Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 144 2000 rok - Alternator podłączenie

15 Lut 2014 18:38 5025 13
  • Poziom 16  
    Witam.

    Potrzebuję schemat podłączenia alternatora w Scanii 144 z 2000 r. Scania na pompie. Pali się kontrolka od ładowania oraz od wody. Potrzebuję dowiedzieć, w które dokładnie miejsce wchodzi w kabinie żółty cienki przewód od alternatora.
    Jest tam też jakiś niebieski, który też by się przydało wiedzieć dokąd on dokładnie wchodzi.
    Dodam, że moja scania nie kręci z kluczyka.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie będzie kręcić zapewne masz dodatkową blokadę na rozrusznik sterowaną sygnałem z D+ naprawisz ładowanie to i rozrusznik się powinien pojawić, jak znajdę chwilę podeślę schemat ....chyba że koledzy wyprzedzą.
  • Poziom 16  
    Tak jest taka cewka z prawej strony pod bezpiecznikami. Jak na przekaźnik na kabel 61 podam masę to kręci rozrusznik, ale kontrolki nie gasną.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Cewka pod bezpiecznikami to jedno główne załączanie rozrusznika .... nią steruję/blokuje jeszcze przekaźnik z tablicy.
  • Poziom 16  
    To ja już nie wiem jak to działa. Mam nadzieję, że schemat mi jakiś pomoże.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Żółty kodowanie 61 to sygnał D+ od alternatora, linia biegnie na złącze C2/2 pod ''maską'' dalej na tablice bezpiecznikową P2 złącze F pin 3 good luck.

    Sprawdź ciągłość od alternatora do P2 ... regulator sprawny ?
  • Poziom 34  
    Rzexxnik napisał:
    Jest tam też jakiś niebieski, który też by się przydało wiedzieć dokąd on dokładnie wchodzi.

    Ten niebieski to W obrotomierz na zegary.
  • Poziom 16  
    W takim razie w poniedziałek sprawdzę ten kabelek od D+ mam nadzieję, że coś znajdę, alternator jakiś miesiąc temu był nowy zakładany. A jak poznać czy kabelek niebieski jest sprawny? Obrotościomierz ma działać?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Rzexxnik napisał:
    A jak poznać czy kabelek niebieski jest sprawny? Obrotościomierz ma działać?
    Tak ... jednak większość spotykałem pomarańczowych kodowanie ''W''

    Szukaj zaraz za altkiem, nad wiatrakiem oraz ''trąba słonia''.

    Poniżej szybki schemat wersji z blokadą ...bo nie każda scania ją ma, jednak skoro nie działa rozrusznik to ją masz. Scania 144 2000 rok - Alternator podłączenie

    Rzexxnik napisał:
    cewka z prawej strony pod bezpiecznikami
    to R2 na schemacie.
  • Poziom 16  
    Tzn. może ja sprostuje. Tam są trzy kable. Jeden bardzo gruby żółty, drugi cienki pomarańczowy i na nim jest literka W, i niebieski, na którym nic nie widzę.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Rzexxnik napisał:
    Jeden bardzo gruby żółty
    To 30 Bat+
    Rzexxnik napisał:
    drugi cienki pomarańczowy i na nim jest literka W
    To obrotomierz.
    Rzexxnik napisał:
    i niebieski, na którym nic nie widzę
    Pewnie już dokładany i to będzie D+
  • Poziom 10  
    Wymień regulator napięcia.
    Świecąca kontrolka ładowania, kontrolka wody i brak reakcji po przekręceniu kluczyka to w Scanii typowe objawy padniętego regulatora napięcia.
  • Poziom 16  
    Problem rozwiązany. Kabel niebieski czyli D+ miał przerwę. Dziekuję bardzo za pomoc.