Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa A 1.5D Isuzu '91 - Problem z świecami żarowymi

12 Lut 2014 15:21 3165 7
  • Poziom 2  
    Witam.
    Otóż sprawa wygląda tak że od miesiąca męczę się z świecami żarowymi w mojej Corsie z silnikiem Isuzu 1.5D.
    W pewnym momencie silnik zaczął słabo palić więc sprawdziłem świece żarowe, okazało się że jedna nie grzała więc wymieniłem dwie.
    Przez tydzień wszystko ładnie chodziło, aż pewnego dnia gdy chciałem zapalić auto okazało się że akumulator całkowicie się rozładował więc podładowałem go, ale nie chciał zapalić, wykręciłem świece i okazało się że te dwie które wymieniłem spaliły się do tego stanu że aż część grzewcza świecy odniekształciła się i nie mogłem jednej wyciągnąć.
    Zaprowadziłem samochód do znajomego mechanika, wymienił wszystkie świece oraz regulator grzania świec, który był powodem spalenia tych świece, co dziwne tylko te dwie nowe się spaliły.
    Pojeździłem znowu tydzień czasu i tym razem wszystkie świece się popaliły.
    Wczoraj sprawdziłem kiedy świece się grzeją, podłączyłem żarówkę 5W (-) do aku (+) do listwy grzania świec żarowych i okazało się że gdy przekręcam kluczyk, zapala się kontrolka świec, świece się grzeją, gaśnie kontrolka, zapalam samochód, daje lekko gazu by zgasła kontrolka ładowania i w tym momencie świece znowu zaczynają się grzać lecz teraz nonstop przez około 5 min.
    Nie wiem co się dzieje, może ktoś się kiedyś spotkał z takim problemem?
    Znowu musiałem kupić nowe świece, ale teraz gdy zapale silnik odłączam kabel od świec żarowych, silnik nawet przy -10 pracuje bardzo ładnie, więc nie wiem po co regulator po raz kolejny załącza świece żarowe.
    Dowiedziałem się że może to być czujnik temperatury silnika.
    (Świece żarowe: Champion 5V)
    To się rozpisałem :D
    Z góry dziękuję za pomoc.

    PS: Gdy przekręcam kluczyk w stacyjce to na sekundę zapalają się wszystkie kontrolki, podświetlenie deski rozdzielczej(słychać jak regulator grzania świec się uruchamia), następnie gdy przekręcę kluczyk o kawałek dalej wszystko gaśnie i jak już przekręcę kluczyk na zapłon to znowu się wszystkie kontrolki zapalają.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 35  
    Kolego sprawdź dokładnie działanie stacyjki (kostki stacyjki, element wymienny). Po Twoich opisach wydaje mi się, że własnie stacyjka ma awarię. Dogrzewanie świec żarowych po uruchomieniu zimnego silnika (i zgaśnięciu kontrolki świec) jest prawidłowością z tym, że zazwyczaj kontrolka gaśnie po ok. 6 - 7 sek., a świece dogrzewają jeszcze przez ok. 28 - 30 sek. Zbadaj też działanie przekaźnika świec żarowych, może styki się w nim "skleiły" i stąd stałe grzanie świec. Reasumując - moim zdaniem wariacja kontrolek może wynikać z awarii stacyjki i przekaźnika świec żarowych a także usterki elektryki "zegarów". Do stałego podglądu działania świec żarowych zamontuj sobie np. kontrolkę LED.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 2  
    Dzięki za poradę. Regulator grzania świec mam nowy, ale zdejmę deskę rozdzielczą i sprawdzę.
  • Poziom 43  
    Nic nie sciągaj. Odłącz od sterownika świec cieńki niebiesko-biały przewód (przy nogach pasażera po prawej stronie). Dogrzewanie zniknie. Odsapną świece i alternator. A swiece załóż NGK,Bosch nie czajna.Jak masz 5V świece to pewnie też kołnierz grzejny w kolektorze i 2 przekaźniki.Jak nie ma kołnierza to raczej powinny być 11V.
  • Poziom 2  
    Obejrzałem kable przy stacyjce i według mnie wszystko jest ok, no chyba że sama stacyjka jest uszkodzona.

    andrzej20001

    Jedyny niebiesko-biały przewód w tym miejscu to ten widoczny na zdjęciu:
    Opel Corsa A 1.5D Isuzu '91 - Problem z świecami żarowymi


    Który idzie do tego kontrolera:
    Opel Corsa A 1.5D Isuzu '91 - Problem z świecami żarowymi


    Wiesz może do czego służy?

    Nie wiem dokładnie o jaki kołnierz CI chodzi. :)
  • Poziom 43  
    No ten kabelek wypnij i dogrzewania już nie ma.
  • Poziom 2  
    Niestety odłączenie tego przewodu nie pomogło :(
  • Poziom 33  
    Nie zalecam całkowitego odłączenia dogrzewania. Link