Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 106 1.0 - Pier¶cienie tłokowe

15 Lut 2014 15:36 3015 11
  • Poziom 7  
    Witam
    Zabrałem się dzi¶ za wymianę pier¶cieni w swoim pugu, wczoraj doszły do mnie czę¶ci i mam mał± zagwozdkę.
    W orginalnie zapakowanym pudełku dedykowanym do tego modelu (Goetze Engine 08-154200-00) znjduje się 5 pier¶cieni:
    1 szt. olejowy
    2 szt. kompresyjno olejowe
    2 szt. kompresyjny
    W olejowym brakuje sprenżynki (mimo że na obrazku jest namalowana). Sprawdzałem w innym pudełku jest to samo. Może tak ma być?
    Kompresyjno olejowy jest bardzo cienki. Po zł±czeniu dwóch ich grubo¶ć ledwo przekracza 1 mm, także jest luz w tłoku.
    Kompresyjny jest ok.
    I teraz pytanie. Czy mogę założyć na tłok dwa pier¶cienie kompresyjno olejowe lub dwa pie¶cienie kompresyjne?.

    Stary pier¶cień olejowy też nie ma sprężynki, kompresyjno olejowy i olejowe s± identyczne?
    I jeszcze jedno pytanie. Jaka powinna być przerwa między jednym i drugim końcem pie¶cienia bo nigdzie nie mogę znaleĽć takiej informacji.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zdjęcia tych pier¶cieni daj.
  • Poziom 7  
    Witam
    Teraz zauważyłem że jeden z tych grubszych piescieni ma z±bek na górze i na dole krawędzi. Rozumiem że jest to pier¶nień kompresyjno olejowy?

    Peugeot 106 1.0 - Pier¶cienie tłokowe Peugeot 106 1.0 - Pier¶cienie tłokowe Peugeot 106 1.0 - Pier¶cienie tłokowe
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A o co ci chodzi z tymi cienkimi pier¶cieniami?
    Jak sobie wpiszesz w google "pier¶cienie tłokowe" i przeł±czysz na grafikę, to zobaczysz jakie s± rodzaje pier¶cieni, jak i w jaki sposób się je montuje.
  • Poziom 7  
    No wła¶nie nie wiem po co one s± :)
    Opakowanie podzielone jest na komory 1 2 3 kolejno¶ć zakładania piescieni od dołu.
    W pierwszej był olejowy, w drugiej te dwa cienie (kompresyjno olejowe), w trzeciej dwa grube (kompresyjne).
    St±d moje pytanie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No wła¶nie z opisu też mi wychodzi, że to "żyletki". Ale zdjęć tego chyba autor nie zamie¶cił...
  • Moderator Samochody
    Tak powinna wygl±dać zawarto¶ć rzeczonego zestawu (można znaleĽć w sklepie InterCars po kodzie):
    Peugeot 106 1.0 - Pier¶cienie tłokowe
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No tak powinien wygl±dać. Pier¶cień olejowy jest trzyczę¶ciowy. Więc nie wiem, sk±d w opisie pier¶cieni według autora
    apae napisał:
    1 szt. olejowy.
    2 szt. kompresyjno olejowe
    2 szt. kompresyjny
  • Poziom 7  
    Panowie bo już zgłupiałem.
    Zestaw jest dokładnie taki jak na zdjęciu powyżej.
    Co do kolejno¶ci raz pisz± że pier¶cień prostok±tny jest to pier¶cień kompresyjny a raz pisz± że pier¶cień z bokiem pochromowanym też jest kompresyjny.
    To jak to jest ? W moim zestawie pier¶cień bez frezów ma bok czarny, natomiast z frezami na górze i dole ma bok pochromowany ?
    O co chodzi z pier¶cieniem olejowym trzy czę¶ciowym? Mam te cienkie pier¶cienie włożyć do tej metalowej falbanki :)?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Peugeot 106 1.0 - Pier¶cienie tłokowe
    Od lewej:
    - uszczelniaj±cy,
    - uszczelniaj±co zgarniaj±cy,
    - zgarniaj±cy (olejowy) trzyczę¶ciowy.
    Tak się go składa w tłoku
    Peugeot 106 1.0 - Pier¶cienie tłokowe

    Ps. Zostaw wymianę tych pier¶cieni. Marne szanse, że sobie poradzisz...
  • Poziom 7  
    a jednak udało się bez żadnych problemów :)
    Dzięki za pomoc