Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 106 1.0 - Pierścienie tłokowe

apae 15 Lut 2014 15:36 2166 11
  • #1 15 Lut 2014 15:36
    apae
    Poziom 5  

    Witam
    Zabrałem się dziś za wymianę pierścieni w swoim pugu, wczoraj doszły do mnie części i mam małą zagwozdkę.
    W orginalnie zapakowanym pudełku dedykowanym do tego modelu (Goetze Engine 08-154200-00) znjduje się 5 pierścieni:
    1 szt. olejowy
    2 szt. kompresyjno olejowe
    2 szt. kompresyjny
    W olejowym brakuje sprenżynki (mimo że na obrazku jest namalowana). Sprawdzałem w innym pudełku jest to samo. Może tak ma być?
    Kompresyjno olejowy jest bardzo cienki. Po złączeniu dwóch ich grubość ledwo przekracza 1 mm, także jest luz w tłoku.
    Kompresyjny jest ok.
    I teraz pytanie. Czy mogę założyć na tłok dwa pierścienie kompresyjno olejowe lub dwa pieścienie kompresyjne?.

    Stary pierścień olejowy też nie ma sprężynki, kompresyjno olejowy i olejowe są identyczne?
    I jeszcze jedno pytanie. Jaka powinna być przerwa między jednym i drugim końcem pieścienia bo nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji.

  • #2 15 Lut 2014 15:44
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zdjęcia tych pierścieni daj.

  • #3 15 Lut 2014 16:05
    apae
    Poziom 5  

    Witam
    Teraz zauważyłem że jeden z tych grubszych piescieni ma ząbek na górze i na dole krawędzi. Rozumiem że jest to pierśnień kompresyjno olejowy?

    Peugeot 106 1.0 - Pierścienie tłokowe Peugeot 106 1.0 - Pierścienie tłokowe Peugeot 106 1.0 - Pierścienie tłokowe

  • #4 15 Lut 2014 16:10
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A o co ci chodzi z tymi cienkimi pierścieniami?
    Jak sobie wpiszesz w google "pierścienie tłokowe" i przełączysz na grafikę, to zobaczysz jakie są rodzaje pierścieni, jak i w jaki sposób się je montuje.

  • #5 15 Lut 2014 16:18
    apae
    Poziom 5  

    No właśnie nie wiem po co one są :)
    Opakowanie podzielone jest na komory 1 2 3 kolejność zakładania piescieni od dołu.
    W pierwszej był olejowy, w drugiej te dwa cienie (kompresyjno olejowe), w trzeciej dwa grube (kompresyjne).
    Stąd moje pytanie.

  • #7 15 Lut 2014 16:53
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No właśnie z opisu też mi wychodzi, że to "żyletki". Ale zdjęć tego chyba autor nie zamieścił...

  • #8 15 Lut 2014 17:10
    tzok
    Moderator Samochody

    Tak powinna wyglądać zawartość rzeczonego zestawu (można znaleźć w sklepie InterCars po kodzie):
    Peugeot 106 1.0 - Pierścienie tłokowe

  • #9 15 Lut 2014 17:15
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No tak powinien wyglądać. Pierścień olejowy jest trzyczęściowy. Więc nie wiem, skąd w opisie pierścieni według autora

    apae napisał:
    1 szt. olejowy.
    2 szt. kompresyjno olejowe
    2 szt. kompresyjny

  • #10 15 Lut 2014 17:29
    apae
    Poziom 5  

    Panowie bo już zgłupiałem.
    Zestaw jest dokładnie taki jak na zdjęciu powyżej.
    Co do kolejności raz piszą że pierścień prostokątny jest to pierścień kompresyjny a raz piszą że pierścień z bokiem pochromowanym też jest kompresyjny.
    To jak to jest ? W moim zestawie pierścień bez frezów ma bok czarny, natomiast z frezami na górze i dole ma bok pochromowany ?
    O co chodzi z pierścieniem olejowym trzy częściowym? Mam te cienkie pierścienie włożyć do tej metalowej falbanki :)?

  • #11 15 Lut 2014 17:34
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Peugeot 106 1.0 - Pierścienie tłokowe
    Od lewej:
    - uszczelniający,
    - uszczelniająco zgarniający,
    - zgarniający (olejowy) trzyczęściowy.
    Tak się go składa w tłoku
    Peugeot 106 1.0 - Pierścienie tłokowe

    Ps. Zostaw wymianę tych pierścieni. Marne szanse, że sobie poradzisz...

  • #12 15 Lut 2014 21:37
    apae
    Poziom 5  

    a jednak udało się bez żadnych problemów :)
    Dzięki za pomoc

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME