Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf III - świecąca się kontrolka oleju powyżej 2-3 tys obrotów

11 Lut 2014 22:46 8472 21
  • Poziom 19  
    Witam mój samochód to:
    VW Golf III
    1.6 Benzyna
    75KM , kod silnika AEE

    Samochód był po wypadku i wszystko było dobrze, ale nie był odpalaniu przez 2 miesiące ( przez brak aparatu zapłonowego. pożyczony był) po odpaleniu (i wstawieniu innego) po przygazowaniu do 2-3 tys obrotów zaczyna się świecić kontrolka od oleju. Do tego (chyba zawory) klekoczą kopci na biało i jest "masełko" na korku od oleju (nigdy tak nie było).
    W lato była robiona głowica (planowanie i uszczelka itp) i jest inny aparat zapłonowy.
    Co może być przyczyną? pozdrawiam.
  • Poziom 7  
    Jak kopci na biało to jest oznaka spalania płynu chłodzącego a "masełko" na korku to na 100% płyn chłodzący w oleju. Migająca kontrolka od ciśnienia oleju spowodowana jest tym, że pewnie ciśnienie z układu smarowania ucieka gdzieś przez szczeliny w głowicy lub uszczelce. Ja bym obstawiał uszkodzoną głowicę.
  • Poziom 19  
    Miał iść na sprzedaż czyli pewnie pójdzie za bezcen...
    Jak to sprawdzić? Jest to możliwe, że przez niskie temperatury i czas "samo z siebie" tak się zrobiło?
  • Poziom 12  
    Nie został zalany wodą w największe mrozy?
  • Poziom 19  
    Nie, cały czas miał płyn do chłodnicy
  • Poziom 12  
    Ewidentnie wygląda na pękniecie kanału olejowego w silniku, możliwe że w głowicy choć samo z siebie nie jest częstym zjawiskiem. Wypadek do tego nieprawidłowe dokręcenie głowicy mogło to spowodować.
    Niestety, raczej nic już z niego nie będzie, choć można zdjąć głowice, i zobaczyć czy czasem nie jest to wina tylko uszczelki.
  • Poziom 39  
    Pewnie nic mu nie jest a pewnie jak klepaliście blachy to kabelek od czujnika "spadł" i to cała przyczyna.
    Nie zawsze w takim przypadku jest tragedia z silnikiem - nad tymi kontrolkami czuwa jakaś elektronika i pewnie gdzieś tam jest problem.
  • Poziom 12  
    Kolego kwok, co ma: biały dym, "budyń" pod korkiem oleju, klekoczące zawory (spadek ciśnienia oleju?) i uciekające ciśnienie oleju przy wyższych obrotach do kontrolki?
  • Poziom 39  
    Biały dym - zimny zawilgocony wydech to i paruje.
    Budyń - jest zima to i budyń się zbiera, budyń zniknie po kilkuset km na raz. W moim też jest zimą bo robię dwa razy dziennie po 12km i skropliny wody z silnika nie mają się kiedy wyparować.
    Klekot zaworów - silnik długo stał, z popychaczy wycisnęło olej i trochę musi potrwać żeby się napełniły. Faktem jest że trzeba sprawdzić czy idzie olej na wałek bo duże ryzyko zatarcia wałka.
    Uciekające ciśnienie - tu jest taka sprawa że tak na prawdę nie wiadomo czy ciśnienie jest za słabe, bo to że kontrolka sobie mruga jeszcze o niczym nie świadczy - MANOMETR prawdę powie.
  • Poziom 12  
    Myślę że parowanie wydechu nie będzie tak intensywne, ale to tylko moje zdanie.
    Budyń musi mieć czas się zebrać, silnik musiałby popracować dłuższa chwile jeśli top by było tylko skroplenie się pary wodnej z powietrza (ilości minimalne).
    Jeśli hydraulika jest ok, to po odpaleniu, po chwili powinny się już uciszyć, szczególnie po przekręceniu do 3 tyś obrotów (nawet nie w pełni sprawne hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego potrafią się uciszyć - o ile jest ciśnienie oleju).
    Zgadzam się z tym nanometrem ew podpięciem prostego próbnika - żarówka - bezpośrednio pod czujnik ciśnienia (jeśli kolega dzony92 nie dysponuje nanometrem).
  • Poziom 19  
    Wstawiałem czujnik z innego golfa, to samo Wstawiałem po wypadku inny licznik (zamiana) może to być wina innego licznika?

    Niestety manometru nie mam. Jak podłączyć tą żarówke (plus pod wsuwkę a minus do masy?)
  • Poziom 12  
    Odwrotnie, plus z aku na żarówkę, drugi kabelek do czujnika. Czujnik to zwykły włącznik sterowany ciśnieniowo. Gdy ciśnienie jest odpowiednie, rozwiera styki (żarówka gaśnie), gdy ciśnienie jest zbyt niskie, styki są zwarte, żarówka się pali.
  • Poziom 19  
    VW Golf III - świecąca się kontrolka oleju powyżej 2-3 tys obrotów

    Mam nadzieję, że ten czujnik to czujnik oleju :)
    Przed zapaleniem świeci się żarówka, po odpaleniu gaśnie, po dodaniu gazu (tam gdzie się zapala smarowanie) dalej zgaszona (ale mimo to licznik piszczał)

    Dodano po 1 [godziny] 22 [minuty]:

    A możliwe jest te piszczenie innym licznikiem?
  • Poziom 12  
    Tak, to ten czujnik. Odpal samochód i niech pochodzi chwile. Czy zawory się uciszyły?
  • Poziom 39  
    Takie czujniki są dwa - szukaj drugiego ma inny kolor kształtem taki sam. Może być w głowicy albo na podstawie filtra oleju. Ten drugi działa odwrotnie - ciśnienie małe to żarówka nie świeci, ciśnienie duże to żarówka świeci.
    Kwestia popychaczy to praca silnika przez więcej niż chwilę. Jeśli były całkiem puste to trwa to nawet ze 20 min i to na podwyższonych obrotach - taka uroda popychaczy VW. Kiedyś jak wymieniałem to wyciskałem olej i takie były efekty, teraz jestem cwańszy i montuję jak są a odpalam po godzinie albo na drugi dzień.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Nigdy nie spotkałem w silnikach AEX lub AEE innego czujnika oleju, szczególnie w postawie filtra, bo takowej nie ma...
    O czymś nie wiem?
  • Poziom 39  
    Nie wczytywałem się jaki to silnik, jednak jeśli ten egzemplarz ma tylko jeden czujnik to znaczy że licznik jest od takiego co miał dwa i teraz będzie piszczeć. Żeby nie piszczało to trzeba odszukać, najlepiej na liczniku, który pin w złączu jest wyjściem do drugiego czujnika i zewrzeć go na stałe do masy.
  • Poziom 19  
    Dokładnie, tamten silnik ma dwa czujniki. Niedługo sprawadze z moim licznikiem i sie dowiem :)
  • Poziom 19  
    Na szczęscie okazało się, że to wina licznika.
    Wie ktoś jak to przelutować?
  • Poziom 19  
    Problem minął. Dałem mase do kabla przy 8 pinie i problem ustał.
    Wielkie dzięki za pomoc :D
    Naprawde pomogliście :)