Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra II 1.7dti - Ładowanie alternatora na poziomie 12.8-13.8V

gios 14 Feb 2014 16:36 7875 18
  • #1
    gios
    Level 11  
    Witam
    posiadam astrę II z silnikiem isuzu 1.7dti. Ostatnio podczas jazdy poczułem w samochodzie spaleniznę (o małej intensywności). Wydawalo mi się że z szamochodem jest wszystko ok. Następnego dnia rano samochód odpalił ciężko, akumulator zrobił się słaby. Podczas jazdy zginęlo na chwilę wspomaganie, zgasły zegary. Po powrocie do domu zmieżyłem ładowanie przy akumulatorze, cały czas jest w granicach 12.8-13.8V. Kontrolka ładowania świeci się podczas zapłonu, po uruchomieniu silnika gaśnie. Wiecie co może być przyczyną takiego napięcia ?
  • #2
    bodom
    Level 30  
    Sprawdź pasek wielorowkowy, jego naciągnięcie? Może się ślizga (spalenizna)?
    Po jego poluzowaniu sprawdź łożyska alternatora.
  • #3
    Alfred_92
    Level 33  
    Obstawiam regulator napięcia.
  • #4
    gios
    Level 11  
    Byłem z alternatorem u mechanika, podpiął go do stołu i twierdzi że wszystko jest ok, ładował u niego 13.8-14.5V
  • #5
    bodom
    Level 30  
    Czy obciążenie było dużo ponad 70A?
  • #6
    gios
    Level 11  
    niestety nie wiem jakie było obciąszenie, gdy mechanik dał bardzo duże obciążenie (tak mówił) to alternator prawie całkowicie sie zatrzymywał

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mam takie pytanie, czy mogę podłączyć bezpośrednio kabel plusowy od akumulatora do alternatora ?

    Dodano po 4 [sekundy]:

    Mam takie pytanie, czy mogę podłączyć bezpośrednio kabel plusowy od akumulatora do alternatora ?
  • #7
    bodom
    Level 30  
    gios wrote:
    czy mogę podłączyć bezpośrednio kabel plusowy od akumulatora do alternatora ?

    Tak
  • #8
    kwok
    Level 39  
    Coś mi się wydaje że świece żarowe się nie wyłączają. Jak się nie mylę to te isuzu grzeją świece jeszcze po odpaleniu do chyba 40st temperatury silnika. Może być że jakiś czujnik temp za to odpowiedzialny padł i mówi elektronice że jest zimno a elektronika się posłusznie słucha i włącza świece.
  • #9
    gios
    Level 11  
    Kontrolka od grzania świec gasnie po kilku sekundach (2)
  • #10
    Alfred_92
    Level 33  
    Gasnąć może ale świece śmiało mogą grzać dalej.
  • #11
    bodom
    Level 30  
    Ale grzeją dalej z mniejszą mocą aż temp płynu osiągnie 60 stopni.

    gios wrote:
    gdy mechanik dał bardzo duże obciążenie (tak mówił) to alternator prawie całkowicie sie zatrzymywał

    I nie powiedział przy jakim prądzie sprawdzał?
    Alternator masz 100A
  • #12
    gios
    Level 11  
    niestety nie wiem jakie było obciążenie.
  • #13
    gios
    Level 11  
    Czy można na uruchomionym silniki odpiąć ten kabel od alternatora co jest przyczepiony pod śrubą i wtedy zbadałbym jakie napięcie z niego wychodzi ?
  • #14
    andrzej20001
    Level 43  
    Klemy na akumulatorze pewnie gorące. Brak kontaktu.
  • #16
    tzok
    Moderator of Cars
    gios wrote:
    Czy można na uruchomionym silniki odpiąć ten kabel od alternatora co jest przyczepiony pod śrubą i wtedy zbadałbym jakie napięcie z niego wychodzi ?
    Nie można. Napięcie możesz zmierzyć bez odpinania go, bo napięcie nigdzie nie wychodzi, ani nie płynie, napięcie jest.
  • #17
    Nizdur
    Level 11  
    Może po prostu padnięty akumulator i alternator nie daje rady przy trochę większym poborze prądu przez auto. Podobny przypadek z " Podczas jazdy zginęło na chwilę wspomaganie, zgasły zegary" spotkałem w astrze g 1.6 benzyna, samochód potrafił też zgasnąć i po chwili odpalić. W pełni winę ponosił akumulator.
  • #18
    andrzej20001
    Level 43  
    Brak styku na klemach to bankowo bedzie odpalał ale podczas pracy robią sie takie gorące że parzą .Nie raz i nie dwa...
  • #19
    Seweryn82
    Level 19  
    Brak styku masy pomiędzy silnikiem a karoserią - poprowadź dodatkowy przewód i połącz w dobrze odizolowanych miejscach