Witam.
Pralka nie wiruje, dokładnie to próbuje zaskoczyć na wirowanie(nabiera obrotów i odpuszcza) ale bez skutku. Reszta programów OKI. Wodę wypompowuje skutecznie do zera, hydrostaty wydzają się być sprawne.
Silnik i programator chyba oki, przy zwartych stykach F-N pełne obroty, tacho 14,5 V. Silnik po naprawie i wymianie wirnika ponoć był uszkodzony komutator.
Podejrzewam triaka, może dostał popalić przy uszkodzeniu wirnika, cała płytka wizualnie bdb.
Te opinie chyba to potwierdzaja;
"Nie czepiać się triaka. On zawsze powoduje wysokie obroty (jeśli jest padnięty). To mogą być tylko szczotki lub moduł (rzadko programator)
Ja miałem takie przypadki że obroty na praniu były a brakowało wirowania i winny był triak pełne obroty tylko jak zostanie zwarty a nie zawsze tak się dzieje.
Myślę że widziałem już wiele przypadków, ale każdy jest ZAWSZE indywidualny. Proponuję polecać kolegom standardowe przykłady uszkodzeń.
W tym przypadku proponuję zewrzeć właśnie triak, celem ustalenia czy w ogóle silnik się obraca( powinien wchodzić na wirowanie). A dopiero później inne diagnozy".??
A może coś innego prosze o sugestie.
Pralka nie wiruje, dokładnie to próbuje zaskoczyć na wirowanie(nabiera obrotów i odpuszcza) ale bez skutku. Reszta programów OKI. Wodę wypompowuje skutecznie do zera, hydrostaty wydzają się być sprawne.
Silnik i programator chyba oki, przy zwartych stykach F-N pełne obroty, tacho 14,5 V. Silnik po naprawie i wymianie wirnika ponoć był uszkodzony komutator.
Podejrzewam triaka, może dostał popalić przy uszkodzeniu wirnika, cała płytka wizualnie bdb.
Te opinie chyba to potwierdzaja;
"Nie czepiać się triaka. On zawsze powoduje wysokie obroty (jeśli jest padnięty). To mogą być tylko szczotki lub moduł (rzadko programator)
Ja miałem takie przypadki że obroty na praniu były a brakowało wirowania i winny był triak pełne obroty tylko jak zostanie zwarty a nie zawsze tak się dzieje.
Myślę że widziałem już wiele przypadków, ale każdy jest ZAWSZE indywidualny. Proponuję polecać kolegom standardowe przykłady uszkodzeń.
W tym przypadku proponuję zewrzeć właśnie triak, celem ustalenia czy w ogóle silnik się obraca( powinien wchodzić na wirowanie). A dopiero później inne diagnozy".??
A może coś innego prosze o sugestie.