ms181 nie pasuje, są w nim trochę inne kanały i myślę, że to nie będzie chodzić. Może ktoś wie, gdzie można kupić oryginał?
  • #2
    kamilo23
    Level 21  
    U dilera stihla nie ma? allegro? sklepy internetowe?
  • #3
    shinto
    Level 18  
    Witam. Wejdź na stronę firmy Las i ogród, a jeśli oni nie mają, strona firmy Wimet w Poznaniu.
  • #5
    shinto
    Level 18  
    Ty kolego masz chyba baaardzo zły dzień..czy to tylko jeden z wielu?Pisz albo radę skoro kolega ma problem a wie że to i to nie pasuje,albo nie pisz wcale.Te cylindry wcale nie są takie same,tak na marginesie.
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    hevet2
    Level 32  
    shinto wrote:
    Ty kolego masz chyba baaardzo zły dzień..czy to tylko jeden z wielu?Pisz albo radę skoro kolega ma problem a wie że to i to nie pasuje,albo nie pisz wcale.Te cylindry wcale nie są takie same,tak na marginesie.

    W przeciwieństwie do Ciebie piszę o tym czego jestem prawie pewien (mam tą piłę)
    Jak kolega Ojdyr zauważył to te same silniki. Kolega, który założył temat porównywał chyba z tłokiem od MS 180 i jest on inny. Tłoków do Ms 181 choćby na alle... jest do zatrzęsienia.
  • #8
    Tomekk06
    Level 13  
    W 181 były 2 cylindry różniące się ożebrowaniem
  • #9
    shinto
    Level 18  
    Kolega który założył ten post miał prawo pomylić cylinder z tłokiem. Widziałeś w jakimkolwiek tłoku kanały? Przecież wiesz o czym piszesz, na pewno?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Starczy już tej nonsensownej wymiany zdań. Nic nie wnoszą i szkoda czasu na jałowe dyskusje. Pozdrawiam.
  • #10
    Anonymous
    Anonymous  
  • #11
    shinto
    Level 18  
    Masz rację ojdyr. Potraktuję poważnie twoją sugestię.
  • #13
    Anonymous
    Anonymous  
  • #14
    kamilo23
    Level 21  
    Kolego nie zawsze tak jest że musi od razu być inny tłok. Odkręcana pokrywa kanałów daje lepsze dojście, jeśli trzeba wyczyścić cylinder z nagaru.
  • #15
    Anonymous
    Anonymous  
  • #16
    Tomekk06
    Level 13  
    kamilo23 wrote:
    Kolego nie zawsze tak jest że musi od razu być inny tłok. Odkręcana pokrywa kanałów daje lepsze dojście, jeśli trzeba wyczyścić cylinder z nagaru.


    Nie zawsze lecz w tych cylindrach są różne.
  • #17
    kamilo23
    Level 21  
    No ale przecież pisze ci jak byk, że zostały zmienione ożebrowania cylindra a nie tłoki.
  • #18
    Tomekk06
    Level 13  
    kamilo23 wrote:
    No ale przecież pisze ci jak byk, że zostały zmienione ożebrowania cylindra a nie tłoki.


    Pilarka stihl ms 181/c - zatarty tłok w cylindrze

    No a przecież Ci pisałem, że zostały zmienione to trzeba Ci dowody pokazywać.
  • #19
    Anonymous
    Anonymous  
  • #21
    maxtronix
    Level 13  
    Pilarka stihl ms 181/c - zatarty tłok w cylindrze
    Bardzo proszę, teraz zapraszam do dyskusji. Różnic jest kilka: grubsze pierścienie, osadzenie dolnego to prawie 1mm za nisko, obydwa kanały są inne.
  • #22
    Waldemar z Kaszub
    Level 29  
    najważniejsza w tym układzie jest odległość od od osi sworznia do denka tłoka . Jak jest identyczna to zakładaj. Oczywiście zakładam, że średnica jest identyczna.

    .
  • #23
    Tomekk06
    Level 13  
    Waldemar z Kaszub wrote:
    najważniejsza w tym układzie jest odległość od od osi sworznia do denka tłoka . Jak jest identyczna to zakładaj. Oczywiście zakładam, że średnica jest identyczna.

    .


    Jakby tak było to by nie wprowadzali innego kształtu tłoka, kup odpowiedni do Twojego cylindra.

    A pierścienie w obu tłokach oryginalnych oczywiście są takie same różnica jest tylko w kształcie tłoka
  • #24
    Waldemar z Kaszub
    Level 29  
    Niejednokrotnie zmieniałem tłoki w dwusuwach i najważniejszą sprawą jest właśnie dystans sworzeń - denko. O ile nie występują kołki ustalające pierścienie. Czyli pierścień jest pływający.
  • #25
    Anonymous
    Anonymous  
  • #26
    maxtronix
    Level 13  
    Gołym okiem widać różnicę między pierścieniami, ale jak mi się wydaje to nie jest to aż tak ważne, najważniejsze są kanały, skoro w cylindrze są wycięte podobne kanały jak w tłoku to o czymś świadczy. Niestety przeryłem allegro i innych handlarzy, ale z miernym skutkiem.
  • #27
    Anonymous
    Anonymous  
  • #28
    hevet2
    Level 32  
    Na allegro jest cały używany silnik jeżeli gaźnik i reszta jest takie same.Ewentualnie serwis i mnóstwo pieniędzy. Jeżeli możesz wrzuć jeszcze zdjęcie cylindra. Po wszystkich bym się spodziewał takiej mnogości rozwiązań ale nie po Stihlu (ale cóż Stihl made in China).
  • #29
    Tomekk06
    Level 13  
    ojdyr wrote:
    Po numerze części szukałeś, nowy tłok ma kod 1139 030 2005 a stary 1139 030 2003

    Jeżeli chcesz mieć oryginał to, idź do serwisu Stihla, weź sporo kasy i dostaniesz bez problemu.

    Na Allegro to jakieś chińskie badziewie dostaniesz.
    Na niemieckich stronach można kupić za 70 euro plus przesyłka.


    2002 nie 2003 tłok kosztuje 160 -170 zł. Różnica między pierścieniami wynika z tego że masz zamiennik w oryginale jest jeden numer katalogowy na pierścienie 11300343002 i występują w obu tłokach
  • #30
    maxtronix
    Level 13  
    Niestety ten silnik z allegro jest trochę inny, ja mam taki cylinder jaki jest na zdjęciu, które wrzucił kol.Tomek (zdjęcie po prawej) i jak widać nie podejdzie gaźnik. Z tego co piszecie to powinien być tłok 2002 czy 2005, na moim od spodu pisze:1139 0566A, a na denku jest strzałka, która mówi chyba o kierunku wylotu spalin i nr:1k2 20:49 10 300, więc jaki może być nr tego wynalazku?