Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo MK3 2.0TDCI - nie pali na 3 cylinder

15 Lut 2014 22:03 11232 35
  • Poziom 11  
    Witam. Mam problem z mondkiem Mk3 2.0tdci 130 koni rocznik 2005.

    A mianowicie chodzi o to że mondek po wymianie kompletnej ramki głowicy z wałkami i popychaczami nie pali na jeden gar (3 gar)

    Co ciekawe wtryski zregenerowane kilkaset kilometrów temu cały układ paliwowy wyczyszczony. Wtryskiwacze były kilkakrotnie sprawdzane na stole probierczym i są ok. Napięcie na wtryski jest żadna wiązka nie jest uwalona.

    pomóżcie prosze, w razie wu odpowiem na każde pytanie. Z góry dzięki.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 38  
    Jesli nie masz błędów to zmierz kompresję jak radzono Ci wcześniej. Wtedy b3dziesz wiedział co dalej. Raczej nie opłaca Ci się kupować miernika dla jednego pomiaru. Taniej będzie jechać do mechanika.
  • Poziom 11  
    Napewno sprawdze. Ale dodam jeszcze, że zamiana wtryskiwaczy miejscami nic nie dała. A czy nie dokręcona, lub uszkodzona świeca żarowa może być przyczyną braku kompresji?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Oczywiście. Przecież świeca wchodzi do komory, więc nieszczelność na jej gwincie lub korpusie obniży ciśnienie.
  • Poziom 11  
    Czy po wykręceniu świecy wzrokowo da się ocenić znaczne jej uszkodzenia?
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 27  
    Adam27355 napisał:
    po wymianie kompletnej ramki głowicy z wałkami i popychaczami nie pali na jeden gar (3 gar)
    Niezależnie od tego, ze nie pali na jeden cylinder - nie wymienia się samej ramki (ażuru) klawiatury...
    Ażur i głowica mają obrabiane otwory pod wałki rozrządu razem i po tej operacji stanowią niezamienialny komplet.
    Także w FordCat występują pod jednym numerem (poz. 1 - oznaczone czarnym trójkątem)..

    Ford Mondeo MK3 2.0TDCI - nie pali na 3 cylinder
  • Poziom 11  
    A czy da się to jakoś przystosować tak aby chodziło?
  • Poziom 27  
    Chodzi o spasowanie wałków i otworów. Chodzić to będzie - pytanie jak długo. Możesz trafić na dobre spasowanie, możesz trafić na złe.
    Teraz nic z tym już nie zrobisz - jest po ptakach, powinno zmieniać się całość z głowicą...


    Sprawdzałeś wszystkie samoregulatory na dźwigienkach?
    Można nawet przy zdjętej pokrywie klawiatury uzbroić z powrotem wtryski, odpalić silnik i osłuchać wszystkie dźwigienki i zawory (prawie nie chlapie olejem...).

    Ale pomiar ciśnienia to w tej sytuacji najlepsze co mógłbyś zrobić.

    Dlaczego silnik był robiony - co się działo?
  • Poziom 11  
    Po regeneracjii wtrysków i wymianie dwumasy i zrobieniu około 1000 km pęknoł jeden z wałków popychaczy i dlatego wymieniłem całą ramke, ponieważ gwinty były nadpęknięte. A teraz mam taki problem, że po złożeniu nie pali na jeden gar.
  • Poziom 11  
    Czyli wychodzi na to, że motor do wywalenia.
    Sprawdze jeszcze te świece czy na nich nie ucieka ciśnienie i zrobie pomiary ciśnienia na garach.
    A jak sie nazywa ten adapter do mierzenia ciśnienia? jakis cymbol czy coś.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Niekoniecznie do wywalenia. Ale do dobrego mechanika, któremu będziesz musiał dokładnie opisać wykonane czynności i który będzie w stanie to ogarnąć. Chyba, że dół silnika też uszkodzony.
  • Poziom 32  
    Zawory przycisnąłeś.
  • Poziom 11  
    tak zawory wydają się ok. ten mechanik który zajmuje się tym do tej pory jutro będzie go rozbierał zdejmie pokrywe i się zobaczy co i jak, no i te świece. a myślałem jeszcze, że to wina elektryki.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Bez pomiaru ciśnienia sprężania, to można sobie gdybać, co to może być. Jak ciśnienie wyjdzie w normie, to wtedy trzeba będzie szukać.
  • Poziom 11  
    Zmierze jutro i napisze co i jak. Ale napiszcie jaki ten adapter do pomiaru.
  • Poziom 27  
    Adam27355 napisał:
    Po regeneracjii wtrysków i wymianie dwumasy i zrobieniu około 1000 km pękł jeden z wałków popychaczy i dlatego wymieniłem całą ramke, ponieważ gwinty były nadpęknięte.

    No... ok. Ale czy wiadomo dlaczego wyrwało wałek? Przecież nie bez przyczyny...
    Dźwigienki sprawdzone wszystkie? Zawory pracują normalnie - prawidłowo się poddają?
    Silnik nie był przegrzany lub bez oleju?
    Teraz kiedy pracuje na 3 cylindrach - czy dymi, a jeśli tak to jak i jaki zapach dymu jest - czuć paliwo?

    Co do pomiaru ciśnienia: każdy warsztat z manometrem ma do typowych silników w których się specjalizuje odpowiednie końcówki - inaczej by nie wyżył.
    W przypadku siników Duratorq najlepiej robić pomiar na otworach wtryskiwaczy, bo ruszanie świec żarowych (zwłaszcza po dłuższej eksploatacji) jest obarczone pewnym ryzykiem...
  • Poziom 11  
    Silnik nagrzał się nadmiernie dwa razy jak padła pompa płynu chłodniczego.
    A co do zaworów i popychaczy czy dzwigienek przy zakładaniu ramki było ok. Jutro mechanik beędzie zdejmował pokrywe i jeszcze raz wszystko sprawdzał. postaram się przy tym być.

    Dodano po 3 [minuty]:

    a jesli chodzi o dymienie tak jest bardzo bardzo delikatne i nie czuć paliwa spaliny jak spaliny nie czarny nie biały, albo tak widac jak by go potrzymać na obrotach na chodniku czarny nalot z wydechu.
  • Poziom 11  
    witam ponowinie.
    ciśnenie znierzone kolejno:
    1) 28
    2) 30
    3) 26
    4) 30
    Mechanik dzwonił i mówił że zaczoł chodzić na ten 3 cylinder jak zajde po auto zapytam co i jak i napiszę coby inni mogli poczytać a być może to pomoże.
  • Poziom 27  
    Adam27355 napisał:
    ciśnenie znierzone kolejno:
    1) 28
    2) 30
    3) 26
    4) 30
    Nie jest dobrze, ale nie ma też tragedii...
    Na pewno nie to jest przyczyną kłopotów.
  • Poziom 11  
    Panowie silnik uruchomiony chodzi po ponownym mierzeniu cisnienia jest lepiej niż było. Teraz pojawił się problem, bo po 2 może 3 minutach jazdy wyłącza silnik. co jest?
  • Poziom 39  
    Adam27355 napisał:
    Teraz pojawił się problem, bo po 2 może 3 minutach jazdy wyłącza silnik. co jest?
    Podepnij go pod kompa i się wyjaśni, z jakiego powodu gaśnie.
  • Poziom 11  
    właśnie podpięty był komp i nic nie pokazuje. Zero błędów.
  • Poziom 26  
    Adam27355 napisał:
    właśnie podpięty był komp i nic nie pokazuje. Zero błędów.

    Nie masz sprawdzać błędów, tylko znaleść jakiego parametru brakuje gdy zgaśnie!
    Np: czy widzi w tym momencie obroty silnika, czy spadło ciśnienie na rail'u itp.
  • Poziom 39  
    Adam27355 napisał:
    właśnie podpięty był komp i nic nie pokazuje. Zero błędów.
    Coś musisz zmienić, albo kompa albo mechanika.
  • Poziom 11  
    Po krótkiej wolnej przejaszczce komp pokazał niskie ciśnienie paliwa.
    Wnioskuje że to pewnie jedna z 2 pomp wstępna w baku lub wtryskowa.
  • Poziom 38  
    Albo czegoś nie wiem ale tam nie ma pompy w baku. Jest tylko pompa CR
  • Poziom 11  
    jest pompa w baku sam sprawdzałem jak podniose siedzisko tylnej kanapy i odkręce ten korek z kablami i przewodami paliwowymi to jest pompa z czujnikem poziomu paliwa
  • Poziom 38  
    To dziwne bo u mnie nie ma chyba że po lifcie ją założyli.