Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III 1.6 Benzyna - Auto nie trzyma obrotów/gaśnie

12 Lut 2014 12:27 18759 7
  • Poziom 2  
    Witam,
    mój golf po odpaleniu nie utrzymuje sam obrotów, aby móc jechać muszę przez kilka minut wciskać pedał gazu (manipulując nim bo gdy np wcisnę za mocno to tak jak by odcinało dopływ paliwa, tak samo jak wciskam za słabo .. przeważnie to wygląda tak że wciskam ten pedał pulsacyjnie póki nie załapie na tyle abym mógł go po prostu utrzymywać w jednym położeniu) aż po pewnym czasie jak obroty nieco się ustabilizują na ok. 400 obr/min przełączam go na gaz bo na gazie po tym czasie trzyma obroty dobrze, z tym że mi chodzi o jazdę na benzynie która mimo tych kilku minut na postoju nadal nie jest możliwa gdyż autem szarpie lub gaśnie gdy puszczę pedał gazu.
    Proszę o jakieś podpowiedzi gdzie może być problem.
    Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Sprawdź na początek szczelność dolotu powietrza to jest rura od filtra powietrza i kolektor czy tam gdzieś nie łapie fałszywego powietrza. Jeśli jest wszystko dobrze to może to jest wina przepustnicy lub silniczka krokowego. Przepustnice można sprawdzić najłatwiej w ten sposób że ściągniesz rurę od filtra i w momencie dodawania i odejmowania gazu powinna pracować swobodnie.
  • Poziom 12  
    Witam.
    Zapieczone/zatarte wtryskiwacze benzyny. Zatankować trzeba ok 20 litrów benzyny i dodać nafty lub dodatków do czyszczenia wtryskiwaczy. Jeśli nie pomoże wymiana wtryskiwaczy
    .
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 2  
    Jeśli to kogoś zainteresuje to przyczyna okazała się zupełnie inna .. Wymieniłem części w silniku i wtryskiwacz i silniczek krokowy i 100 innych rzeczy przez co naprawa kilkukrotnie przekroczyła wartość auta .. przyczyną był brak jakieś kostki w instalacji gazowej, czegoś co jak dobrze zrozumiałem kasuje lub resetuje pamięć komputera .. Gazownik zamontował to za 100zł...

    Jest jednak nowy problem, gdy tak sobie radośnie jechałem na gazie trzymając normalnie pedał na trzecim biegu nagle zwyczajnie odcięło gaz .. Wrzuciłem luz, puściłem pedał, a auto zgasło. Kilkukrotne przełączanie benzyny na gaz nic nie dało. Dojechałem do parkingu na benzynie i po kilku sekundach na postoju zgasł także na benzynie. Kilka razy musiałem zakręcić silnikiem zanim odpalił. Jakieś pomysły?
  • Poziom 33  
    Podepnę się pod temat. VW Golf III 1.8 AAM 1991 r. ma bardzo podobny problem,zarówno na gazie jak i benzynie. Auto gaśnie podczas jazdy tzn. kompletnie silnik traci moc, obroty spadają do jakichś marginalnych wartości (nie mam pojęcia ile, niestety nie mam obrotomierza), dodanie gazu na luzie skutkuje praktycznie żadną reakcją i auto z reguły gaśnie. Czasem jest ten problem na postoju, a ostatnio nawet nie chciał kompletnie zapalić po tym, jak zgasł.
    Cewka czyszczona (mnóstwo opiłków między rdzeniem a dodatnimi biegunami pod klapką, cewka produkcji Telefunken). Iskra przy występowaniu problemu była, jutro zaglądamy pod gumową osłonę wtyczki zespołu wtryskowego, tę widoczną zaraz za pokrywą zaworów.
    Próby odpalania są podejmowane na gazie, natomiast silnik gaśnie zarówno na tym paliwie jak i na benzynie.
  • Poziom 12  
    Koledzy krzysiubeee oraz PZ IX sprawdźcie przewody modułu zapłonowego, zasilanie aparatu zapłonowego i modułu. Objawy podobne również do uszkodzonego halla w ap. zapłonowym.
  • Poziom 33  
    Tato znalazł przyczynę bezpośrednią - silnik jest zalewany benzyną, w dodatku teraz wyjaśniło się czemu Golf mi spala tyle benzyny mimo, że używam jej tylko do odpalenia silnika - a o tym nie byłem świadomy, że to nienormalne, gdyż to moje pierwsze auto i nie mam odniesienia do innego z LPG.
    Po odłączeniu wtyczki zaraz za pokrywą zaworów (ta w gumowej kapie) silnik na gazie chodzi bardzo dobrze.
    Zawieszanie się mechaniczne wtryskiwacza raczej wykluczam, gdyż problem występował również po długiej jeździe na gazie, a zawieszony wtryskiwacz szalałby zaraz po przełączeniu na gaz.

    Edit:
    Moje podejrzenia padają na układ odcinania wtrysku benzyny w centralce BRC. Model centralki gazu to Lambda Blitz.

    Dodano 20.02.2014 o 11:51:
    Problem w całości rozwiązany poprzez wstawienie przekaźnika odcinającego zasilanie wtryskiwacza przy podaniu napięcia na zawór obok parownika LPG.
  • Poziom 15  
    Przed chwilą czytałem podobny wpis tutaj. Jak 1.6 golf III to AEE silnik, tutaj był 1.6 Falicja też nie miała innego silnika VW jak AEE (ten sam silnik cordoba,ibiza,octavia I,polo starsze). Pan o felicji napisał o czujniku wody, chyba temp cieczy chodziło. Ale w tym modelu bywają zużyte przepustnice, powód mieszanka nieprawidłowa, kolektory pękają od gazu ale też dlatego że plastikowe, czujniki chociażby mierzące temp i podciśnienie w kolektorze, styki posprawdzać wszystkich czujników i kable czy nie połamane, czasem leją też wtryski