Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SCANIA R420 2008r - nierówna praca silnika, metaliczny dźwięk, kopci na czarno

normales 13 Feb 2014 22:02 11952 12
  • #1
    normales
    Level 12  
    Witam kolegów i jednocześnie proszę o sugestie co do usterki w Scani R420. Samochód gwałtownie tj. z dnia na dzień zaczął nierówno chodzić na wolnych obrotach. Z daleka słychać, ze silnik nierówno pracuje, lekko przerywa, ma metaliczny pogłos i kopci na czarno przy przegazówkach i zmianie biegów. Sprawdzane były cewki od kata i dawki wtrysku, zawór gaszenia, filtr paliwa i wszystko wygląda dobrze. Podejrzewam któryś pompowtrysk.
    Co o tym sądzicie?
  • #2
    miler80
    Level 34  
    Sądzimy że powinieneś zacząć od diagnostyki, w SDP masz możliwość sprawdzenia w jakiej kondycji są pompowtryski. Bo może się okazać że wystarczy tylko zrobić regulacje luzów.
  • #3
    saron22
    Trucks specialist
    Nie sądzę by regulacja zaworów i napięcia wstępnego pompowtryskiwaczy pomogła skoro silnik zaczął źle pracować z dnia na dzień.
  • #4
    gka3
    Level 17  
    Trzeba zacząć od dokładnego sprawdzenia układu paliwowego.

    Wycieki, zapowierztenie itd
  • #5
    normales
    Level 12  
    Nie posiadam urządzenia diagnostycznego typu SDP lub podobne. Przejrzałem cewki od kąta i dawki, zawór gaszenia, filtry. Cewki nieporozkręcane były. Układ niezapowietrzony. Świeci komunikat USTERKA SILNIKA. Dziwne zjawisko. Samochód zjechał z trasy w piątek wieczorem. Wymieniłem filtr paliwa w sobote rano. Po wymianie filtra normalnie odpalił, pochodził 10-15 min zeby sie odpowietrzył i wyłączyłem silnik. W poniedziałek rano przed wyjazdem w trasę po odpaleniu slnika od razu nierówna praca, lekkie "gdakakanie", przy przegazówkach przykapcanie na czarno i komunikat USTERKA SILNIKA. W trasę samochód pojechał. Zrobił 700km. W czasie jazdy czarny dym przy zmianie biegów, lekki spadek mocy. Cały czas komunikat USTERKA SILNIKA.
    Chyba w nocy z niedzieli na poniedziałek krasnoludki przyszły i grzebały przy silniku bo inaczej ciężko to wytłumaczyć.
  • #6
    saron22
    Trucks specialist
    normales wrote:
    Chyba w nocy z niedzieli na poniedziałek krasnoludki przyszły i grzebały przy silniku bo inaczej ciężko to wytłumaczyć


    Bolek wczoraj żył a dzisiaj nie żyje.... Tyle w temacie krasnoludków.

    W temacie usterki silnika to odczytaj kody błędów ze sterownika EMS. I instrukcja odczytywania usterek jest podana na forum.
  • #7
    dewil66
    Level 1  
    witam.
    wczoraj zapaliła mi sie usterka silnika. kod ems 5703 i nic poza tym.
    pomożecie? scania r 420 2007r.

    Dodano po 1 [minuty]:

    aha, dodam jeszcze ze cały czas pali się kontrolka ładowania.
  • #8
    daro111
    Level 31  
    dewil66 wrote:
    kod ems 5703 i nic poza tym

    dewil66 wrote:
    aha, dodam jeszcze ze cały czas pali się kontrolka ładowania.

    Sam sobie kolega odpowiedział na pytanie.
    dewil66 wrote:
    pali się kontrolka ładowania

    Niech kolega ugasi na początek pożar tych kontrolek :D
  • #9
    kwantor
    Level 38  
    Możliwe, że uszkodziłeś filtr przy zakładaniu (oring) Zmierzyć ciśnienie na obudowie filtra w czasie pracy.
    Dalej to należy pewno sprawdzić pompowtryski, trudno bez sdp3 ( z nim jeszcze trudniej)
    Pracownicy np ASO kraków nie potrafią prawidłowo interpretować wykresu balansu cylindrów..
    Opisywałem już usterkę z dodatkowym otworem w rozpylaczu..

    Sprawdzam to dość prosto: wymont popowtrysku, demontaż górnej części ze sprężyną, wkładam sam tłok bez sprężyny i sobie pompuję ręcznie i patrzę jak rozpyla. Robiąc taki pokaz posikałem ropką nową kurtkę szefa- oj się działo..
    Trzeba korzystać z pojemnika z paliwem i nabierać jak do strzykawki.
    Nie polecam rozkręcania pompki, bo bez odpowiedniego narzędzia są problemy z dokręceniem rozpylacza.
    Jaki to rodzaj dźwięku metalicznego- trzeba z tym do fachowców, bo może być to groźne, np utrącony zawór.
  • #10
    szaman108
    Level 31  
    Cześć kwantor ale za tą kasę co szef zaoszczędził na paliwie po znalezieniu uszkodzonej pompki to stać go nie na jedną taką kapote,powinien to potraktować jako koszta związane z diagnostyką układu paliwowego scania HPI :D .Co do tego kopcenia to odczytaj te błędy skoro wyświetla się usterka silnika,coś powinno się zaradzić na tn problem :D
  • #11
    kwantor
    Level 38  
    szaman108 wrote:
    Cześć kwantor ale za tą kasę co szef zaoszczędził na paliwie po znalezieniu uszkodzonej pompki to stać go nie na jedną taką kapote,powinien to potraktować jako koszta związane z diagnostyką układu paliwowego scania HPI :D .Co do tego kopcenia to odczytaj te błędy skoro wyświetla się usterka silnika,coś powinno się zaradzić na tn problem :D

    To nie koniec, tydzień temu był taki ciekawy odkręcania misy w ML, że ta spadła i bryznęło przepalonym olejem na taką samą kurtkę, ale nową!!
    Zaproponowałem mu hałat ochronny i okulary na następną wizytę :D
    Co do oszczędności, to ok 300 litrów spala mniej na trasie PL-SP-PL, najciekawsze, że dywidyndy należą się Tobie.. Pozdrawiam z szacunem.
  • #12
    normales
    Level 12  
    Koledzy dzisiaj odczytałem błędy w Scanii. Bardzo proszę o ich rozszyfrowanie.

    VIS: kod błedu 78
    nr jednostki 1889537 2

    EMS: 5697 *
    11176
    11182
    274
    11181
  • Helpful post
    #13
    surdziel
    Level 11  
    vis 78 przekaznik swiateł postojowych
    ems11176 kod informacyjny dla sterownika nox
    ems11182 kod informacyjny dla sterownika nox
    ems274 czujnik temp powietrza doładowującego
    ems11181 kod informacyjny dla sterownika nox

    Dodano po 2 [minuty]:

    ems 5697 sterowanie wentylatorem