Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen/c5/1.6 HDI - Charczenie i strasznie muli

senthic 14 Lut 2014 18:58 2688 23
  • #1 14 Lut 2014 18:58
    senthic
    Poziom 7  

    Witam serdecznie. Dzisiaj podczas powrotu z pracy moja cytrynka nagle zaczęła mulić i wyć/charczeć... nie mogłem osiągnąć prędkości powyżej 30km/h... Po paru sekundach wróciło do normy.. jednak zaraz znowu to samo.. i już nie ustaje...Na jałowym słychać tarcie... Rozrząd wymieniałem z 3tys km temu. Dla ułatwienia diagnostyki wrzucam filmik ... Dźwięk narasta podczas gazowania... Dźwięk nie ustaje podczas wciskania sprzęgła


    http://www.youtube.com/watch?v=mUH6s6EYRjs

    bojawy

    -strasznie muli
    -wyje/harczy
    Bardzo proszę o pomoc

  • #2 14 Lut 2014 19:09
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Sprawdz rozrząd , stan oleju oraz jego ciśnienie . Coś o coś ociera.

  • #3 14 Lut 2014 20:42
    senthic
    Poziom 7  

    A może to być turbina ? Odgłos przy gazowaniu przypomina piłę mechaniczną

  • #4 14 Lut 2014 20:51
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Tak, ale przy tym rodzaju uszkodzenia turbo na 99% zauważyłbyś białą chmurę za kominem.

  • #5 14 Lut 2014 20:56
    senthic
    Poziom 7  

    Ciemno było wiec nie zwrocilem uwagi.. No cóż.. regeneracja oscyluje w okolicach 700zl... Oby tylko cos tańszego..

  • #6 14 Lut 2014 21:03
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Zależy jaka turbosprężarka i jakie uszkodzenie. W Twoim przypadku prawdopodobnie wirnik może ocierać o obudowę, stąd ten towarzyszący dźwięk.

  • #7 14 Lut 2014 21:05
    senthic
    Poziom 7  

    W najgorszym wypadku kompletna reg i 700zl w plecy...;c

  • #8 14 Lut 2014 21:11
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Sprawdz jutro w dzień. Może jakiś plastik ociera o pasek rorządu.

  • #9 14 Lut 2014 21:13
    senthic
    Poziom 7  

    Watpie.. Nie powodowałoby to takiego mulenia ze 50km/h nie mogę osiągnąć ;p

  • #10 14 Lut 2014 21:59
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Ale jak turbosprężarka padnie to jest brak mocy, ale bez przesady. Napewno powyżej 30 km/h byś się rozpędzil. No chyba że resztki turbo uszkodziły gładź cylindrów. Pod obciązeniem mocniej piszczy?

  • #11 14 Lut 2014 22:02
    senthic
    Poziom 7  

    Wlasnie nie ma gwizdu który towarzyszy przy uszkodzonej turbanie... Wszystko było ok..nigdy nie tracił mocy..a awaria trafila się przy predkosci ok 60km ... Wiec dziwnie aby turbo..

  • #12 14 Lut 2014 22:24
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Tak się zastanawiam co w silniku może jeszcze hałasować i jednocześnie powodować nagły spadek mocy. Mam nadzieję że to nie są zacierające się panewki...

  • #13 14 Lut 2014 22:36
    senthic
    Poziom 7  

    Dźwięk odchodzi z okolic turbiny. Na jałowym ciche chrobotanie... Jak gazuje to podobny dźwięk do wycia

  • #14 14 Lut 2014 23:36
    rzemyk90
    Poziom 20  

    Ściągnij przewód ssący przy turbosprężarce, i spójrz na koło kompresji. Możliwe że dostało się ciało obce. Sprawdź przy okazji luz wirnika.

  • #15 15 Lut 2014 00:32
    senthic
    Poziom 7  

    Dzisiaj z rana skocze do mechanika i poinf. Co zdiagnozowal ;)

  • #16 15 Lut 2014 10:22
    senthic
    Poziom 7  

    Zostawilem samochod u mechanika...stwierdził ze problem podchodzi od turbiny..Powiedział abym w poniedziałek zadzwonił i dowiem się więcej.. Niepokoi mnie to ,ze w wydechu znajdował się syf smaropodobny.. Jak zalalo FAP to się zalamie

  • #17 20 Lut 2014 14:44
    senthic
    Poziom 7  

    Awarią okazała się turbina.. padło wiertło i całe turo do regeneracji...Na moje szczęście nie rozwaliło silnika i nie zalało fap'a... z robocizną , wymianą oleju i filtrów 2.5 tys. Regeneracja robiona w firmie turboprof w sosnowcu.Troszke drogo ale wszystko na oryginalnych częściach i ponoć trzyma jak nowe turbo

  • #18 25 Lut 2014 10:30
    ŁG auto serwis
    Poziom 8  

    senthic napisał:
    Awarią okazała się turbina.. padło wiertło i całe turo do regeneracji...Na moje szczęście nie rozwaliło silnika i nie zalało fap'a... z robocizną , wymianą oleju i filtrów 2.5 tys. Regeneracja robiona w firmie turboprof w sosnowcu.Troszke drogo ale wszystko na oryginalnych częściach i ponoć trzyma jak nowe turbo

    W tym samochodzie nie wystarczy zregenerowac wylacznie turbo i je wymienic .Niestety 1.6 to problematyczne silniki .
    Trzeba zrobić płukanie silnika olejem ,
    usuniecie opiłków magnesem ,
    wymienić smoka , sruby z sitkiem zasilajacych turbine,
    olej i filtry - to wiadomo
    wyczyscic układ dolotowy wraz z intercoolerem .

    Pytałeś co było powodem usterki i czemu turbo padło ?

  • #19 25 Lut 2014 12:05
    senthic
    Poziom 7  

    filtry , olej i przepłukanie układu zrobione :) 1.6 to dobra jednostka.. ale wymaga pieszczot w postaci dobrego oleju regularnej wymiany filtrów itp :)

  • #20 25 Lut 2014 12:28
    ŁG auto serwis
    Poziom 8  

    senthic napisał:
    filtry , olej i przepłukanie układu zrobione :) 1.6 to dobra jednostka.. ale wymaga pieszczot w postaci dobrego oleju regularnej wymiany filtrów itp :)

    a smok wymieniony i sruba z sitkiem tez ?

  • #21 25 Lut 2014 12:36
    senthic
    Poziom 7  

    Nie wiem nie jestem specjalistą .. robiła to firmą z dobrą renomą w Jaworznie i było widać , że znają się na rzeczy :)

  • #22 25 Lut 2014 12:45
    ŁG auto serwis
    Poziom 8  

    Pytam dlatego ,ze wymienialismy w tych silnikach turbiny i zarówno firmy regenerujące ( konsultowalismy z 2 ) i ASO nakazuje wymiane smoka i tych srob z sitkami i zawsze to robilismy zeby miec gwarancję na regenerację . Ok . powodzenia :)

  • #23 25 Lut 2014 14:08
    senthic
    Poziom 7  

    turboprof w sosnowcu też dało warunki jakie muszę spełnić aby mieć gwarancję na 12mies... mechanik mi to wszystko wymienił :)

  • #24 25 Lut 2014 23:43
    rzemyk90
    Poziom 20  

    ŁG auto serwis napisał:
    W tym samochodzie nie wystarczy zregenerowac wylacznie turbo i je wymienic .Niestety 1.6 to problematyczne silniki .
    Trzeba zrobić płukanie silnika olejem ,
    usuniecie opiłków magnesem ,
    wymienić smoka , sruby z sitkiem zasilajacych turbine,
    olej i filtry - to wiadomo
    wyczyscic układ dolotowy wraz z intercoolerem .


    Nie tylko w tym silniku, lecz w każdym innym obowiązkowo trzeba wykonać te czynności
    (w razie potrzeby wymiana lub czyszczenie smoka i sitka) w którym uległa uszkodzeniu turbosprężarka w takim stopniu.

    senthic napisał:
    Troszke drogo ale wszystko na oryginalnych częściach i ponoć trzyma jak nowe turbo


    Jeżeli są faktycznie oryginalne części, odpowiednia tolerancja pasowania i oraz przede wszystkim odpowiednio doważony wirnik to nie ma żadnego znaczenia , czy to turbo jest nowe, czy regenerowane, pod warunkiem że zostaną zachowane wszystkie środki ostrożności w przypadku montażu jak i obsługi turbosprężarki, oraz nie będzie zastrzeżeń odnośnie stanu silnika.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME