Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Attiny 2313 lampka RGB, Program bascom.

grzechu2424 15 Feb 2014 17:19 2277 14
    grzechu2424
    Level 10  
    Witam serdecznie jako że jestem zielony w temacie programowania Mikro kontrolerów prosze was o pomoc w przerobieniu programu lub jakichś podpowiedziach jak sie za to zabrac.

Chciał bym by lampka świeciła w płynnie zmieniających się, losowo ustalonych kolorach od razu po włączeniu zasilania.

wiem który fragment odpowiada z to ale nie rozumiem w ogóle wszystkich tych dodatkowych niezbędnych rzeczy do funkcjonowania "Animacj".

Kod z strony "mirley firlej":

Code: vbnet
    Log in, to see the code
    splawik00
    Level 23  
    Ogólnie kod taki długi i zagmatwany bo autor użył PWMów programowych.
    A skoro to tylko lampka RGB to można użyć PWMów sprzętowych, których jest 4 więc jeszcze jeden zostanie.
    Jak będę miał chwilkę jutro to napiszę koledze program obsługujący RGB w losowych barwach uwzględniając korekcję gamma dla LEDów.
    Jak szybko mają się zmieniać barwy? Szybko? Wolno?
    grzechu2424
    Level 10  
    Dziękuje za zainteresowanie splawik00.

Chciał bym by Animacja zmieniała się wolno. I jeśli można to bardzo prosił bym o jakieś objaśnienia kodu bo chciał bym to zrozumieć :)

I jeszcze mam jedno pytanie.
    Czy i ewentualnie jakie znaczenie ma różnica w taktowaniu kwarcu bo w projekcie miał być 16MHz lecz nigdzie takiego nie mogłem znaleźć więc zastosowałem 16.384-18 MHz ma to jakieś większe znaczenie ?
    splawik00
    Level 23  
    Autor tak napisał program, że procek się już nie wyrabiał i dlatego tak duży kwarc.
    Nie ma to większego znaczenia, czy będzie to 16.384Mhz, czy 18Mhz.
    Ja napiszę program na wewnętrzny oscylator w procku 8MHz, po co stosować kwarc do tego :D
    grzechu2424
    Level 10