Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

T25 - nie można odpowietrzyć

piotr0803 15 Lut 2014 19:08 8931 26
  • #1 15 Lut 2014 19:08
    piotr0803
    Poziom 6  

    Witam. Mam problem mój władek w pewnym momencie zaczął spadać z obrotów i w ogóle nie dał sobie dodać gazu. doszedłem że się zapowietrzył sprawdzilem wszystkie przewody paliwowe razem ze zbiornikiem oraz uszczelki miedziane a teraz po zmontowaniu wszystkiego nie da się odpowietrzyć. nawet filtry i odstojnik zalałem paliwem żeby szybciej odpowietrzyć a tu nic....! jeśli ktoś ma jakąś rade w mojej sprawie to z góry dziękuje.

    0 26
  • #2 15 Lut 2014 19:29
    SKM 1964
    Poziom 32  

    Witam
    Spróbuj zalać zbiornik do pełna ,to pomaga przy odpowierrzeniu.Jak stan paliwa jest poniżej odstojnika to nieraz lubi podciągać powietrze do układu zasilania i ciężko jest odpowietrzyć.Drugie to pompka ręczna może zaciągać powietrze.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A wogóle co stwierdziłeś za przyczyne po rozkręceniu układu bo nic nie piszesz?

    0
  • #3 15 Lut 2014 20:17
    *SSaPeRR*
    Poziom 16  

    Poluzuj na korpusie filtrów przewód który idzie z filtrów na pompę i wtedy pompuj pompką ręczną aż zacznie paliwo lecieć. Wtedy nie zaprzestając pompować dokręć śrubę.

    2
  • #4 15 Lut 2014 20:22
    piotr0803
    Poziom 6  

    W sumie to nie znalazłem ewidentnej przyczyny wymieniłem uszczelki gumowe pod filtrami i uszczelki miedziane po rozkreceniu ukladu i tyle a teraz nie da się odpowietrzyć układu..... :cry:

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dokładnie tak robiłem kolego ssaperr i nawet rozebrałem ręczną pompke i wymieniłem taki gumowy oring na tloczku pompki i jakoś nie ma efektu...

    1
  • #5 15 Lut 2014 20:29
    *SSaPeRR*
    Poziom 16  

    Poluzuj przewody na wtryskach lub na wyjściach z sekcji wysokiego tłoczenia sprawdź czy tam paliwo się pokazuje.

    Ogólnie słychać przelewające się paliwo do zbiornika po pompowaniu ręczną pompką??

    0
  • #6 15 Lut 2014 20:44
    piotr0803
    Poziom 6  

    pompka chodzi bardzo lekko i nie ciągnie paliwa

    Dodano po 3 [minuty]:

    pomyślalem że może przewód ssawny ze zbiornika do pompki zasilającej jest zatkany ale sprawdziłem wszystko i brakło mi pomyslów co teraz zrobić...

    1
  • #7 15 Lut 2014 20:55
    *SSaPeRR*
    Poziom 16  

    A jak tam wygląda ta rurka w zbiorniku?? Może gdzieś pękła...

    U mnie po dwóch łataniach tej rurki została ona wyrzucona a zasilanie pompy w paliwo jest od dołu zbiornika z korka spustowego.

    1
  • #8 15 Lut 2014 21:17
    Sniezynka
    Poziom 27  

    Witam,
    Zapytam, czy pompka ręczna jest sprawna?
    Spróbuj rozłączyć łącznik gumowy pomiędzy filtrem wstępnym a pompką ten gumowy, zatkaj palcem dopływ do pompki i zacznij pompować.
    Jeżeli tłoczek będzie się wyciągał z oporem i będzie wyczuwalne podciśnienie w rurce ssącej to pompka jest sprawna , jeżeli nie to oring w pompce ręcznej do wymiany , sprężynki zaworów i może zawory.

    0
  • #9 15 Lut 2014 21:21
    piotr0803
    Poziom 6  

    Miałem tą rurke w rękach ale sprawdziłem tylko czy jest drożna a nie wpadłem na to że może byc pęknięta sprawdze może to tam jest problem

    0
  • #10 15 Lut 2014 21:26
    Sniezynka
    Poziom 27  

    Pompka powinna wytwarzać podciśnienie jeżeli tego nie robi to trzeba ją naprawić.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pompka powinna wytwarzać podciśnienie jeżeli tego nie robi to trzeba ją naprawić.
    A i jeszcze jedno ten układ sprawny oczywiście sam się odpowietrza nie trzeba nic odkręcać tylko pompować pompką ręczną.

    0
  • #11 15 Lut 2014 21:37
    piotr0803
    Poziom 6  

    to mnie martwi że nie czuć żeby pompka zasysala paliwo bo bardzo lekko chodzi dzwignia. A kolega cos wspomniał o jakiś zaworkach możesz coś więcej na ten temat?

    0
  • #12 15 Lut 2014 21:57
    Sniezynka
    Poziom 27  

    Tak od spodu są dwie śruby na klucz 19 lub 22 nie pamiętam, są one pod pompka zasilającą trzeba je odkręcić. Najpierw powinna być sprężynka a później plastikowy grzybek, trzeba sprawdzić ich stan, gniazda czy nie są skorodowane. Często wyjmowałem je powyginane od gorąca jak ktoś odmarzał pompę przy pomocy kopcia.

    Dodano po 4 [minuty]:

    O ring wymienisz odkręcając ręczną pompkę i następną nakrętkę w którą była wkręcona następnie wyciągasz tłoczysko z tłoczkiem , na tłoczku jest o ring , od tego zacznij naprawę często przepuszcza lub jest skorodowany korpus pompki.

    3
  • #13 15 Lut 2014 22:00
    SKM 1964
    Poziom 32  

    U góry na zbiorniku masz połączenie rurki ssawnej i przewodu od odstojnika śrubą przelotową.Kiedyś miałem taki przypadek zapchania się tej śruby syfem ze zbiornika i za cholere nie szło odpowietrzyć układu.Sprawdź to.

    0
  • #14 16 Lut 2014 00:17
    Sniezynka
    Poziom 27  

    "U góry na zbiorniku masz połączenie rurki ssawnej i przewodu od odstojnika śrubą przelotową" - tam nie ma śruby przelotowej , rurka ssawna posiada otwór przelotowy , który ma się pokrywać z otworem z końcówką przewodu od góry wszystko mocuje śruba M10 drobnozwojna, taki mały radziecki patent, fakt może tam się przytkać.

    0
  • #16 16 Lut 2014 20:24
    piotr0803
    Poziom 6  

    Kiedyś jakieś 4 miesiące temu wymieniłem w pompce ręcznej ten oring ale i tak tłok nie był bardzo szczelny teraz założyłem taką gumke z baterii od wody i ledwie co tłok weszedł do obudowy pompki ruszyłem kilka razy i słysze jak paliwo przelewa się do zbiornika.Dodam tylko że sprawdziłem też te zaworki pod pompką są tam takie plastikowe grzybki i sprężynki które wydawały mi się OK. Traktor odpalił od pierwszego kopa i było super nawet na całym gazie jutro rano jadę się gdzieś przejechać żeby sprawdzić czy znowu się nie zapowietrzy. mam tylko jeszcze jedno pytanie czy z powodu nieszczelnej tej ręcznej pompki mogło dojść do tego że ciągnik się zapowietrzył? dodam że paliwo było w zbiorniku.

    0
  • #17 16 Lut 2014 21:20
    SKM 1964
    Poziom 32  

    Z tą gumką to źle zrobiłeś że ona jest od wody bo ci spóchnie od ropy i znowu się zapowietrzy.Musisz założyć olejoodporną i będzie dobrze.Przez nieszczelność tego tłoczka może się zapowietrzać.

    0
  • #18 16 Lut 2014 21:35
    piotr0803
    Poziom 6  

    Jutro rano sprawdzę jak chodzi jak będzie ok to będę miał na uwadze żeby przy okazji kupić oryginalną gumkę i wymienić bo teraz tłoczek jest naprawdę pasowny i ciągnie nieludzko :D jutro zrobię próbę ale jak znowu będzie coś nie tak to ręce mi opadną do podłogi...

    0
  • #19 16 Lut 2014 21:55
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Przerób zasilanie na dolne , wypieprz ten lipny odstojnik i twoje problemy znikną .
    A i jeszcze pasowało by przerobić powrót z pompy wtryskowej żeby szedł do zbiornika paliwa a nie na ssanie pompki zasilającej dlatego ciężko rusa odpowietrzyć .

    1
  • #20 16 Lut 2014 23:50
    mtracz
    Poziom 29  

    Jakoś nie mogę potwierdzić żadnego z twoich słów. Przeróbki to oznaka, że układ nie jest w pełni sprawny.
    Nie wiem dlaczego namawiasz do likwidacji odstojnika. On ma jakieś zadanie.

    0
  • #21 17 Lut 2014 08:10
    piotr0803
    Poziom 6  

    Robiłem dziś próbe rusek narazie chodzi jak rakieta myśle ze zapowietrzał się przez tą gumkę w pompce ręcznej bo innego powodu nie widzę. póki co jest OK. pozdrawiam wszystkich którzy pomagają na forum.

    1
  • #22 17 Lut 2014 09:56
    SKM 1964
    Poziom 32  

    Ja bym teź zostawił ten odstojnik ewentualnie założył od innego silnika bo sporo syfu gromadzi się w zbiorniku podczas pracy w polu a on wyłapuje grubszy syf i wtedy pompka paliwowa prawidlowo zamyka swoje zawory a silnik nie traci mocy .Ciśnienie w układzie zasilania jest na stałym poziomie.

    0
  • #23 17 Lut 2014 19:36
    kryzđ
    Poziom 14  

    Witam,
    Tak może się zapowietrzyć przez nieszczelny oring w pompce jeżeli tlok nie zamyka komory w pompce np. przez zbyt słabe dokręcenie rękojeści pompki .

    0
  • #24 21 Lut 2014 11:05
    ojciec52
    Poziom 7  

    Witam.
    Mialen kiedys podobny problem i nie pomoglo wymiana miedzianych uszczelek czy gumowych po filtrami. Na poczatek wymien pompke reczna koszt okolo 40 zl. Ja mam tzw dolne podlaczenie. Dodatkowo wstawilem srube mocowania przewodow paliwowych od bizona kolsz 5 zl. Ona rozni sie tym ze ma w srodku kuleczke ktora nie pozwala na cofanie sie paliwa. Muszesz tez wymienic olej w pompie paliwa. Brak lub stary olej powoduje to ze nie chce ona zasysac paliwa. No i po tym wszystkim trzeba pompowac paliwo stopniowo odkrecec przewody paliwowe. Proponuje najpierw odkrecec przed filtrami potem 2 filter
    Nastepnie przewod idacy do zbiornika ten przelewowy, nie ma opcji zeby bylo zle
    Pozdrawiam

    0
  • #25 18 Kwi 2014 20:56
    piotr0803
    Poziom 6  

    Witam wszystkich zainteresowanych. Okazało się w tym okresie że mój problem z zapowietrzaniem znowu wrócił wymieniłem pompke zasilającą koszt 55zl i szlak mnie trafiał jak znowu władek nie chodził tak jak trzeba mimo nowej pompki.wpadłem na pomysł żeby zasilić wladka paliwem z bańki zaraz za odstojnikiem i okazało się że wladek chodzi super.wtedy brakło mi cierpliwości i przerobiłem zasilanie paliwem z dołu zbiornika z korka spustowego. kupiłem w sklepie śrube tą z otworami do paliwa M18 i rurkę z łbem tego samego wymiaru i uszczelki miedziane oczywiście i wkręciłem to w miejsce korka spustowego na dole zbiornika potem rurkę z dołu połączyłem z rurką wlotową do odstojnika miękkim wężem i raz na zawsze pozbyłem se tego wstrętnego problemu.rurka ta w zbiorniku wydawała się OK ale do taj pory nie wiem czemu na tym odcinku (zbiornik - odstojnik) rusek zaciągal gdzies powietrze. Pozdrawiam wszystkich aktywnych na forum.

    1
  • #26 05 Sie 2018 19:11
    Katy123455
    Poziom 1  

    Jeżeli masz problem z ''T25'' i Ci się zapowietrzył sprawdź, czy wszystkie przewody są szczelne, podpompuj pompką ręczną paliwową i psiuknij dezodorantem do filtra.

    ''SPRAWDZONY SPOSÓB!''

    0
  • #27 06 Sie 2018 06:57
    SKM 1964
    Poziom 32  

    Miałem podobny przypadek przy odpowietrzaniu "Władka" , a mianowicie .
    Podczas próby odpowietrzania wyczułem na pompce paliwowej tworzenie się podciśnienia . Jak się okazało paliwo nie w pełni dochodziło do układu paliwowego niskiego ciśnienia . Prawie wszystko było posprawdzane na szczelność , włącznie z odstojnikiem , filtrami itd. Efekt ten sam . :cry:
    Ale w końcu wpadłem na pomysł sprawdzenia drożności przewodu między zbiornikiem a odstojnikiem . Okazało się , że w tej śrubie na zbiorniku nagromadziło się dużo syfu i zatkało przepływ . To świństwo zablokowały te małe otworki nawiercone pod łbem śruby i nie puściły śmieci do odstojnika . :cry:
    Żeby nie było , sama rurka też była wcześniej sprawdzana ale nikt nie przyjrzał się samej śrubie .
    No i wreszcie udało się odpowietrzyć i uruchomić ruska .
    Chodzi jak trzeba . :D

    0