Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FORD FUSION 1,6 TDCI 2007 r. - Nie działa wspomaganie elektryczne

14 Feb 2014 11:40 3915 6
  • Level 12  
    Witam! Mam problem z Fusionem 1,6 DTCI. Nie działa w nim elektryczne wspomaganie kierownicy. Objawy ma takie że elektryczny silnik napędzający pompę nie włącza się tylko wykonuje małe tyknięcia które czuć na całym samochodzie. Gdy zdemontowałem osłonę tego silnika widać jak silnik próbuje drgnąć robi jakieś 5 mm po obwodzie i staje. Robi to z częstotliwością około 1 sekundy. Podmieniłem drugą pompę i nadal to samo.
    Sprawdziłem wiązkę do czyli
    Pierwsza kostka dwa grube czarny masa czerwony plus do bezpiecznika 80 A i jest ok.
    Druga kostka 3 piny na wiązce rozgałęzia się do sterownika silnika i na złączkę i dalej w ścianę grodziowa i do kabiny. Do kostek przy sterowniku i złącza przed ścianą wszystko jest ok.
    Podsumowując:
    Pompa podmieniona i nic
    + jest
    - jest
    Połączenie ze sterownikiem ok
    Nie wiem co dalej w ścianie grodziowej i kabinie.
    Po skanowaniu kompem wyskoczył błąd B1342 - uszkodzenie sterownika
    W sterowniku silnika nie ma błędów.
    Co sugerujecie bo mi brakuje pomysłów a nie chcę rozkopywać całej wiązki do kabiny i rozbierać sterownika silnika.
  • Level 33  
    Do naprawy sterownik wspomagania.
  • Level 23  
    Chyba jednak nie masz wyjścia?
  • Level 12  
    Macie na myśli sterownik ten w pompie wspomagania. Bo innego sterownika tam nie ma. Pompa dostaje + i masę i po Kanie formacje co i jak ma robić.
    Udało mi się rozkleić od spodu tą pompę i na płycie nic nie widzę by było uwalone. Ale zachowanie silnika pompy wskazywało by na walnięty któryś tranzystor sterujący obrotami pompy a jest tam ich kilka. Dziś zawożę pompę do elektronika bo to już nie moja broszka i nie chce metoda prób i błędów uwalić czegoś bardziej.
  • Level 12  
    No i problem rozwiązany.
    Podsumowując gdy komputer wywali uszkodzenie sterownika i na pompie przy odpalonym silniku czuć rytmiczne drgania to powodem jest brak wystarczająco silnej masy.
    Tak dokładnie barak masy. Taki banał ale nie problem w styku między przewodem a śrubą przykręcana do konstrukcji auta lecz właśnie w miejscu. Jaja takie ze sam nie wierzyłem. Oryginalnie masa przykręcana jest na fartuchu za lampą lewą i nie mam pojęcia jakim cudem masa tal jest ale nie jest wstanie przerzucić tyle amper ile potrzebuje pompa do rozruchu. Stad te drgania na pompie. Próbowała ruszyć lecz miała za mało prądu by się wkręcić na obroty. Dlatego sterownik miał ciągłe spadki napiec i nie umiał to inaczej rozpoznać jak "uszkodzenie sterownika"
    Masę przerzuciłem obok akumulatora na podłużnice i tam masa była wystarczająca.
    Silnik wspomagania potrzebuje większego prądu do startu a na fartuchu nie było wystarczająco dużo. Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim żeby masa na fartuchu była słabsza niż w innym miejscu.
    Mam nadzieję ze mój temat komuś pomoże zaoszczędzić godzin kopania i ślęczenia przy rozgrzebanej instalacji.
  • Level 20  
    jarekmax wrote:
    Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim żeby masa na fartuchu była słabsza niż w innym miejscu.

    Tam są 3 masy w tym od abs i od silnika , problem znany w tym modelu.
  • Level 12  
    Skoro znany to czemu nikt nic nie wspomniał a temat wisiał od ponad tygodnia?
    Ale problem rozwiązany więc temat zamknięty.