Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki RG 80 - palący się regulator napięcia

12 Lut 2014 20:20 4779 4
  • Poziom 6  
    Witam wszystkich.. mam problem ze swoim motocyklem "Suzuki RG 80" zacząłem trochę remontów ,a głównym był brak świateł .. Kupiłem całe nowe magneto wraz z cewkami , wszystko działa tylko jest jeden mały problem .. Te cewki na wyjściu dają prawie 30V jeżeli dobrze odczytałem .. kupiłem już drugi regulator napięcia - te chińskie za 20zł i ciągle się palą na wyższych obrotach - nie mam już pomysłu jaki zastosować aby wytrzymał te napięcie i normalnie funkcjonował .. Czy mogę gdzieś dostać regulator który więcej "wytrzyma" tzn chodzi mi o napięcie czy jak to jest ? Bo już kompletnie nie mam pojęcia jak sobie z tym prądem poradzić .. nie mówiąc o tym ,że mam do wymiany wszystkie żarówki .. :( Pomocy !
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Te cewki bez obciążenia 70 V i więcej potrafią podać. A zadaniem regulatora w tym układzie jest zbicie tego napięcia do właściwego poziomu. Albo używasz niewłaściwych regulatorów, albo go przeciążasz, albo coś źle łączysz.
  • Poziom 6  
    Oczywiście .. używam tych "chinoli" od skuterków za 20zł .. ale one powinny wytrzymać - Na internetach są oryginalne regulatory ale strasznie drogie .. czym przeciążam ? Łączę dobrze - tam są 4 piny - 1 to jest zółty 2 - Czerwony - a 3 masa .. tylko jak podłączam tą masę tzn przykręcam do ramy to jeszcze mam przykręcony kabel o barwie czarnej .. do czego on jest ? Bo mam je razem podłączone to chyba może przez to tak się dzieje

    Suzuki RG 80 - palący się regulator napięcia


    Aktualizacja | ....| Witam , mam dziwny problem .. czy mogą być dwa kable masowe ? Tzn Jeden wychodzi mi z elektryki a drugi podpinam od 3 pinu z regulatora.. czy podpiąć te dwa "masowe" do ramy ?

    Edit 2 ... Poczytałem trochę poradników itp .. i na jednym z obrazków tam gdzie mam pin 3 (podpinam kabel żółto czerwony) to później biorę to jako masę i podpinam pod ramę ..a nie powinienem ten kabel podpiąć pod 4 pin i wtedy do ramy jako masę ?
    Bo mam dwa kable które miałem podpięte pod ramę .. jeden z regulatora a drugi wychodzi tam z wiązki kabli .. o barwie czarnej .. i razem je miałem styknięte do ramy i na górze regulator

    Suzuki RG 80 - palący się regulator napięcia Suzuki RG 80 - palący się regulator napięcia

    Tutaj dodaję zdjęcie jak to wygląda u mnie .. przy takim ustawieniu regulator się spalił na wyższych obrotach około 6-7 tyś .. nie wiem co z tym czarnym kabel .. macie pomysły ??

    Suzuki RG 80 - palący się regulator napięcia
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Po pierwsze, to alternator w RG80 jest oparty na cewce "bezmasowej", ale widzę że podłączając regulator od chinola zmasowałeś jedno z wyprowadzeń.
    Po drugie to źle podłączyłeś ten regulator napięcia, wszystko na odwrót. Nic dziwnego że się regulatory paliły.
    Po trzecie, ponieważ oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z akumulatora (patrz schemat: http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/suzuki-rg80/schaltplan_rg80.jpg ), to przy regulatorze od skutera nie uzyskasz odpowiedniej wydajności alternatora, gdyż regulatory tego typu prostują prąd jednopołówkowo. Musi to być regulator napięcia przystosowany do alternatora "dwufazowego". Są dostępne regulatory z trzema pinami zamiast czterech, wydaje mi się są one zamiennikiem do RG80, jednak osobiście nie miałem okazji tego sprawdzić.
  • Poziom 6  
    A jakbym chciał podłączyć ten regulator to on spełni w jakimś stopniu swoją rolę ? Jak mam go podłączyć ? Czy jest sens wgl go łączyć ? Bo już 3 kupiłem i nie wiem czy jest sens następny kupować .. teraz mam w domu jeden niespalony i dobry (ten sam) .. uda się coś z niego uzyskać ?