Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Netiaspot - Częste zrywanie/restartowanie połączenia

noissesposen 14 Lut 2014 18:04 3195 10
  • #1 14 Lut 2014 18:04
    noissesposen
    Poziom 6  

    Witam.
    Mam problem z internetem od Netii.
    Korzystam z urządzenia które nazywa się netiaspot.
    Co kilkanaście minut restartuje mi połączenie - netia twierdzi że po ich stronie niby wszystko ok ale problem dalej występuję i jest już dość uciążliwy.

    Próbowałem poleceń ze strony pomagam.net ale niestety nic nie pomoagało i skończyło się na powrocie do ustawień fabrycznych.

    Doczytałem na forum że przestawienie na fabryczne/tymczasowe (sam do końca nie wiem o co chodzi) login i hasło dostępu niweluje ten problem.
    Dysponuje ktoś może takim tymczasowym hasłem i loginem?

    Pozdrawiam

    0 10
  • #2 14 Lut 2014 18:35
    seb235
    Poziom 26  

    Co to znaczy iż restartuje Ci się połączenie?
    Jak jesteś podłączony do netia spota? (WiFi/Ethernet)
    Czy w momencie braku internetu na komputerze dioda na NS jest Biała czy czerwona?

    0
  • #3 14 Lut 2014 18:37
    noissesposen
    Poziom 6  

    Problem występuje zarówno na podłaczeniu przewodowym jak i bezprzewodowym.
    Dioda zapala się na czerwono i połączenie restartuje się.
    Czasem dość długo na tyle długo że wyskakuje ekran informacyjny o braku połączeniu potem o ponownym łączeniu czasem trzeba zrestartować ręcznie żeby załapał.

    0
  • #4 14 Lut 2014 18:40
    seb235
    Poziom 26  

    Podaj parametry linii, znajdziesz je po zalogowaniu się do netia spota. (System -> Połączenia sieciowe -> WAN DSL -> Statystyki) Interesują nas parametry takie jak: Szybkość transmisji danych, Maksymalna szybkość linii, Tłumienie linii oraz Margines zakłóceń.

    Napisz jeszcze w jakiej technologii jesteś podłączony CU (linia netii) LLU (linia TP ale sprzęt netii) lub BSA (czyli neostrada z fakturą od netii)

    0
  • #5 14 Lut 2014 18:46
    noissesposen
    Poziom 6  

    Parametr Poniżej Powyżej
    Szybkość transmisji danych 14.83Mbps 1.023Mbps
    Maksymalna szybkość linii 17.32Mbps 1.022Mbps
    Tłumienie linii 20.4 dB 12.1 dB
    Margines zakłóceń 9.8 dB 11.4 dB

    Nie do końca rozumiem o co chodzi w drugim pytaniu mogę tylko powiedzieć że nie było możliwości podłączeniu tutaj netu (nie mieli lini czy coś takiego) i musiałem wziąć razem z telefonem żeby nie płacić za utrzymanie linii.
    Z tego co wiem tepsy tutaj nigdy nie było.

    0
  • #6 14 Lut 2014 18:52
    seb235
    Poziom 26  

    noissesposen napisał:
    Nie do końca rozumiem o co chodzi w drugim pytaniu mogę tylko powiedzieć że nie było możliwości podłączeniu tutaj netu (nie mieli lini czy coś takiego) i musiałem wziąć razem z telefonem żeby nie płacić za utrzymanie linii.


    No to dla jasności jeżeli miałeś płacić za utrzymanie linii to jesteś na linii TP (netia nie ma takiej opłaty), teraz pojawia się pytanie czy jesteś na LLU czy na BSA.

    Moja propozycja jest taka zadzwoń sobie do netii, i poproś dział techniczny o ustawienie profilu z podbiciem sygnału bo co chwile Ci zrywa synchronizacje. Powiedz że na netia spocie zaświeca się czerwona dioda i długo trwa zanim ponownie złapie połączenie. Wyjaśnij że testowałeś zarówno po WiFi jak i po Kablu oraz na różnych urządzeniach (komputer / telefon / tablet). Jeżeli netia ma dostęp do twojego portu na centrali to nie powinno być z tym problemu (wiem bo przerabiałem to) a jak nie ma to niech wystawią zgłoszenie dla TP.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Co do parametrów linii wyglądają one OK dlatego dziwne iż zrywa.

    0
  • #7 14 Lut 2014 20:40
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Wygląda na uszkodzony NS. Sam montuję te routery ale dla internetii i czasami zdarzają się podobne uszkodzenia. Szczególnie w tych starszych modelach z numerem seryjnym ND.....

    0
  • #8 14 Lut 2014 20:59
    noissesposen
    Poziom 6  

    Numer seryjny zaczyna się na LC jeśli to w czymś pomoże.

    0
  • #9 14 Lut 2014 21:03
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Cytat:
    Numer seryjny zaczyna się na LC jeśli to w czymś pomoże.

    To są te nowsze modele.


    Nie ma na to reguły, piszę o tym co widzę na co dzień.
    Dobrze było by zorganizować jakiś router ADSL i przetestować stabilność na czymś innym. Pozostaje tylko metoda eliminacji co szwankuje w twojej instalacji.

    0
  • #10 18 Lut 2014 10:22
    noissesposen
    Poziom 6  

    Niestety problem nie został naprawiony, dzwoniłem do działu technicznego netii i teoretycznie pan powiedział że jest to zrobione ale sam do końca chyba nie wiedział o czym mówię.

    0
  • #11 18 Lut 2014 10:34
    seb235
    Poziom 26  

    Czyli wygląda na to że nie mają dostępu do centrali tylko zgłoszenia lecą do TP. Niestety sporo osób "zmienia" sobie dostawcę internetowego z klasycznej Neostrady na usługę BSA nie wiedząc o tym że tylko utrudnia to sprawę w przypadku awarii.

    Jedno co Ci moge polecić to jako że masz linię TP, poczekaj do końca umowy i podłącz oficjalną neostradę :)

    Niestety usługa BSA działa w taki sposób że masz to samo co Neostradę ale z fakturą i umową z netii. Teraz ty dzwonisz do netii ale oni nie są w stanie nic zrobić muszą sprawę zgłaszać do TP i tak to działa że wszystko trwa i trwa a użytkownik w zasadzie nie ma kontaktu z osobą która jest w stanie coś zrobić bo z TP nie ma umowy i zaczyna się błędne koło.

    Zgłaszaj awarię za awarią, a po dłuższym czasie napisz pismo z prośbą o rozwiązanie umowy z winy operatora - powinni się zgodzić jak nic się zrobić nie uda. Wtedy podpisz umowę z Orange a sytuacja pewnie się zmieni diametralnie.

    0