Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Indesit WGD 1236 TX - nie wiruje

shenryk 02 Apr 2005 22:28 3439 4
  • #1
    shenryk
    Level 12  
    Witam.
    Pralka nie wiruje, dokładnie to próbuje zaskoczyć na wirowanie(nabiera obrotów i odpuszcza) ale bez skutku. Reszta programów OKI. Wodę wypompowuje skutecznie do zera, hydrostaty wydzają się być sprawne.
    Silnik i programator chyba oki, przy zwartych stykach F-N pełne obroty, tacho 14,5 V. Silnik po naprawie i wymianie wirnika ponoć był uszkodzony komutator.
    Podejrzewam triaka, może dostał popalić przy uszkodzeniu wirnika, cała płytka wizualnie bdb.
    Te opinie chyba to potwierdzaja;
    "Nie czepiać się triaka. On zawsze powoduje wysokie obroty (jeśli jest padnięty). To mogą być tylko szczotki lub moduł (rzadko programator)

    Ja miałem takie przypadki że obroty na praniu były a brakowało wirowania i winny był triak pełne obroty tylko jak zostanie zwarty a nie zawsze tak się dzieje.

    Myślę że widziałem już wiele przypadków, ale każdy jest ZAWSZE indywidualny. Proponuję polecać kolegom standardowe przykłady uszkodzeń.
    W tym przypadku proponuję zewrzeć właśnie triak, celem ustalenia czy w ogóle silnik się obraca( powinien wchodzić na wirowanie). A dopiero później inne diagnozy".??

    A może coś innego prosze o sugestie.
  • #3
    Anonymous
    Anonymous  
  • #4
    shenryk
    Level 12  
    jezak wrote:
    sprawdz jakie jest sterowanie na bramke triaka czy jak puszcza wiwówka jest napiecie .ale sądze że może być płyta uszkodzona.

    Dodano po 1 [minuty]:

    dla pewność możesz zewrzeć triaka

    dla pewność możesz zewrzeć triaka[/quote]

    Napięcie mierzyć pomiędzy bramka a stykiem F??. Zwarty triak to pełne obroty.
    Bleble napisał:
    "Sprawdź jaki prąd pobiera podczas tego momentu wchodzenia na obroty "
    Zmierzyłem na styku F i od 0,7do 1,7-2,2 A przy 1200 obr.bębna.Pomiar bez paska sam silnik.
    Pralce po kilku próbach udaje się wejść na obroty. Jutro wymienię Triaka, przeczyszczę komutator bo jak na silnik po remoncie wygląda kiepsko i zobaczymy.

    Podmienilem triak MAC15A10 na BTA 12 nic to nie zmienilo ale po kilku próbach dostał zwarcia, jakm triakiem można zastąpic mak15?

    Podejrzewam jednak że to jest płytka uszkodzona jak sugeruje jezak
    czy da sie coś z tym zrobić czy wymiana, wygląda bdb może to te scalaki?
  • #5
    poldek_
    Level 2  
    shenryk wrote:


    Podmienilem triak MAC15A10 na BTA 12 nic to nie zmienilo ale po kilku próbach dostał zwarcia, jakm triakiem można zastąpic mak15?

    Podejrzewam jednak że to jest płytka uszkodzona jak sugeruje jezak
    czy da się coś z tym zrobić czy wymiana, wygląda bdb może to te scalaki?


    Mam w tym samym typie dokładnie takie same objawy...

    podejrzewasz że jest to płytka... ale co ? laminat?

    ja wymieniłem scalaki (koszt lm- ok 1 zł, tda ok 12 zł) triak BT139 - ok 4 (ale wróciłem na MAC15 - efekt był taki sam). Teraz będę brał pod lupę kolejne elementy.

    Zauważyłem jednakowoż pewną prawidłowość - gdy zdejmę pasek - silnik ładnie powoli wchodzi na obroty. Zwykle na prawidłowe (na wyczucie) choć zdarza mu się zapomnieć i wchodzić na obroty Airbusa a380 :-). Wtedy dodatkowo czasami pojawiają się błyski w okolicy silnika i coś śmierdzi.

    Gdybyś miał już jakieś spostrzeżenia to poproszę.