Witam
Jak w temacie, na rynku jest tego sporo więc wybór niełatwy.
Myślałem, że programator (z mikrokontrolerem) pojawi się w sklepiku elektrody co ułatwiło by mi wybór - brak wyboru. Niestety straciłem już na to nadzieję w każdym razie nie chcę już dłużej czekać.
1.Pierwsza sprawa to wybór mikrokontrolera na C.
Jeśli chodzi o języki programowania - chciałbym zacząć się uczyć C - bo słyszałem dużo pozytywnych rzeczy na jego temat, oprócz tego możliwość programowania na PC, podobieństwo do asemblera. Być może z czasem będę chciał coś robić w tym ostatnim języku, który bardzo mi imponuje. Niech ktoś pomoże mi po prostu wybrać coś na początek.
Nie znam się kompletnie na fusebitach i innych bitach, chciałbym żeby mikrokontroler był prosty w obsłudze, by miał dokładny przetwornik analogowo cyfrowy no i żeby można go programować pod Linuksem. Inna ważna kwestia to duży wybór innych podobnych mikrokontrolerów tak aby za pomocą tego samego programatora móc programować inne układy w zależności od potrzeb i żeby ewentualna przesiadka nie była kłopotliwa.
Wstępnie zainteresowałem się Atmel AVR, mam jednak takie pytanie : czy wszystkie typy AVR obsługują C ?
2. Następna sprawa to wybór programatora. Z tego co czytałem, nie wiem w jakim stopniu jest to prawdą, najlepiej jest programować na LPT, ponieważ w USBasp musi być inny już wstępnie zaprogramowany układ. Mnie natomiast interesuje, które z tych rozwiązań LPT czy USB jest bardzie uniwersalne pod względem kompatybilności (jakie układy można programować) a także bezawaryjność. Skoro w USBasp jest bardziej skomplikowany w budowie to coś mi się wydaję, że będzie on częściej nawalał, mam rację ?
Uniwersalność jest dla mnie ważna ale nie chcę by programator był totalnie uniwersalny za to z ograniczeniami dotyczącymi poszczególnych układów, zawiasy etc.
Byłbym wdzięczny za linki do odpowiednich ofert albo schematów.