Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ZE - używanie dwóch liczników energii w jednym lokalu

tomix 12 Lut 2014 19:59 5331 49
  • #1 12 Lut 2014 19:59
    tomix
    Poziom 16  

Może tak - nie wiem czy dział dobry, ale pytanie całkiem ciekawe.
    Jestem posiadaczem domu podzielonego na dwie kondygnacje - odrębne lokale mieszkaniowe (fizycznie, bo prawnego podziału brak i jest jeden adres). W obu mieszkaniach mam oddzielne instalacje, liczniki energii, osobne umowy z ZE. Czy prawnie tudzież regulaminowo (szczególnie według monopolisty) mogę: na jednym liczniku założyć taryfę dwustrefową, na drugim liczniku pozostać przy całodobowej i zasilać urządzenia elektryczne z pierwszego mieszkania energią z tańszej taryfy podciągniętą z drugiego mieszkania? Oczywiście pomijam tu kwestie techniczne i samo wykonanie instalacji bo równie dobrze można zrobić dedykowane gniazdko i przełączać wtyczkę odbiornika.

• #2 12 Lut 2014 20:07
    retrofood
    Moderator- Elektryka Instalacje i Sieci

Nie.

§ 188. 1. Obwody odbiorcze instalacji elektrycznej w budynku wielorodzinnym należy prowadzić w obrębie każdego mieszkania lub lokalu użytkowego.

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Dz.U. 2002 nr 75 poz. 690

• #3 12 Lut 2014 21:00
    zbich70
    Specjalista elektryk

Jeśli w obydwu lokalach zużywasz energię elektryczną na te same potrzeby (ta sama grupa taryfowa) to "monopoliście" to zwisa i powiewa.

Niestety Ministrowi nie. ;)

• #4 12 Lut 2014 21:33
    masonry
    Specjalista elektryk

zbich70 napisał:
    Jeśli w obydwu lokalach zużywasz energię elektryczną na te same potrzeby (ta sama grupa taryfowa) to "monopoliście" to zwisa i powiewa.