cursor wrote: W samochodzie najczęściej stosuje się obudowy bass-reflex z powodu efektywności. Skrzynie zamknięte mają niższe efektywności od bass-reflex(chodzi o to, że głośnik gra ciszej a nie skrzynia). Dlatego częściej stosuje się obudowy bass-reflex. Jeśli nie interesuje cię bardzo głośne słuchanie to nie problem. Gorzej jak chcesz czuć muzykę na sobie(patrząc na głośniki to raczej to pierwsze)
nic do rzeczy nie ma efektywność!
Jezeli nisko zestroisz Bass Reflex to bedzie miala mniejsza efektywnosc w zakresie nizszego basu od obudowy zamknietej (chodzi o zakres pasma ktore sie pokrywaja obie charakterystyki). Jezeli masz dobry glosnik, ktory nadaje sie glownie do obudowy zakmnietej to pokaze na co go stać.
Oczywiście BR zejdzie zawsze niżej i pomaga sobie rezonatorem Helmholtza podbijajac czestotliwosc w ktorej głośnik juz sobie radzi bardzo słabo.
Jak najbardziej obudowa zamknieta nadaje sie do samochodu, ponieważ ma słuzyc do sluchania muzyki.
A obudowy zamkniete stosuje sie jeszcze dlatego ze glosnik do takowej sie nadaje lub zalezy nam na małej obudowie. Zakres 40-50Hz w zupełnosci wystarczy do auta.